Przejdź do stopki

Informacja

Treść

z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od dnia 24 kwietnia do dnia 25 maja 2009 r.

W okresie pomiędzy XXIX a XXX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. Zarządzeniem z dnia 24 kwietnia 2009 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok. Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XXIX/203/09 z dnia 24 kwietnia br. oraz ze zmian w planie dotacji celowych budżetu państwa. Zwiększono dotację w dziale 751- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwo o kwotę 6.960 zł, z przeznaczeniem na wybory do Parlamentu Europejskiego.

Plan dochodów po zmianie wynosi  20.081.013 zł
Plan wydatków po zmianie wynosi  20.963.612 zł

2. W dniu 24 kwietnia 2009 r. Burmistrz Miasta przekazał zbiorcze sprawozdania finansowe Gminy za I kwartał 2009 roku do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie – Zespół Zamiejscowy w Oświęcimiu.

3. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka firma OKNOTERM ze Stryszawy dokonała wymiany 25 okien drewnianych na okna PCV wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi w budynku komunalnym przy ul. Przemysłowej 6. Koszt prowadzonych prac wyniósł 15.601,36 zł brutto.
     
4. Zamówienie publiczne na remonty cząstkowe dróg na terenie miasta Sucha Beskidzka prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 24 kwietnia 2009 r. wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "TRANSDRÓG" Kaczmarczyk s.j. z Zawoi. Cena złożonej oferty to 26 467,90 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu złożona oferta została przyjęta. Burmistrz Miasta z w/w firmą zawarł umowę w dniu 29  kwietnia 2009 r. Zakres robót objętych zamówieniem został już wykonany, a na 27 maja wyznaczono termin odbioru końcowego robót.

5. W dniu 17 kwietnia 2009 r. po raz drugi ogłoszony został  przetarg nieograniczony na remont ul. Ogrodowej w Suchej Beskidzkiej w ramach usuwania szkód powodziowych. W ustalonym terminie nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym postępowanie zostało ponownie  unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. W tej sytuacji będą wykonane przez Zakład Komunalny , który otrzymał zlecenie na kwotę 118.475,53 zł brutto. Zakres robót zakłada odbudowę drogi wraz z odwodnieniem na długości ponad 200 m.. Termin zakończenia prac upływa z dniem 18 września 2009r.  Dotację w wysokości 80% wartości robót Sucha Beskidzka otrzymała  z MSWiA Biuro ds. Usuwania Klęsk Żywiołowych. W dniu 25 maja  zawarta została umowa na mocy której Gmina  otrzyma dotację z rezerw celowych budżetu państwa w wysokości 94 000 zł na dofinansowanie w/w zadania.

6. Burmistrz Miasta w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarł umowę z Zakładem Remontowo – Budowlanym, Malarstwo Mirosław Barzycki ze Stryszawy na remont przystanków autobusowych, zlokalizowanych przy ulicy Mickiewicza w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje malowanie elementów metalowych, łuków i daszków, czyszczenie i malowanie ławek drewnianych oraz drobne naprawy konstrukcji przystanków. Koszt robót wyniesie 9.151.66 zł brutto.

7. Kolejne postępowanie przetargowe na opracowanie projektu zmiany Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Sucha Beskidzka  zostało ogłoszone w dniu 21 kwietnia 2009 r. Termin składania ofert upłynął w dniu 29 kwietnia 2009 r.  Wpłynęła jedna oferta, złożona przez firmę „URB-ARCH” z siedzibą w Sosnowcu. Cena złożonej oferty wyniosła 59 963,00 zł (brutto). W wyniku rozstrzygnięcia przetargu, oferta ta została zaakceptowana. Umowa z w/w firmą została zawarta w dniu 12 maja br. Termin realizacji zadania upływa z dniem 30 października 2009 r.

8. Zarządzeniem z dnia 27 kwietnia 2009 roku, Burmistrz Miasta powołał Komisję Konkursową w celu wyłonienia kandydata  na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół ,,Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” im Jana Pawła II. W skład komisji zostali powołani: przedstawiciele: Gminy, Kuratorium Oświaty, Rady Pedagogicznej,  Rady Rodziców, Związku Nauczycielstwa Polskiego, Międzyzakładowej Komisji NSZZ ,,Solidarność” Pracowników Oświaty. W wymaganym terminie wpłynęły dwie oferty. Komisja konkursowa w dniu 14 maja 2009 roku zapoznała się z dokumentacją złożoną przez kandydatów i dopuściła do dalszej oceny obie kandydatury, ponieważ spełniały wymagane kryteria. W wyniku tajnego głosowania, jeden z kandydatów uzyskał wymaganą liczbę głosów. Zgodnie z art.36a ust.2 – ustawy o systemie oświaty, powierzenie stanowiska dyrektora może nastąpić, jeżeli organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie zgłosi, w terminie 14 dni od przedstawienia kandydata na to stanowisko, umotywowanego zastrzeżenia.

9. Zamówienie publiczne na realizację zadania pn. „Wykonanie dokumentacji projektowej budowy ciągów pieszych w ciągu drogi krajowej nr 28  - ul. Makowska”, było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 8 maja 2009 r. Wpłynęła tylko 1 oferta złożona przez „LP – Biuro Projektowe” z Katowic. Cena złożonej oferty  wynosiła 30. 500,00 zł brutto. W związku z tym, że przewyższa ona kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  
10. Zgodnie z obowiązującymi zasadami w WFOŚiGW w Krakowie, po dokonaniu spłaty połowy zaciągniętych pożyczek oraz spełnieniu innych warunków Burmistrz Miasta wystapił o umorzenie części zadłużenia. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie uchwałami z dnia 28 i 30 kwietnia br. przychylił się do złożonych wniosków i umorzył Gminie Sucha Beskidzka 5 pożyczek na łączną kwotę 839 097,71 zł. Umorzenia dotyczyły 4 pożyczek udzielonych na: realizację kanalizacji sanitarnej: kolektora A, ulicy Batalionów Chłopskich i Starzeńskiego, osiedla Zawodzie i Bańdurówka, ul. Makowskiej oraz pożyczki na termomodernizację przedszkola samorządowego.

11. W dniach od 29 kwietnia do 4 maja 2009 roku  w ramach „Suskiej Majówki 2009” miały miejsce pokazy i zawody sportowe w dziewięciu dyscyplinach. Łącznie uczestniczyło w nich ok. 750 zawodników. Ponadto zorganizowano Konkurs Historyczno-Geograficzny „Ocalić od zapomnienia” oraz XXIV Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „Bajdurek”. Na „Małej Scenie” MOK -Zamek odbył się koncert zespołu WORKAHOLIC. Natomiast w dniu 1 maja  na placu obok Zamku Suskiego miała miejsce XI tzw. Wystawa Ogrodnicza. W zorganizowanych imprezach licznie uczestniczyli mieszkańcy i goście odwiedzający w tym okresie nasze miasto.

12. W dniach 2 i 3 maja br. w Osielcu odbył się  Festiwal Pieśni Maryjnych „Ave Maryja”, w którym uczestniczyło 40 wykonawców w następujących kategoriach: soliści, zespoły, chóry, schole i zespoły ludowe. Decyzją jury w kategorii chór – grupa dorośli – pierwsze miejsce zajął podobnie jak w roku ubiegłym Suski Chór „Jasień” pod batutą Alicji Jakubiak.

13. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka firma ELOBI z Krakowa wykonała  strój reklamowy smoka Kicka. Kicek jako legendarny suski smok będzie promował miasto podczas sezonu turystycznego oraz w czasie imprez i wydarzeń kulturalnych. W ramach zawartej umowy firma wykona także  50 maskotek smoka z przeznaczeniem na promocję miasta. Koszt  zamówienia wynosi 3.111,00 zł brutto. 

14. W dniu 9 maja br. po raz pierwszy w naszym mieście odbyły się Juwenalia zorganizowane przez  studentów Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Barwny korowód, prowadzony przez legendarnego  suskiego smoka Kicka przemaszerował ulicami naszego miasta. Przed budynkiem Urzędu Miejskiego klucze do bram miasta przekazał studentom Burmistrz Miasta. Główne atrakcje (konkursy, przejażdżki, pokazy, występy zespołów) miały miejsce na dziedzińcu Suskiego Zamku. Gwiazdą  wieczoru był Zespół Jamal, który zgromadził liczną publiczność. Zorganizowane z dużym zapałem studenckie Juwenalia, były udane, młodzież przez kilka godzin „rządziła” miastem bezpiecznie i bez niespodzianek, zatem prawdopodobnie suskie Juwenalia wpiszą się na stałe w kalendarz imprez.    

15. W związku z serią pożarów, które miały miejsce w ostatnim czasie na ulicach Błądzonka oraz Starzeńskiego, Burmistrz Miasta podejmując próbę pomocy w ustaleniu sprawcy, który stanowi ogromne zagrożenie dla mieszkańców miasta, wyznaczył 5 tysięcy złotych nagrody dla osoby, której informacje doprowadzą do ujęcia  podpalacza.

16. Burmistrz Miasta w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarł w dniu 8 maja umowę z firmą „Müller Jelcz Laskowice” na wykonanie, dostawę i montaż zestawu zabawowego „DAMA”, który usytuowany zostanie na placu zabaw przy os. Beskidzkim. Łączna  wartość zamówienia  wynosi 30.459,74 zł brutto.

17. Zarządzeniem z dnia 12 maja 2009 roku, Burmistrz Miasta dokonał zmian w budżecie  i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok, polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami.

18. W dniu 12 maja zarządzeniem Burmistrza Miasta powołane zostały Obwodowe Komisje Wyborcze do przeprowadzenie głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 7 czerwca 2009r.. Na terenie naszej gminy powołanych jest 7 komisji, w minimalnym składzie tj. każda komisja liczy 7 osób.

19. W dniu 13 maja 2009 r., przedstawiciel Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie dokonał przeglądu zabytkowego parku zamkowego.  Był on prowadzony pod kątem oceny stanu drzewostanu, zieleni oraz prac porządkowych na jego terenie. W wyniku wizytacji sporządzony został protokół pokontrolny. Obecnie oczekujemy na ewentualne zalecenia.

20. Na zlecenie Burmistrza Miasta, Zakład  Komunalny  wykonuje oznakowanie poziome przejść dla pieszych, stanowisk postojowych, ścieżek rowerowych i progów zwalniających. Koszt realizacji  wynosi 8.495.74 zł brutto. Termin wykonania zadania upływa z dniem 30 maja 2009 roku.

21. Zamówienie publiczne na przebudowę i wykonanie nawierzchni dróg: drogi gminnej – ul. Armii Krajowej, drogi wewnętrznej bocznej od ul. Szpitalnej oraz drogi wewnętrznej Role – Zawodzie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego.
Otwarcie ofert odbyło się w dniu 21 maja 2009 r. Wpłynęła jedna oferta, złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Ceny brutto złożonej oferty wynoszą odpowiednio: 40 079,05 zł (część I – ul. Armii Krajowej), 59 907,12 zł (część II – droga boczna od ul. Szpitalnej), 92 760,10 zł (część III – droga Role-Zawodzie). W wyniku rozstrzygnięcia przetargu, oferta została przyjęta, zgodnie z nią termin realizacji zadania upływa z dniem 31 lipca 2009 roku.

22. Zakończono prace związane z budową oświetlenia ciągu pieszego ulicy Mickiewicza na odcinku od Przedszkola Samorządowego do ul. Płk. T. Semika. Zadanie objęło realizację ziemnej sieci kablowej oraz montaż pięciu stylizowanych słupów. Wykonawca robót była firma „ELWAT” z Wadowic. Koszt realizacji zadania wyniósł 29 688,11 zł.

23. Zakończone zostały również prace przy realizacji studni głębinowej na ul. Kamienne.  Studnia o głębokości 100 m i średnicy 110 mm, posiada wydajność  eksploatacyjną wynoszącą ok. 2,5 m3/h, co może zaspokoić zapotrzebowanie na wodę pitną dla ok. 60-80  gospodarstw domowych (ok. 300 mieszkańców). W dniu 15 maja br. dokonano odbioru częściowego wykonanych prac, których zakończenie zgodnie z umową przewidziano do dnia 31 maja 2009 r. Do pełnej realizacji przedmiotu zamówienia, brakuje jeszcze dokumentacji hydrologicznej ujęcia, która winna zostać przekazana zamawiającemu do dnia 30 czerwca 2009 r. Prace wiertnicze wykonuje firma ALGEO z Grabownicy metodą tzw młotka wgłębnego, która w przeciwieństwie do standardowych technik wiertniczych nie wymaga zużycia wody. Prawdopodobnie jeszcze w tym półroczu zapadnie decyzja o budowie zbiornika i projekcie rozbudowy sieci wodociągowej w kierunku ul. Zasepnickiej.

Ponadto prowadzone są prace przy realizacji studni głębinowej na oś. Podksięże, niestety na dzień dzisiejszy efekty są niezadawalające.