INFORMACJA
Treść
z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 1 grudnia 2010 r. do dnia 29 grudnia 2010 r.
W okresie pomiędzy I a III sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
1. Zarządzeniem z dnia 1 grudnia 2010 roku Burmistrz Miasta dokonał zmiany w regulaminie korzystania z kompleksu sportowego „Moje Boisko – Orlik 2012”, wprowadzając w miesiącu grudniu br. godziny otwarcia obiektu od 15.00 do 20.00, z zastrzeżeniem, że w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych kompleks będzie zamknięty.
2. W miesiącach listopadzie i grudniu 2010 r. Burmistrz Miasta wydał łącznie sześć decyzji dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów. Decyzje dotyczyły terenów pod blokami nr 2, 5, 6, 11 na Os. Na Stawach i nr 8 na Os. Beskidzkim oraz gruntu zabudowanego budynkiem jednorodzinnym przy ul. Źródlanej. Opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zostały określone z zastosowaniem 70 % bonifikaty zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej Nr VIII/51/07 z 28 czerwca 2007 Dochód Gminy z tytułu dokonanych przekształceń stanowić będzie kwotę 43.306,80 zł.
3. Na terenie naszego miasta tradycyjnie zamontowane zostało oświetlenie dekoracyjne nawiązujące do Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Część dekoracji została włączona w dniu 3 grudnia br., natomiast pozostałe oświetlenie świąteczne miasta 17 grudnia 2010 r. Corocznie oświetlenie to jest uzupełniane o nowe elementy świetlne. Koszt montażu i późniejszego demontażu oświetlenia wynosi 3.660 zł brutto.
4. Zarządzeniem z dnia 06 grudnia 2010 r. Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka utworzył Gminne Biuro Spisowe, którego zadaniem będzie zorganizowanie i przeprowadzenie narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań. Spis zostanie przeprowadzony w miesiącach od kwietnia do czerwca 2011 r. Na terenie miasta Sucha Beskidzka spis przeprowadzać będzie czterech rachmistrzów spisowych.
5. W dniach 08, 09 i 10 grudnia 2010 r. Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Zebrano prawie 3 tony odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 1.413,66 złotych brutto. W okresie całego roku 2010 zebrano łącznie ponad 68 ton odpadów wielkogabarytowych, łączny koszt przeprowadzonych zbiórek wyniósł 32.324,56 zł
6. Burmistrz Miasta zarządzeniami podjętymi w dniach 8, 17 oraz 21 grudnia 2010 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2010 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 26.356.449,62 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 27.873.108,62 zł
7. Zgodnie z uchwałą nr XLIII/271/10 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 21 września 2010 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zarządzeniami z dnia 8 grudnia 2010 r. ogłosił konsultacje społeczne projektów uchwał w sprawach:
1) szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagród i wyróżnień dla zawodników, trenerów i osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej,
2) określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych Gminy Sucha Beskidzka w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu.
Konsultacje trwały od 9 - 16 grudnia 2010 r. W wyznaczonym terminie wpłynęły dwie propozycje do w/w projektów uchwał, które zostały rozpatrzone pozytywnie. Projekty uchwał będą przedmiotem obrad Rady Miejskiej na dzisiejszej sesji.
8. Zarządzeniem z dnia 14 grudnia 2010 r. Burmistrz Miasta przeznaczył na promocję w formie bezpłatnej 400 sztuk płyt DVD z filmem dokumentalnym o charakterze promocyjno-reklamowym miasta Sucha Beskidzka oraz na sprzedaż 100 sztuk. Cena filmu wynosi 15 zł.
9. W dniu 20 grudnia 2010 r. został podpisany akt notarialny dotyczący darowizny na rzecz gminy działek nr 8445/5 i 8446/5 oraz zamiany działek ewidencyjnych nr 8445/5 i 8446/5 na działki nr 8446/4 i 8445/4 położonych przy ul. Role w Suchej Beskidzkiej. Zamiana gruntów została dokonana w celu uregulowania stanu prawnego drogi wewnętrznej do os. Szklarczyki.
10. W dniu 20 grudnia 2010 r. odbyły się dwa przetargi dotyczące sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntu położonego przy ul. Mickiewicza w Suchej Beskidzkiej. Wadium na działkę 9463/49 wpłaciło 5 oferentów, a na działke 9463/50 7 oferentów. W wyniku postępowania przetargowego nabywcami zostali:
- Pan Ryszard Banaś, który nabył działkę ewidencyjną nr 9463 / 50 o powierzchni 511 m2 za kwotę 320.000,00 zł brutto.
- Pan Tomasz Żaczek, który nabył działkę ewidencyjną nr 9463 / 49 o powierzchni 245 m2 za kwotę 29.800,00 zł brutto,
Akty notarialne zostały zawarte w dniu 29 grudnia 2010 r.
11. Zarządzeniami z dnia 21 grudnia 2010 r. Burmistrz Miasta po raz kolejny zatwierdził do realizacji w 2011 r. dwa programy tj : „Pływanie dla zdrowia” oraz „Jesteśmy nadal aktywni”. Uczestnicy, mieszkańcy Suchej Beskidzkiej, będą mieli możliwość bezpłatnego korzystania z obiektu Krytej Pływalni przez cały rok jedną godzinę codziennie w godzinach otwarcia pływalni, również w okresach wolnych od zajęć szkolnych.
Program „PŁYWANIE DLA ZDROWIA” skierowany jest do dzieci i młodzieży z terenu miasta Sucha Beskidzka. Składa się on z dwóch podprogramów. Pierwszy obejmuje dzieci do lat 12, które mogą bezpłatnie korzystać z Krytej Pływalni indywidualnie. W ramach tego podprogramu rodzice lub prawni opiekunowie dzieci do lat 7 mogą bezpłatnie korzystać z basenu. Drugi skierowany jest do wychowanków przedszkoli, uczniów szkół podstawowych i gimnazjum, którzy będą mogli bezpłatnie korzystać z Krytej Pływalni w formie zorganizowanej nauki pływania, wg ustalonego harmonogramu pomiędzy dyrektorem danej placówki oświatowej, a Krytą Pływalnią.
Program „JESTEŚMY NADAL AKTYWNI” skierowany jest do emerytów i rencistów z terenu miasta Sucha Beskidzka. W roku bieżącym w okresie od 1 stycznia do 30 listopada w ramach programu „Pływanie dla zdrowia” odnotowano 14.514 wejść na basen, natomiast w ramach programu „Jesteśmy nadal aktywni” 5.857. Łączny koszt realizacji obu programów wyniósł w tym okresie 105.274,00 zł i jest jednocześnie formą pomocy ze strony naszego miasta w utrzymaniu krytej pływalni.
12. Zakończono realizację zadań inwestycyjnych związanych z budową sieci kanalizacji sanitarnej na os. Beskidzkim, przy ul. Zamkowej oraz przy ul. Błądzonka (etap III). Łączna długość wykonanej sieci wyniosła ponad 4 km. Wartość wykonanych robót podstawowych i dodatkowych to ponad 2.071.000 zł brutto, z czego 1.470.000 zł pochodzi z pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
13. W Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum wykonano modernizację szatni, polegającą na wydzieleniu odrębnych pomieszczeń dla uczniów klas od 0 do III oraz zaadoptowaniu dodatkowej sali na ten cel. W nowo powstałych szatniach wykonano malowanie ścian oraz położono płytki podłogowe. W ramach zadania zostały również zamontowane szafki dla uczniów. Koszt zadania to 65 490,10 zł, z czego 32.000,00 zł to dodatkowe środki pozyskane z Ministerstwa Edukacji, z tzw rezerwy oświatowej.
14. Wykonane zostały roboty budowlane związane z odbudową dojazdu do osiedla Zagrody przez potok Zasypniczanka. W wyniku realizacji zadania, zniszczony w czasie majowej powodzi most został zastąpiony przepustem o stalowej konstrukcji typu TUBOSIDER.Wykonawcą zadania była firma COMODOS z Wadowic. Wartość wykonanych robót budowlanych wyniosła 258.208,95 zł brutto, z czego 150.000 zł pochodzi z dotacji udzielonej przez MSWiA na odbudowę zniszczeń powodziowych.