Przejdź do stopki

INFORMACJA

Treść

z działalności  Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 30 czerwca 2009 r.  do dnia 27 sierpnia 2009 r .


 W okresie pomiędzy XXXI a XXXII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. Burmistrz Miasta  zarządzeniem  z dnia  30 czerwca  br.  dokonał zmian w budżecie i układzie   wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok . Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr  XXXI/212/09  z dnia 30 czerwca  2009 r. oraz  planu dotacji celowych budżetu państwa i subwencji .

2. Zarządzeniem z dnia 9 lipca  2009 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję w sprawie organizacji dowozu dzieci do szkół w roku szkolnym  2009/2010 Zarządzenie określa formy dowozu lub refundacji kosztów dojazdu dzieci i młodzieży  do Szkół oraz Ośrodków Szkolno i Rehabilitacyjno – Wychowawczych.

3. W ramach regulacji stanu prawnego dróg i zapewnienia  dojazdu do nieruchomości położonych przy ul. Beniowskiego, dokonano zamiany działek z prywatnym właścicielem. Akt notarialny w tej sprawie został zawarty  w dniu 21 lipca 2009 r.    W jego wyniku gmina pozyskała dwie działki ewidencyjne: nr 9505 / 1 oraz nr 9505 / 13 o łącznej powierzchni 620 m2 zajęte pod drogę, w zamian za  działkę ewidencyjną nr 8952 / 15 o powierzchni 608 m2.

4. Burmistrz Miasta  przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za I półrocze 2009 r. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów za I półrocze 2009 r. w kwocie 10.089.437,66 zł oraz wydatków i rozchodów w kwocie 8.428.384,41 zł. W sprawozdaniu szczegółowo opisana została realizacja zadań inwestycyjnych. Dodatkowymi załącznikami są : sprawozdania Zakładu Komunalnego, Instytucji Kultury, Miejskiej Przychodni Zdrowia i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Sprawozdanie zostało wysłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, która w dniu  12  sierpnia 2009 r. wydała pozytywną opinię  na temat realizacji budżetu za I półrocze 2009 r.

5.  W dniu 21 lipca 2009 r. zostały podpisane dwa akty notarialne dotyczące nieodpłatnego nabycia przez gminę działek zajętych pod drogę wewnętrzną - os. Rzeźniczaki. W ten sposób zakończona została regulacja stanu prawnego drogi. Łączny koszt procedury, który dotyczył podziałów geodezyjnych i opłat notarialnych związanych z  nabyciem 12 działek wyniósł: 15.606,80 zł brutto.

6. Zamówienie publiczne na rozbudowę kanalizacji sanitarnej  ulicy Zasypnica –  etap I prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 23.07.2009 r.  Oferty złożyło 3 wykonawców. Cena najtańszej oferty wynosiła 928 004,00 zł  brutto. Cena najdroższej oferty wynosiła 1 520 691,37 zł brutto. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy EKOINSTAL z Suchej Beskidzkiej.  Cena wybranej oferty wynosi 928 004,00  zł brutto. Umowa na realizację przedmiotu zamówienia została zawarta w dniu 05.08.2009 r. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 16.11.2009 r.

7. W dniu 29 lipca 2009r. odbyło się spotkanie komisji Urbanistyczno – Architektonicznej w sprawie zaopiniowania projektu zmiany  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Sucha Beskidzka. Projekt  dotyczy   zmian tekstu określonych w Uchwale Rady Miejskiej  nr XXIX/201/09 o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu.  Po wydaniu pozytywnej opinii przez komisję projekt uchwały został przesłany do organów uzgadniających i opiniujących. Procedura związana ze zmianą planu prowadzona jest wg. obowiązujących przepisów i terminów określonych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

8.  Zakończono realizację zadań inwestycyjnych związanych z remontami nawierzchni dróg gminnych, tj. ul. Armii Krajowej, ul. bocznej od Szpitalnej, drogi wewnętrznej Role-Zawodzie, oraz fragmentu drogi na os. Podksięże. Na każdej z w/w dróg wykonano nową nawierzchnię asfaltową, ponadto na odcinku ul. Armii Krajowej została poszerzona jezdnia zgodnie z  projektem i zgłoszeniem do Wydziału Architektury Starostwa Powiatowego..  Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Całkowity koszt w/w inwestycji to  252.336,80 zł brutto.

9. Burmistrz Miasta  zarządzeniami  z dnia 20 lipca,  31 lipca 2009 r. oraz 5 sierpnia  2009 r. dokonał zmian w budżecie  i w układzie wykonawczym budżetu gminy  Sucha Beskidzka na 2009 rok polegających na przeniesieniach w planie wydatków  między rozdziałami i  paragrafami oraz wprowadzeniu zmian w planie dotacji celowych budżetu państwa .
Plan dochodów po zmianie wyniósł -  20.137.975,63 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł -  21.731.677,63 zł

10. Zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miejskiej Nr XXVIII/192/09 z dnia 31 marca 2009r. w sprawie ustalenia zasad zbywania, wydzierżawiania i wynajmowania aktywów trwałych przez Miejską Przychodnię Zdrowia w Suchej Beskidzkiej w dniu 1 sierpnia  2009 r. zawarta została  umowa użyczenia dotycząca nieruchomości położonej w Suchej Beskidzkiej przy ul. Handlowej, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 9673 / 43 o powierzchni 3398 m2 wraz z położonymi na niej obiektami budowlanymi. Dotychczas obowiązująca umowa użyczenia została rozwiązana za porozumieniem stron z dniem 31 lipca br.

11. W pierwszej połowie sierpnia na zaproszenie miast partnerskich przedstawiciele naszego miasta złożyli wizyty  we Fromborku, biorąc udział w obchodach „Dni Fromborka” oraz w Jaszbereny na Węgrzech uczestnicząc w XIX Festiwalu Folkloru Mniejszości Narodowych. Spotkania były okazją do wymiany doświadczeń oraz wytyczenia dalszych obszarów współpracy z miastami partnerskimi.

12. W Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum zakończono prace remontowe prowadzone na  parterze budynku. Pomalowanych zostało pięć sal lekcyjnych, pracownia komputerową, korytarz  oraz  stolarkę drzwiową, a na ścianach zamontowano listwy ochronne. Prace na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka  przeprowadziła firma Pana Mieczysława Barzyckiego ze Stryszawy. Koszt zadania to 40.000 zł  brutto. Zamówienia publiczne zostało udzielone na podstawie procedury zapytania cenowego określonej w Regulaminie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej  o wartości szacunkowej  nieprzekraczającej  równowartości  kwoty 14.000 Euro.

13. Zamówienie publiczne na rozbudowę  kanalizacji sanitarnej  ulicy Błądzonka –   etap II prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 3 czerwca br.  Oferty złożyło 3  wykonawców. Jako najkorzystniejsza  wybrano  ofertę  firmy  Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. W związku, ze złożonymi protestami i przedłużającą się procedurą w dniu 13.07.2009 r. postępowanie zostało unieważnione. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych. W dniu 15.07.2009 r. został ogłoszony kolejny przetarg na realizację przedmiotowego zadania. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 5 sierpnia br. Oferty  złożyło 3 wykonawców. Cena najtańszej oferty wynosiła 1 041 944,04 zł brutto. Cena najdroższej oferty wynosiła 1 818 263,42 zł brutto. Oferta złożona przez firmę EKOINSTAL z Suchej Beskidzkiej  została odrzucona   na mocy art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ zawierała błędy w obliczeniu ceny. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy: Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Cena wybranej oferty wynosi 1 138 070,08 zł brutto. Umowa na realizację przedmiotu zamówienia została zawarta w dniu  20.08.2009r Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 30.11.2009 r.

14. Zamówienie publiczne dotyczące Termomodernizacji budynku Filii Szkoły Podstawowej Nr 2 przy ul. Błądzonka  w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Przetarg został ogłoszony w dniu 15.07.2009 r. Otwarcie ofert odbyło się w dniu   05.08.2009 r.  Oferty złożyło  6 wykonawców. Cena najtańszej oferty wynosiła 116 930,58 zł  brutto. Cena najdroższej oferty wynosiła 167 560,89 zł  brutto. Dwie oferty zostały odrzucone na podstawie  art. 89 ust. 1 pkt 5 oraz  art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy.  Cena wybranej oferty wynosi 116 930,58 zł  brutto.  Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 30.10.2009 r.

15. Na wniosek złożony przez Burmistrz Miasta do Ministerstwa  Spraw Wewnętrznych i Administracji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych Gmina Sucha Beskidzka otrzymała dotację w wysokości 200 tysięcy złotych. W dniu 6 sierpnia 2009 r. ogłoszony został przetarg na „Odbudowę dróg w Suchej Beskidzkiej w ramach likwidacji szkód powodziowych. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 27 sierpnia 2009 r. Zakres przetargu obejmuje odbudowę odcinków dróg Bładzonka- Lipie oraz do osiedli Kamienne i osiedla Pikieta. Udział środków z dotacji w finansowaniu zadania nie może przekroczyć 80 % ich całkowitej wartości, pozostałą kwota pochodzić będzie z budżetu Gminy Sucha Beskidzka.

16. W dniu 15 sierpnia 2009 roku rozegrany został 11 Międzynarodowy Wyścig Kolarski „Memoriał Henryka Łasaka”. Trasa liczyła 164,9 km i biegła tak jak w latach poprzednich ulicami naszego miasta oraz Gminy Zembrzyce i Stryszawa. W wyścigu wystartowało 16 zespołów w składzie których znajdowali się zawodnicy z Polski, Niemiec, Danii, Ukrainy, Słowacji, Białorusi, Bułgarii. Zwycięzcą wyścigu z czasem 3h57’23” został Niemiec Stefan Schafer  reprezentujący  Team Brandenbyurg,  II miejsce zajął Krzysztof Jeżowski reprezentujący  CCC Polsat (ubiegłoroczny zwycięzca), a III  Niemiec Mathias Belka reprezentujący Team Brandenburg. Zawodnicy walczyli również o zwycięstwa  na sześciu lotnych premiach.  Na uroczystość przybyli „Łasakowcy” m.in.  Józef Gawliczek, Franciszek Surmiński, Tadeusz Mytnik oraz Henryk Czyż – czołowy polski kolarz okresu powojennego.   Wyścig zainaugurowany w 1999 roku wpisał się na stałe w kalendarz imprez miejskich i jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych w naszym regionie. Słoneczna pogoda oraz bardzo dobra organizacja  sprzyjała  wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji, jak również przyciągnęła dużą rzeszę mieszkańców miasta i gości, którzy licznie zgromadzili się na suskim Rynku, a także na trasie wyścigu. Burmistrz Miasta składa podziękowania wszystkim osobom i służbom, które włączyły się w organizację wyścigu, a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą informacji w mediach ogólnopolskich.

17.  W dniach 4-5 lipca 2009 roku oraz 22 sierpnia 2009  roku na boisku piłki plażowej    przy ul. Role rozegrany został Otwarty Turniej Plażowej Piłki Siatkowej w ramach akcji LATO 2009. W rozgrywkach uczestniczyli uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów  oraz osoby dorosłe. Łącznie w turnieju wzięło udział 45 par. Zwycięzcy otrzymali puchary i medale ufundowane przez Burmistrza Miasta. Ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne 23 sierpnia 2009 roku turniej w kategorii dorosłych został przeniesiony na dzień 29 sierpnia br.

18. Zarządzeniem  z dnia 24 sierpnia 2009 roku Burmistrz Miasta po przeprowadzonym postępowaniu konkursowym  powierzył stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” im Jana Pawła II  w Suchej Beskidzkiej  Pani mgr  Krystynie Wajdzik na okres jednego roku szkolnego tj. od 01 września 2009 roku do 31 sierpnia 2010 roku.

19. W czasie przerwy wakacyjnej, w Miejskim Przedszkolu Samorządowym przeprowadzono remont sanitariatów. Zakres prac objął modernizację dwóch łazienek i sanitariatów na pierwszym piętrze. Wymienione zostały wszystkie urządzenia oraz  przebudowana instalacja wodno-kanalizacyjna i elektryczna, położono płytki na ścianach i podłodze, zamontowano również nowe  estetyczne kabiny sanitarne. Prace na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka wykonała firma remontowa  Pana Janusza Stanaszka z Suchej Beskidzkiej. Całkowity koszt inwestycji wyniósł  46.317,62   zł brutto. Zamówienie publiczne udzielone zostało  na podstawie procedury zapytania cenowego określonej w Regulaminie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej  o wartości szacunkowej  nieprzekraczającej  równowartości  kwoty 14.000 Euro.
 
20. Na zamówienie Gminy Sucha Beskidzka zostało zakupione urządzenie do pielęgnacji sztucznej trawy boiska piłkarskiego  na terenie kompleksu sportowego Orlik 2012. Urządzenie to może pracować za ciągnikiem STIGA, który używany jest do tej pory do koszenia trawy oraz odśnieżania chodników. Koszt zakupu wynosi 7.876,32 zł brutto.

21. Gmina Sucha Beskidzka zgodnie z podjętą Uchwałą Rady Miejskiej dofinansowała remonty dróg powiatowych położonych na terenie Suchej Beskidziej, łączną kwotą  265.000 zł. W ramach przeprowadzonych przez  Starostwo Powiatowe remontach, na ulicach: Kościelnej, Szpitalnej, Przemysłowej i  700-metrowym odcinku ulicy Błądzonka wykonana została nowa nawierzchnia asfaltowa, wyregulowane zostały kratki ściekowe i studzienki kanalizacyjne. Ponadto zmodernizowano  ponad 200m odcinek chodnika wzdłuż ul. Kościelnej.

22. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka firma Intecessor z Torunia dostarczyła i dokonała montażu wolnostojącej toalety publicznej, która została zlokalizowana przy ul. Mickiewicza obok dworca PKS, naprzeciw pasażu handlowego. Toaleta jest wolnostojącym elementem infrastruktury miejskiej  i wizualnie przypomina słup reklamowy. Estetyczna konstrukcja jest wyposażona w komplet urządzeń sanitarnych dostosowanych dla osób niepełnosprawnych. Wnętrze wykonano głownie ze stali nierdzewnej odpornej na zniszczenia i akty wandalizmu. Bieżącą obsługę i utrzymanie toalety zapewni firma „Beskidus” Całkowity koszt inwestycji  obejmujący projekt, prace przygotowawcze oraz dostawę i montaż wyniósł 50.553,41zł brutto.

23. Biblioteka Suska im. dra M. Żmigrodzkiego znalazła się w gronie finalistów ogólnopolskiego Programu Rozwoju Bibliotek. W ramach programu biblioteka otrzyma sprzęt komputerowy oraz wsparcie finansowe i merytoryczne. Program Rozwoju Bibliotek jest długofalowym i nowatorskim przedsięwzięciem o ogólnopolskim zasięgu. Ma pomóc bibliotekom w małych miejscowościach przekształcić się w centra wiedzy i aktywności lokalnej.

24. Złożony przez Burmistrza Miasta w kwietniu br wniosek do Departamentu Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Turystyki Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego o udzielenie pomocy na prace konserwatorskie przy zabytkowej kapliczce figury św. Jana Nepomucena w Suchej Beskidzkiej przy ulicy Kościelnej, został pozytywnie rozpatrzony i otrzymał dofinansowanie w kwocie 14.000 zł. Koszt całości zadania wynosi 17.157 zł. Prace konserwatorskie przy figurze rozpoczną się z początkiem września, i potrwają do połowy grudnia. W chwili obecnej oczekujemy na podpisanie umowy dotyczącej dofinansowania.

25. Gmina Sucha Beskidzka po raz kolejny odniosła duży sukces zajmując w rankingu Dziennika „Rzeczpospolita” miejsce w pierwszej setce najlepszych polskich samorządów. Nad wyborem najlepszych miast i gmin czuwała kapituła, na czele której stanął prof. Jerzy Buzek, były premier i eurodeputowany, obecnie przewodniczący Parlamentu Europejskiego. Spośród wszystkich 2489 polskich samorządów wybrano 500 gmin, które najlepiej zarządzały swoimi finansami w latach 2005-2008 i jednocześnie najwięcej inwestowały. Wysoka pozycja Suchej Beskidzkiej potwierdza pozytywne zmiany i dynamiczny rozwój miasta.

26. W dniu 26 sierpnia 2009r. w Starostwie Powiatowym w Suchej Beskidzkiej odbyła się rozprawa administracyjna połączona z przesłuchaniem świadków w sprawie z wniosku spadkobierców Juliusza Tarnowskiego. Wojewoda Małopolski w najbliższych miesiącach ma wydać decyzję stwierdzającą, czy części nieruchomości ziemskiej „Sucha – Ślemień” położone w Suchej Beskidzkiej stanowiące przedwojenną własność Juliusza Tarnowskiego podpadały pod działanie art. 2 ust. 1 lit. e dekretu PKWN z 6 września 1944r. o przeprowadzeniu reformy rolnej. Gminę Sucha Beskidzka na rozprawie reprezentował adw. radca prawny Wojciech Krzyworzeka oraz Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami p. Marta Cholewa Janoszek, natomiast stronę przeciwną czyli spadkobierców rodziny Tarnowskich adwokaci p. Maria Krzeszowiak-Woleńska oraz p. Piotr Boroń. Druga część rozprawy została wyznaczona na dzień 25 września 2009 r.