INFORMACJA
Treść
z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 19 lutego 2009 r. do dnia 27 marca 2009 r.
W okresie pomiędzy XXVII a XXVIII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
1. Burmistrz Miasta, zarządzeniem z dnia 25 lutego 2009 r. ogłosił II otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w 2009 roku.
Konkurs obejmuje zadania z zakresu: upowszechniania kultury fizycznej i sportu, krajoznawstwa i turystyki, ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Ogłoszenie o konkursie ukazało się w Gazecie Krakowskiej w dniu 28 lutego 2009 r., na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz zostało rozplakatowane na tablicach ogłoszeń. Termin składania ofert upływa z dniem 31 marca br. Złożone oferty zostaną rozpatrzone w dniu 1 kwietnia br. przez komisję powołaną przez Burmistrza Miasta.
2. W dniu 27 lutego br. Burmistrz Miasta dokonał zgłoszenia Gminy Sucha Beskidzka do 12 Edycji Konkursu Ministra Środowiska pn. „Lider Polskiej Ekologii” odbywającego się pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego. Zgłoszenie zawiera m.in. obszerną ankietę z opisem działań proekologicznych naszego miasta, osiągnięć z dziedziny ekologii oraz wymagane zaświadczenia.
3. W związku z ofertą Pani Bolesławy Boni dotyczącą sprzedaży swojego księgozbioru w ilości 10 tys. jednostek, Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 17 lutego 2009 r. powołał komisję, która do dnia 30 kwietnia br. dokona oceny oferowanych zbiorów pod względem ich wartości i możliwości wykorzystania przez instytucje kultury.
4. Zarządzeniem Burmistrza z dnia 27 luty 2009 r. zatwierdzony został regulamin kompleksu sportowego „Moje Boisko – Orlik 2012”. Określa on sposób korzystania z obiektu sportowego, zachowania się na zajęciach sportowo-rekreacyjnych, treningach i imprezach na nim organizowanych oraz harmonogram czasu zająć.
5. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 27 lutego 2009 r. dokonał zmian
w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok . Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XXVII/187/09 z dnia 19 lutego 2009 r.
6. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka, w okresie ferii zimowych w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 przeprowadzony został kompleksowy remont pomieszczeń sanitarnych znajdujących się na drugim piętrze. Wymienione zostały wszystkie elementy wyposażenia pomieszczeń oraz stolarka drzwiowa. Na ścianach i podłodze położono płytki ceramiczne. Sanitariaty zostały wyposażone w nowe i estetyczne kabiny sanitarne. Koszt zadania wyniósł około 45 tysięcy złotych.
7. Burmistrz Miasta w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarł z firmą ELWAD z Wadowic umowę na wykonanie oświetlenia ciągu pieszego ul. Mickiewicza na odcinku od Przedszkola Samorządowego do ul. Płk. T. Semika. Zadanie obejmie realizację ziemnej sieci kablowej oraz montaż pięciu stylizowanych słupów. Zgodnie z umową termin wykonania upływa z dniem 29 maja br. Koszt realizacji inwestycji to 29 000 zł.
8. W dniu 9 marca 2009 r. odbyło się spotkanie burmistrzów, wójtów oraz przewodniczących rad gmin powiatu suskiego ze starostą. Podczas spotkania Starosta Suski przedstawił propozycję udziału gmin w remontach dróg powiatowych w wysokości 1/3 kosztów, pozostałe 2/3 mają być pokryte z budżetu Powiatu Suskiego. W wyniku tych ustaleń Burmistrz Miasta pismem z dnia 21 marca br. złożył deklarację udziału finansowego gminy Sucha Beskidzka w naprawie dróg powiatowych w 2009 r. w kwocie 220 tys. złotych. Według wstępnych szacunków powyższa kwota winna zabezpieczyć udział gminy w remontach ul. Kościelnej, Przemysłowej i odcinka ul. Bładzonka na długości ok. 600m, gdzie w roku ubiegłym wykonana została kanalizacja sanitarna. Oczekujemy na zajęcie stanowiska powiatu w tej sprawie.
9. W ramach projektu pn. "Małopolska Sieć Hotspotów" ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, w dniu 13 marca 2009 roku złożony został wniosek dotyczący instalacji na terenie miasta otwartych punktów dostępu do Internetu. Przedmiotem projektu jest stworzenie możliwości swobodnego i darmowego korzystania z sieci Internet dla mieszkańców oraz turystów. Dodatkowo w wybranych lokalizacjach zostaną umieszczone kamery internetowe, których obraz prezentowany będzie na stronie internetowej. W przypadku zakwalifikowania naszego wniosku do realizacji, urządzenia zostaną zlokalizowane w obrębie pasażu handlowego. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków Województwa Małopolskiego. Gmina Sucha Beskidzka poktryje koszty przyłącza i zasilania energetycznego. W Suchej Beskidzkiej działa już pierwszy bezprzewodowy punkt dostępu do Internetu – tzw. Hot Spot, z którego korzystać bezpłatnie mogą turyści i mieszkańcy w obrębie rynku suskiego. Został on uruchomiony przez gminę we wrześniu 2007r.
10. Zarządzeniem z dnia 16 marca 2009 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian
w budżecie i w układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2009 rok polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami oraz wprowadzeniu zmian w planie dotacji celowych budżetu państwa wynikającej z przyznanej dotacji w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza w kwocie 14.703 zł z przeznaczeniem na pomoc materialną dla uczniów.
Plan dochodów po zmianie wynosi - 20.058.970 zł
Plan wydatków po zmianie wynosi - 18.651.569 zł
11. W dniach 16 i 24 marca 2009 r. zostały podpisane 2 akty notarialne dotyczące nabycia przez Gminę Sucha Beskidzka działek ewidencyjnych: nr 1509/1 o powierzchni 102 m2 (os. Rzeźniczaki) oraz nr 8703/3 o powierzchni 13 m2 (os. Ciekówka), zajętych pod drogi wewnętrzne. Grunty zostały przekazane nieodpłatnie na rzecz Gminy przez ich właścicieli. Ponadto w dniu 24 marca 2009 r. została zawarta umowa dotycząca zamiany działki ewidencyjnej nr 10008/5 o powierzchni 85 m2, na działkę ewidencyjną nr 10009/6 o powierzchni 60 m2, położoną przy ul. Szpitalnej. Zamiana została dokonana w celu regulacji stanu prawnego gruntu zajętego pod drogę dojazdową. Koszty notarialne i sądowe pokryła Gmina Sucha Beskidzka.
12. Na wniosek Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka, w dniu 18 marca 2009r. Starosta Suski wydał decyzję zezwalająca na wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na drodze gminnej ul. Nad Stawami. Zmiana podyktowana jest koniecznością poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu kołowego oraz pieszego na tej ulicy, ma na celu ograniczenie blokowania pasa jezdni przez samochody mieszkańców, którzy mimo prośby Burmistrza nie podjęli działań zmierzających do zmniejszenia utrudnień dla innych użytkowników drogi.
13. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 18 marca 2009 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za 2008 rok. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów za 2008 rok w kwocie 22.767.612,59 zł , wydatków i rozchodów w kwocie 22.432.339,66 zł. Szczegółowo opisana została realizacja zadań inwestycyjnych w 2008 roku na kwotę 4.961.823,25 zł. Dodatkowymi załącznikami są sprawozdania zakładu budżetowego, instytucji kultury , miejskiej przychodni zdrowia oraz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Sprawozdanie to zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Krakowie celem zaopiniowania.
14. Zarządzeniem Burmistrza z dnia 18 marca 2009 roku ustalone zostały zasady oraz wzory dokumentów niezbędnych do wypłaty ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu miasta Sucha Beskidzka biorących udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym .
15. W dniu 18 marca 2009 r. Burmistrz Miasta w imieniu Gminy Sucha Beskidzka zawarł umowa najmu części budynku położonego przy ul. Mickiewicza 20 w Suchej Beskidzkiej (stare przedszkole), o łącznej powierzchni 90,98 m2. W wynajętym lokalu będzie prowadzona działalność handlowa. Przedmiotowa umowa obowiązywać będzie przez okres dwóch lat.
16. W związku z planowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej podziałem 0,6% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2009 rok, w dniu 20 marca 2009 roku został złożony wniosek, dotyczący dofinansowania remontów bieżących w Zespole Szkół Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum w Suchej Beskidzkiej.
17. Otwarcie kompleksu boisk sportowych powstałych w ramach rządowego programu „Moje boisko – ORLIK 2012” miało miejsce w dniu 20 marca br. Na uroczystość przybyli m.in. senatorowie Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawiciele władz samorządowych szczebla wojewódzkiego, powiatowego i miejskiego, instytucji, zakładów pracy, dzieci i młodzież suskich szkół oraz mieszkańcy miasta. Po przecięciu wstęgi zespół boisk został poświęcony przez ks. Prałata Stanisława Bogacza. Na zakończenie uroczystości zainaugurowany został pierwszy mecz piłki nożnej, który na sztucznej murawie rozegrali uczniowie suskich szkół podstawowych, natomiast uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących oraz suskiego gimnazjum mimo kapryśnej zimowej pogody przetestowali nawierzchnię z poliuretanu grając w koszykówkę.
18. Złożony przez Gminę Sucha Beskidzka wniosek na dofinansowanie kosztów osobowych projektu „Animator – Moje Boisko ORLIK 2012”, został pozytywnie rozpatrzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach projektu w okresie od marca do listopada 2009r. sfinansowanych zostanie 50 % kosztów zatrudnienia animatora zajęć sportowo-rekreacyjnych na terenie kompleksu sportowego „ORLIK” .
19. Po raz czwarty Stowarzyszenie Koalicja Marek Ziem Górskich, do którego nasza Gmina przystąpiła w kwietniu 2008 roku, przeprowadziło plebiscyt na Osobowość Ziem Górskich, w kategoriach: Mały Przedsiębiorca Ziem Górskich, Średni Przedsiębiorca Ziem Górskich, Dziennikarz Ziem Górskich, Osobowość Ziem Górskich i Samorządowiec Ziem Górskich. Uroczysta gala, w czasie której ogłoszono jego wyniki, miała miejsce w dniu 21 marca br. w Miejskim Centrum Kultury w Żywcu. W kategorii Średni Przedsiębiorca zwyciężyła Firma Kuracjusz Beskidzki, zgłoszona do plebiscytu przez Burmistrza Miasta. Statuetkę laureata odebrał jej właściciel Pan Kazimierz Gacek. To wyróżnienie jest wyrazem uznania dla działalności firmy i promocją, także dla naszego miasta. W roku ubiegłym gala podsumowująca trzecią edycję plebiscytu miała miejsce w suskim zamku.
20. Zarządzeniem wewnętrznym nr 7/09 z dnia 24 marca 2009 r. Burmistrz Miasta zatwierdził Regulamin udzielania zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 14 000 euro. Przyjęty regulamin określa reguły udzielania zamówień, dla których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
21. W miesiącu marcu zakończone zostały roboty adaptacyjno-remontowe II piętra Urzędu Miejskiego. Zakres prac obejmował kompleksowy remont trzech pomieszczeń biurowych. Wymienione zostały wszystkie warstwy posadzkowe, instalacje elektryczne i komputerowe oraz stolarka drzwiowa, ponadto wykonano roboty tynkarskie i malarskie. Koszt wykonanych prac wyniósł 34.379,54 zł brutto.
22. Zarządzeniem z dnia 24 marca 2009 r. Burmistrz Miasta podjął decyzję o przeprowadzeniu konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum” im. Jana Pawła II. Ogłoszenie o konkursie zostało opublikowane w Gazecie Krakowskiej, Gazecie Samorządowej „Ziemia Suska” na miejskim portalu internetowym. Termin składania ofert upływa 24 kwietnia 2009 r. o godz. 14.00. Kandydata na stanowisko dyrektora wyłoni komisja, w skład której wejdą przedstawiciele: Kuratorium Oświaty w Krakowie, Związku Nauczycielstwa Polskiego, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców Zespołu Szkół, Międzyzakładowej Komisji NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty.
23. W dniach 26 i 27 marca 2009 r. Zakład Komunalny na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Zebrano 4,5 tony odpadów . Koszt zbiórki wyniósł 2.464,60 zł
24. Punkt konsultacyjny dla osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych oraz członków ich rodzin, finansowany ze środków gminy, został ze względów organizacyjnych przeniesiony z Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej do budynku Miejskiej Przychodni Zdrowia przy ul. Handlowej 1. W nowym lokalu zostały wykonane prace remontowe, których koszt wyniósł 2.440 zł brutto. W punkcie konsultacyjnym, w każdy wtorek od godz. 13.00 do 15.00 dyżury pełni instruktor terapii uzależnień.
25. Kaplica zamkowa pw. Św. Piotra Apostoła zyskała nowe wyposażenie w postaci pulpitu i podestu, które na zlecenie Burmistrza Miasta wykonał suski stolarz Ryszard Banaś. Elementy te wykonane są z drewna. Nowy wystrój podkreślił charakter kaplicy nie tylko jako zabytkowego wnętrza, ale również świątyni, w której sprawowana jest liturgia Mszy Świętej. Jego poświęcenie nastąpi w uroczystość św. Piotra i Pawła w dniu 29 czerwca br. Koszt nowego wyposażenia to 3.050 zł brutto.
26. Zamówienie publiczne na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy mostu na potoku Stryszawka w ciągu ul. Beniowskiego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 26 marca 2009 r. nastąpiło otwarcie ofert. Oferty złożyło 5 wykonawców.
Najwyższa cena wynosi: 398.940,00 zł brutto.
Najniższa cena wynosi: 59.780,00 zł brutto.
Obecnie trwa szczegółowa analiza złożonych ofert. Po jej dokonaniu komisja przetargowa przedłoży Burmistrzowi Miasta protokół z postępowania przetargowego.
27. W związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców wnioskami o wydanie dokumentu paszportowego, Burmistrz Miasta w uzgodnieniu ze Starostą Wadowickim zorganizował punkt poboru w/w druków w Urzędzie Miejskim. Druki wydawane są w godzinach pracy Urzędu, w Biurze Obsługi Mieszkańców.