Przejdź do stopki

INFORMACJA

Treść

z działalności  Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 26 września 2009 r.  do dnia 28 października 2009 r .

W okresie pomiędzy XXXIII a XXXIV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 30 września 2009 r. dokonał zmian
w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok. Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr  XXXIII/221/09 z dnia 29 września  2009 r. oraz zmian w planie dotacji celowych budżetu państwa.
Plan dochodów po zmianie wyniósł -  20.385.374,63 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł -  22.081.676,63 zł

2. W dniu 2 października 2009 r. w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarta została umowa z  Pracownią Architektoniczną z Makowa Podhalańskiego, na wykonanie inwentaryzacji bloku mieszkalnego nr 10, znajdującego się na os. Beskidzkim w Suchej Beskidzkiej.  Gmina na podstawie ustawy o własności lokali, zobowiązana jest do przekazania Wspólnocie Mieszkaniowej dokumentacji technicznej nieruchomości, której nie jest już  zarządcą. Koszt wykonania inwentaryzacji wynosi 9.150,00 zł brutto. Termin realizacji umowy upływa z dniem 30 listopada 2009 r.

3. Na wniosek Łuczniczego Towarzystwa Sportowego „Zamek Suski” Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 12 października 2009 roku przyznał nagrodę pieniężną II stopnia za wybitne osiągnięcia sportowe w 2009 roku Adriannie Kawa  - brązowej medalistce Mistrzostw Polski Juniorów oraz wyróżnienia dla: Marii Sitarz, Marty Pietrusa, Macieja Matejki i Wojciecha Hojdy - medalistom Mistrzostw Małopolski. Wręczenie nagrody oraz wyróżnień odbyło się  w dniu 26 października 2009 roku.

4. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, z uwagi na trudną i skomplikowaną sytuacje rodzinną, zarządzeniem z dnia 12 października 2009 Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka przyznał Pani Agnieszce Skowron i Panu Krzysztofowi Skowronowi, lokal mieszkalny nr 9 znajdujący się w bloku nr 17 położonym przy ul. Mickiewicza. Umowa najmu w/w lokalu o  powierzchni 45,51 m2 została zawarta w dniu 27 października 2009r.

5. Z Firmą „Architekt”, Marek Kołodziejczyk z siedzibą przy ul Mickiewicza 19 w Suchej Beskidzkiej, zawarta została umowa na wykonanie projektu „Przebudowy budynku mieszkalnego przy ul. Makowskiej 24 w Suchej Beskidzkiej”, według wcześniej opracowanej koncepcji przebudowy, zakładającej uzyskanie dodatkowych czterech lokali mieszkalnych. Koszt sporządzenia dokumentacji wynosi 27.450,00 zł brutto.  Termin realizacji projektu upływa z  dniem 10 grudnia 2009 r.

6. Zarządzeniem z dnia 13 października 2009 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian
w budżecie i w układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 r. polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami
i paragrafami.

7. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, zarządzeniem z dnia 13 października 2009 r. przyznane zostały  nagrody Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka za szczególną aktywność i osiągnięcia w nauczaniu  oraz skuteczną pracę na rzecz szkoły  nauczycielom Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum”  Pani Alicji Jakubiak i Panu Grzegorzowi Wronce oraz nauczycielce Szkoły Podstawowej Nr 2 Pani Jolancie Kubieniec . Nagrody zostały wręczone przez Burmistrza Miasta w dniu 16 października 2009 r. podczas uroczystości w Zespole Szkół im. Jana Pawła II.

8. Na wniosek Pani Janiny Sumera  obecnie zamieszkałej  w Domu Pomocy Społecznej w Karniszowie,  zarządzeniem z dnia 15 października 2009 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka r. rozwiązał za porozumieniem stron z dniem 30 września 2009 umowę najmu lokalu socjalnego nr 23 w bloku nr 7  na os. Beskidzkim w Suchej Beskidzkiej. Przekazanie mieszkania przez upoważnionego pracownika DPS ma nastąpić w listopadzie br.

9. Na wniosek Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Krakowie umorzył  kwotę 26.000 zł, stanowiącą 25% wartości przyznanej gminie pożyczki na realizację zadania „Termomodernizacja Miejskiej  Przychodni Zdrowia w Suchej Beskidzkiej”.

10. Zamówienie publiczne na „Prowadzenie zimowego utrzymania dróg o dużym spadku będących w zarządzie Gminy Sucha Beskidzka”,  prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do dnia 14.10.2009 r. złożonych zostało 5 ofert. Wybrano ofertę na rejon II złożoną przez Pana Stanisława Mamcarza, ul. Zasypnicka 73, 34-200 Sucha Beskidzka. Cena wybranej oferty wynosi: 2 300,00 zł brutto.
Postępowanie dotyczące rejonów: I, III, IV, V zostało unieważnione. Ceny ofert przewyższały kwoty, jakie Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W dniu 23.10.2009 r. zostało wszczęte kolejne postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na zimowe utrzymanie dróg w  w/w rejonach.

11. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej wykonał odwodnienie drogi do osiedla Podksięże. Wartość wykonanych robót wyniosła 39.197,47 zł brutto, w tym  28.975,00 zł to środki uzyskane przez gminę na likwidację szkód powodziowych, pozostała kwota pokryta została z budżetu Gminy Sucha Beskidzka.

12. Zakończone zostały prace związane z termomodernizacją budynku Filii Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Błądzonka. Zakres prac obejmował docieplenie ścian styropianem z wykonaniem cienkowarstwowego tynku akrylowego, wymianę rynien i rur spustowych oraz wykonanie zadaszeń nad wejściami. Koszt inwestycji wyniósł  117.000 zł brutto   z czego 82.600 zł. to środki pochodzące z preferencyjnej pożyczki uzyskanej w WFOŚiGW w Krakowie.

13. W ramach kontynuacji wiertniczych prac poszukiwawczych, na zlecenie Burmistrza Miasta firma Algeo z Grabownicy wykonała  na osiedlu Podksięże studnie głębinową wraz z robotami towarzyszącymi. Całkowita głębokość studni wynosi 110m, a ze  wstępnych pomiarów wynika, że jej wydajność to ponad  3 m3/h. Taka ilość powinna w pełni zaspokoić zapotrzebowanie wody dla osiedla Podksięże. W okresie zimowym wykonana zostanie dokumentacja projektowa zbiornika wody oraz sieci doprowadzającej.

14. W dniu 01 listopada 2009 r. (Wszystkich Świętych) na drogach w okolicach Cmentarza w Suchej Beskidzkiej nastąpi zmiana organizacji ruchu. Ulice: Cmentarna oraz Kościelna na odcinku od ul. Konopnickiej do ul. Cmentarnej będą drogami jednokierunkowymi. Zmiany te są konieczne do utrzymania porządku i przejezdności dróg. Nad bezpieczeństwem i porządkiem w rejonie cmentarza czuwać będzie Straż Miejska, wspierana przez funkcjonariuszy Policji.

15. W dniu 20 października 2009 r. do Urzędu Miejskiego  wpłynął akt notarialny zawarty w dniu 12 października 2009 r. w sprawie sprzedaży przez rodzinę Tarnowskich działki ewidencyjnej nr 9526 / 16 wraz z budynkiem, położoną przy ul. Mickiewicza 40 w Suchej Beskidzkiej. Z treści powyższego dokumentu wynika, że Wojewoda Małopolski w dniu 31 sierpnia 2009 r. wydał decyzję, stwierdzającą, że przedmiotowa nieruchomość nie podpadała pod postanowienia art.2 ust.1 lit.e dekretu Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego z dnia 06 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej. Gmina Sucha Beskidzka nie otrzymała tej decyzji, a z informacji telefonicznej uzyskanej w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie od osób prowadzącymi postępowanie administracyjne w imieniu Wojewody Małopolskiego wynika, że Gmina Sucha Beskidzka nie została uznana za stronę postępowania.  Według urzędników Wojewody  jest nią Skarb Państwa reprezentowany przez Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej. Niestety, pomimo uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym zakończonego niekorzystną dla naszego miasta  decyzją  Wojewody, Starostwo Powiatowe nie podjęło żadnych czynności zmierzających do jej uchylenia,  nie uznano też za słuszne powiadomić Gminę Sucha Beskidzka o wydanej decyzji, w tej sytuacji stała się ona prawomocna. Burmistrz Miasta w dniu  21 października 2009 r. skierował do Wojewody Małopolskiego  wniosek o wznowienie postępowania. Ponadto przygotowywana jest skarga na czynności Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości, która skierowana zostanie do Wojewody Małopolskiego.