Przejdź do stopki

INFORMACJA

Treść

z działalności  Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 26 lutego 2010 r. do dnia 29 marca 2010 r .

W okresie pomiędzy XXXVII a XXXVIII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. Burmistrz Miasta zarządzeniami podjętymi w  dniu 26 lutego 2010 r. dokonał zmian w budżecie i planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2010 rok. Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XXXVII/240/10 z dnia 25 lutego 2010 r.
Plan dochodów po zmianie wyniósł – 26.601.674,97 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł – 25.591.454,97 zł


2. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka przeprowadzony został kompleksowy remont pomieszczeń sanitarnych, zlokalizowanych na I piętrze  budynku przy ul. Piłsudskiego 23. Koszt zrealizowanych robót wyniósł 13.918,55 zł brutto, a wykonawcą robót był Zakład Robót Ogólnobudowlanych Janusz Stanaszek, ul. Krótka 12, 34-200 Sucha Beskidzka

3.  Burmistrz Miasta w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarł w dniu 25 marca 2010 r. umowę z Zakładem Prac Wiertniczych i Geologicznych „ALGEO” z siedzibą w Grabownicy na opracowanie koncepcji budowy  alternatywnych źródeł wody dla miasta Sucha Beskidzka. Wykonawca na podstawie przeprowadzonych badań geofizycznych, map hydrologicznych oraz analizy materiałów archiwalnych, opracuje propozycje lokalizacji głębinowych ujęć wody, które stanowić będą alternatywne zaopatrzenie w wodę dla całego miasta. Koszt opracowania wynosi 51.240 zł brutto, a  termin realizacji zadania został określony na dzień 31 lipca 2010r.  

4. W dniu 02 marca 2010 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki ewidencyjnej nr 9531/24 o powierzchni 3.156 m2, położonej przy ul. Przemysłowej w Suchej Beskidzkiej. Do przetargu przystąpiło trzech oferentów, w jego wyniku  nabywcą nieruchomości zostało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „OLBET I”, Alicja Olszowska, ul. Krakowska 52, 34-323 Ślemień, które zaoferowało za nieruchomość  kwotę 282.000,00 zł brutto.  W dniu 24 marca 2010 r. został zawarty akt notarialny dotyczący sprzedaży w/w gruntu.

5. W ramach drugiego otartego konkursu ofert  na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w I półroczu 2010 r. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 3 marca 2010 roku przydzielił dotację  Miejsko – Kolejowemu Klubowi Sportowemu „Babia Góra” w łącznej wysokości  41.000 zł. W wyniku przeprowadzonej procedury  z klubem „Babia Góra” zostały zawarte umowy określające zakres oraz harmonogram realizacji zadań, wraz z terminem rozliczania przekazanych środków finansowych.

6. W celu wspierania działań proekologicznych  Wspólnoty mieszkaniowej bloku nr 10 na Osiedlu Beskidzkim, dotyczących wykonania  dokumentacji technicznej centralnego ogrzewania gazowego, Burmistrz Miasta w  imieniu Gminy Sucha Beskidzka w dniu 11 marca 2010 r.  zawarł umowę z Przedsiębiorstwem Projektowo Usługowym ”ABRYS” z Suchej Beskidzkiej na wykonanie projektu technologicznego kotłowni gazowej. Termin realizacji zlecenia upływa z dniem 10 maja 2010 r., a koszt dokumentacji  wynosi 7.320,00 zł brutto. Pozostałe koszty projektu w tym instalacji c.o. pokryje Wspólnota mieszkaniowa. Blok nr 10 jest pierwszym na Osiedlu Beskidzkim, gdzie rozpoczęły się prace zmierzające do zmiany systemu grzewczego i ograniczenia niskiej emisji.  

7. W dniu 10 marca br. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych ogłosił konkurs, którego celem jest wybór koncepcji architektoniczno-urbanistycznej  budowy centrum sportu i aktywizacji terenów Miejskiego  Klubu Sportowego „Babia Góra”. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu konkursowym  złożyło 16 firm projektowych. Autor najlepszej pracy konkursowej zostanie zaproszony do negocjacji w celu udzielenia zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej Centrum Sportu.

8. W dniu 15 marca br. w Sali Rycerskiej suskiego zamku miało miejsce otwarcie wystawy malarstwa pt. "Dialogi, korespondencje malarska rzeczywistość Wojciecha Weissa i Aneri", która przygotowana została przez Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej i Muzeum - Fundację im. Wojciecha Weissa w Krakowie pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka. Podczas uroczystego otwarcia, w którym uczestniczyło ok. 250 gości, w tym wnuczki artystów  Renata Weiss i Zofia Weiss Nowina – Konopna, zaprezentowanych zostało ok. 100 obrazów Wojciecha Weissa i jego żony Ireny Aneri Weissowej, wykonanych w różnych technikach: oleju na płótnie i tekturze, pasteli, rysunku oraz rzeźby. Otwarciu wystawy towarzyszył występ duetu muzycznego Pawła Kwaśnego i Bartłomieja Koziny. Wystawę będzie można oglądać do  31 grudnia 2010 roku. 

9. Zarządzeniem z dnia 15 marca 2010 r. Burmistrz Miasta przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej sprawozdanie  z wykonania budżetu Gminy Sucha Beskidzka za 2009 rok. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów, wydatków i rozchodów oraz zadań inwestycyjnych. Dodatkowymi załącznikami są sprawozdania  zakładu budżetowego, instytucji kultury, miejskiej przychodni zdrowia i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Sprawozdanie to zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, Zespół Zamiejscowy w Oświęcimiu celem zaopiniowania.

10. W dniu 15 marca 2010 r. w Urzędzie Miejskim odbyła się uroczystość podczas której Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Nawara przekazał Burmistrzowi Miasta   umowę zawartą pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka a Województwem Małopolskim na dofinansowania ze środków unijnych realizacji inwestycji pn. „Stworzenie Strefy Aktywności Gospodarczej w Suchej Beskidzkiej – rejon Dąbie”. Inwestycja będzie współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Koszt całego projektu wynosi 3 263 981,97 zł, z czego  2 611 185,57  zł to kwota pozyskana ze środków unijnych. Zakres robót w ramach projektu obejmuje całkowite uzbrojenie terenu, w tym budowę drogi wewnętrznej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wykonanie oświetlenia ulicznego oraz przebudowę sieci teletechnicznej. Prawdopodobnie w dniu dzisiejszym zostanie ogłoszony przetarg na cały zakres robót z terminem realizacji do końca bieżącego roku. W wyniku przeprowadzonych rozmów z burmistrzem miasta, właściciele terenów przy ul. Wadowickiej złożyli pisemne deklaracje, że po zakończeniu w/w inwestycji przystąpią do budowy swoich zakładów i do 2015 r. stworzą miejsca pracy dla ponad 240 osób.

11. Zamówienie publiczne na dostawę 600 sztuk  pojemników z tworzyw sztucznych na odpady o pojemności 120 litrów prowadzone  było w formie zapytania ofertowego wg procedury określonej w regulaminie udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 14 000 Euro. Oferty złożyło pięć firm. Najwyższa cena wynosiła 74,41 zł brutto.  Najniższa cena wynosiła 70,52 zł brutto za sztukę.  Wybrana została oferta firmy OTTO Sp. z o.o. z Warszawy, która złożyła najkorzystniejszą ofertę - 70,52 zł brutto za sztukę. Zakupione pojemniki są dostarczane gospodarstwom domowym przy ulicach: Role, Polna, Zasypnica, Kamienne, Smolikówka, Stokowa, Nowy Świat oraz  cześć ulicy Błądzonka.  Jest  to kolejny końcowy już etap zmian w sposobie prowadzenia zbiórki odpadów niesegregowanych. W roku ubiegłym rozdysponowano łącznie 1350 sztuk  tego rodzaju pojemników. 

12. Na prośbę spółki wodnej „Błachutówka” przy ul. Błądzonka, dotyczącej pomocy przy remoncie lokalnej sieci wodociągowej zakupiony został zbiornik wody pitnej o pojemności 10 m3. oraz 200 mb rur PE  Ø 63 za łączną kwotę 15.989,08 zł brutto. Materiały zostaną dostarczone spółce wodnej, która przeprowadzi roboty remontowe we własnym zakresie.

13. Zamówienie publiczne na dostawę materiałów betonowych w roku 2010 prowadzone było wg procedury określonej w regulaminie udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 14 000 Euro. Ofertę złożyła jedna firma Wytwórnia Materiałów Budowlanych „KOBETON” Bogusław Kołodziejczyk z siedzibą w Suchej Beskidzkiej, z którą w dniu 25 marca  2010r. zawarta została umowa na dostawę materiałów.

14. Burmistrz Miasta w dniu 1 marca br. zawarł umowę z  p. Andrzejem Wiktorem, Graboszyce 105, na opracowanie dokumentacji projektowej drogi wewnętrznej bocznej od ul. Mickiewicza na dz. ewid.  nr 9869/22 (za budynkiem byłej szkoły zawodowej ) Koszt realizacji zamówienia wynosi 6 000 zł brutto. Termin: wykonania dokumentacji  upływa z dniem  31.05.2010 r.

15. Zamówienie publiczne na realizację zadania „Odbudowa drogi do os. Kamienne” prowadzone było  w trybie  przetargu nieograniczonego. Ofertę w cenie 113 455,24 zł złożył jeden wykonawca – Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych w Wadowicach. Oferta ta została przyjęta. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 28.05.2010 r.

16. W dniach 24,25 i 26 marca Zakład Komunalny na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Zebrano 26 ton odpadów. Koszt zbiórki wyniósł  12.338,88 zł brutto.