Przejdź do stopki

Gala Plebiscytowa Koalicji Marek Ziem Górskich

Treść

Zakład Produkcyjny - Cukiernia Anny Urbańskiej z Suchej Beskidzkiej zgłoszony do konkursu przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka triumfował w kategorii Średni Przedsiębiorca Ziem Górskich w plebiscycie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Koalicja Marek Ziem Górskich. Statuetkę laureata odebrała właścicielka firmy. To wyróżnienie jest wyrazem uznania dla działalności firmy oraz promocją,  także dla naszego miasta.

Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone 1 maja w Miejskim Centrum Kultury w Żywcu podczas uroczystej gali. Pierwotnie  gala miała być zorganizowana 10 kwietnia ale ze względu na Żałobę Narodową została odwołana. W kategorii Mały Przedsiębiorca Ziem Górskich zwyciężyła karczma „U Borzanka” z Nowego Targu, nagrodę w  kategorii „Duży Przedsiębiorca Ziem Górskich” zdobyła firma budowlana Skobud z Żywca, a nagrodę „Dziennikarz Ziem Górskich” otrzymał Józef Słowik, dziennikarz nowosądeckiego oddziału „Gazety Krakowskiej”. Ponadto Samorządowcem Ziem Górskich został Marian Ormaniec, samorządowiec Żywiecczyzny,  a tytuł Osobowość Ziem Górskich przypadł Piotrowi Kohutowi, propagatorowi owczarstwa w Beskidzie Śląskim.

Podczas gali przyznany został tytuł Honorowego Ambasadora Ziem Górskich. Ten zaszczytny tytuł otrzymali w poprzednich edycjach Arcyksiężna Maria Krystyna Habsburg, Justyna Kowalczyk  i Adam Małysz. W tym roku ten  tytuł otrzymał  Marszałek Sejmu RP Bronisław Komorowski, który ze względu na swoje obowiązku służbowe nie był obecny na gali, ale przesłał  do uczestników specjalny wywiad telewizyjny na tą okazję. Bronisław Komorowski zawsze podkreślał swoje związki z Żywiecczyzną i Ziemią Suską, z tych terenów pochodzą Jego przodkowie, w Żywcu i w Suchej Beskidzkiej cyklicznie spotykają się członkowie Rodziny Komorowskich.

Koalicja Marek Ziem Górskich jest stowarzyszeniem zrzeszającym przedsiębiorców i samorządy z terenów górskich południowej Polski. Stanowi inicjatywę, której celem jest m.in. promowanie ludzi, walorów turystycznych i ekonomicznych jednego z najczystszych ekologicznie obszarów w naszym kraju. Podstawowym celem Koalicji jest doprowadzenie do sytuacji, w której firmy z terenów górskich będą mogły zwiększyć sprzedaż wytwarzanych przez siebie produktów dzięki wykorzystywaniu pozytywnego wizerunku regionu Żywiecczyzny, Beskidów i Podhala.