Przejdź do stopki

Konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum w Suchej Beskidzkiej

Treść

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” im Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej .
  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
    1. ukończyła studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa i Gimnazjum” oraz posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 z późniejszymi zmianami;
    2. ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
    3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
    4. w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora uzyskała co najmniej dobrą ocenę pracy w przedszkolu, szkole lub placówce, a w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywna ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego;
    5. posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
    6. nie była karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1882 roku – Karta Nauczyciela /tekst jednolity z 2006 roku Dz. U. Nr 97 poz.674 z późniejszymi zmianami), oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;
    7. nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie karne;
    8. nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych /tekst jednolity z 2005 roku Dz. U. Nr 14, poz. 114 z późniejszymi zmianami/
  2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
    1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły;
    2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego;
    3. akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia;
    4. dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
    5. ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek;
    6. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
    7. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 roku Dz. U. Nr 97 poz.674 z późniejszymi zmianami), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
    8. oświadczenie, ze kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
    9. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych /tekst jednolity z 2005 roku Dz. U. Nr 14, poz. 114 z późniejszymi zmianami/.
    10. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych /tekst jednolity z 2002 roku Dz. U. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami/ w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora,
    11. oświadczenie lustracyjne zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów (tekst jednolity z 2007 roku Dz. U. Nr 63, poz. 425 z późniejszymi zmianami) lub informacje o złożeniu oświadczenia.
  3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” im Jana Pawła II, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19 w terminie do dnia 24 kwietnia 2009 roku do godziny 1400.
  4. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.