INFORMACJA
Treść
z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym od dnia 28 listopada 2008 r. do dnia 29 grudnia 2008 r.
W okresie pomiędzy XXV a XXVI sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
1. Zarządzeniem z dnia 28 listopada 2008 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2008 rok. Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XXV/173/08 z dnia 28 listopada 2008 r.
2. W dniu 29 listopada 2008 roku w Sali Rycerskiej suskiego zamku Burmistrz Miasta w imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej odznaczył "Medalami za Długoletnie Pożycie Małżeńskie" szesnaście par małżeńskich, które pięćdziesiąt lat temu stanęły na ślubnym kobiercu. Jubilaci otrzymali listy gratulacyjne od Wojewody Małopolskiego oraz upominki od samorządu. Uroczystość poprzedziła Msza święta odprawiona w kaplicy zamkowej.
3. Zamówienie publiczne na „Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej kanalizacji sanitarnej dla osiedli: Pikieta, Sumerówka-Bucałówka w Suchej Beskidzkiej” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 8 grudnia 2008 r. Wpłynęły 3 oferty dotyczące I i II części zamówienia.
Oferta firmy BIOTECH-PROJEKT pracownia Projektowo-Techniczna ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka została na podstawie art. 24 ust.1 pkt 10 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wykluczona z postępowania - nie spełniła warunków określonych w SIWZ.
Cena najtańszej oferty dla I części (oś. Pikieta ) wyniosła 35 990,00 zł brutto,
dla II części (Bucałówka Sumerówka) wyniosła 67 100,00 zł brutto.
Cena najdroższej oferty dla I części wyniosła 41 846,00 zł brutto,
dla II części wyniosła 81 984,00 zł brutto.
W związku z tym, że ceny najkorzystniejszych ofert przewyższały kwoty jaką zamawiający może przeznaczyć na realizację zdania, zamówienie w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zostało unieważnione.
4. Zamówienie publiczne na „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji opadowej na os. Szklarczyki w Suchej Beskidzkiej” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 10 grudnia 2008 r. Wpłynęły 2 oferty.
Cena najtańszej oferty wynosiła 78 515,22 zł brutto
Cena najdroższej oferty wynosiła 87 654,82 zł brutto
Wybrano ofertę firmy:
Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu
Jerzy Steczek, 34-205 Stryszawa 820
Cena wybranej oferty: 78 515,22 zł brutto
Zakończone w dniu 29 grudnia br. zadanie obejmowało wykonanie sieci wodociągowej o długości ok. 520 mb, oraz sieci kanalizacji opadowej o długości blisko 130 mb.
5. W ramach prowadzonych regulacji stanu własności dróg w dniu 11 grudnia 2008 r. podpisany został akt notarialny dotyczący nabycia przez Gminę Sucha Beskidzka działek ewidencyjnych o numerach: 6788/1, nr 6829/1 oraz nr 6831 o łącznej powierzchni 0,0938 ha, zajętych pod drogę boczną od ul. Zasypnica. Nabycie prawa własności nastąpiło za kwotę 1.507,00 zł. Ponadto w dniu 18 grudnia 2008 r. została podpisana część aktów notarialnych w sprawie regulacji stanu prawnego działek zajętych pod drogi prowadzące do os. Rzeźniczaki (ul. Błądzonka) i os. Ciekówka (ul. Role). Grunty zostały przekazane przez osoby prywatne nieodpłatnie, zgodnie z podpisanymi wcześniej oświadczeniami. Koszty notarialne i sądowe pokryła Gmina Sucha Beskidzka.
6. W dniach 11 i 12 grudnia 2008 r., Zakład Komunalny na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Zebrano ponad 4 tony odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 2.521,92 zł brutto.
7. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka Firma Handlowa „AGAT” Józef Górka, ul. Mickiewicza 102, 106, 34-200 Sucha Beskidzka dokonała wymiany kotła c.o. w Szkole Podstawowej nr 2. Roboty polegały na demontażu zużytego kotła oraz dostawie i montażu nowego wraz z systemem sterującym. Całkowity koszt zadania to 17 721,00 zł brutto.
8. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka, istniejące przy wjazdach do miasta tzw. „witacze” uzupełniono elementami informacyjnymi oraz herbami miast partnerskich tj.: Fromborka, Jaszbereny i Ceriale. Koszt w/w zadania wyniósł 8.629,61 zł brutto.
9. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 12 i 15 grudnia 2008 r. przyznał nagrody pieniężne za wybitne osiągnięcia sportowe w 2008 roku: dwom zawodniczkom Łuczniczego Towarzystwa Sportowego „Zamek Suski” oraz zawodnikowi Klubu Sportowego „Cracovia” mieszkańcowi Suchej Beskidzkiej. Nagrody zostały wręczone w dniu 22 grudnia 2008 roku.
10. Zarządzeniem z dnia 15 grudnia 2008 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian w budżecie i w układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2008 rok, polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami oraz wprowadzeniu zmian w planie dotacji celowych budżetu państwa.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększono dotację o kwotę 8.081 zł
z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników ( szkoły średnie ).
Plan dochodów po zmianie wynosi - 21.009.985,47 zł
Plan wydatków po zmianie wynosi - 21.689.620,47 zł
11. Zarządzeniem z dnia 15 grudnia 2008 roku Burmistrz Miasta zaopiniował rozkład godzin pracy oraz harmonogram dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych z terenu miasta Sucha Beskidzka na rok 2009, przedstawiony przez Starostwo Powiatowe. Rozkład godzin oraz harmonogram dyżurów całodobowych dostępny będzie na stronie internetowej miasta oraz opublikowany zostanie w Miesięczniku Samorządowym „Ziemia Suska”.
12. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 15 grudnia 2008 roku ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w 2009 roku w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu. Ogłoszenie ukazało się w Gazecie Krakowskiej „Na Podhalu”, w Miesięczniku Samorządowym „Ziemia Suska”, na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz zostało rozplakatowane na tablicach ogłoszeń. Termin składania ofert upływa z dniem 20 stycznia 2009 roku. Warunki konkursu, tryb i szczegółowe kryteria wyboru ofert zawarte zostały w regulaminie konkursu, który stanowi załącznik do w/w zarządzenia.
13. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zarządzeniem z dnia 29 października br. dokonał zmian stawek za najem lokali i dzierżawę gruntów, które obowiązywać będą na terenie Gminy od dnia 1 stycznia 2009 roku. Na podstawie w/w zarządzenia w miesiącu grudniu przygotowywane są informacje o zmianie oraz aneksy do zawartych umów pomiędzy Gmina Sucha Beskidzka, a osobami korzystającymi z obiektów i nieruchomości stanowiących własność komunalną.
14. Zamówienie publiczne na „Obsługę geodezyjną Gminy Sucha Beskidzka w 2009r.
prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do dnia dniu 15 grudnia br. Nie wpłynęła żadna oferta. W związku z tym na podstawie art. 93 ust.1 pkt 1ustawy Prawo Zamówień Publicznych postępowanie zostało unieważnione.
W dniu 16 grudnia 2008 r. zostało wszczęte kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację w/w zadania.
Otwarcie ofert odbyło się w dniu 24.12.2008 r. Do przetargu przystąpiło dwóch oferentów.
15. W dniu 16 grudnia 2008 r. w Sali Rycerskiej suskiego zamku odbyła się debata pn: „Polska niepodległość po 90 tatach” którą zorganizowała Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii przy współpracy Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz Starosty Powiatu Suskiego. Inicjatorem debaty a zarazem jej prowadzącym był Poseł Paweł Kowal. Głównym punktem spotkania było wręczenie orderów i odznaczeń dla tych, którzy walczyli o wolność i niepodległość naszego kraju. Udekorowanych zostało 27 zasłużonych z całego rejonu. Odznaczenia Krzyżami Oficerskimi, Krzyżami Kawalerskimi oraz Złotymi, Srebrnymi i Brązowymi Krzyżami Zasługi dokonał Jan Olszewski były premier, obecny doradca prezydenta RP.
16. W dniu 18 grudnia br. dokonano wymiany 31 kloszy (w formie kul mlecznych) osadzonych na stylizowanych słupach oświetleniowych w Rynku, przy ul. Kościelnej oraz części ul. Mickiewicza. Wymiana tych elementów latarni była konieczna ze względów estetycznych. Koszt zakupu kloszy wyniósł 3.214,70 zł brutto, natomiast koszty robocizny zostały pokryte przez Zakład Energetyczny w ramach eksploatacji oświetlenia ulicznego.
17. Zakład Komunalny na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka wykonał chodnik o długości ok. 50 m łączący istniejące ciągi piesze przy ul. Piłsudskiego i Nad Skawą. Zadanie oprócz ułożenia nawierzchni z kostki brukowej oraz wbudowania krawężników i obrzeży betonowych, objęło uzupełnienie nawierzchni mineralno- bitumicznych. Całkowity koszt zadania wyniósł 17.000,00 zł brutto.
18. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka firma: PUH „DYDUCH” 34-205 Stryszawa - Kopce dokonała wymiany 13 okien drewnianych na okna PCV, wraz z parapetami wewnętrznymi w budynku komunalnym przy ul. Piłsudskiego 11. Koszt przeprowadzonych prac wyniósł 28.699,79 zł brutto.
19. Zakończony został odbiór techniczny kompleksu boisk sportowych realizowanych w ramach rządowego programu „Moje Boisko – Orlik 2012”. Już niebawem do dyspozycji dzieci i młodzieży zostanie przekazany nowoczesny zespół boisk ze sztucznymi nawierzchniami sportowymi, ogrodzeniem i sztucznym oświetleniem oraz budynkiem socjalnym. Do nowopowstałych obiektów wykonany został zjazd z ul. Płk. Semika oraz parking z kostki brukowej na osiem stanowisk postojowych.
Powołana przez burmistrza miasta komisja dokonująca odbioru końcowego, zobowiązała wykonawcę do dostosowania nawierzchni mniejszego boiska wielofunkcyjnego do warunków określonych w SIWZ. Stwierdzone podczas odbioru usterki i niedoróbki wynikające przede wszystkim z niesprzyjających czynników atmosferycznych mają zostać usunięte w terminie do 15 stycznia 2009r. Do tego czasu zostanie wstrzymana ostatnia rata płatności, kwota ta zostanie zlokalizowana na tzw. depozycie. Ponadto wykonawcy zostali zobowiązani do uzupełnienia granulatem, sztucznej nawierzchni trawiastej. Ostateczny koszt całej inwestycji wynosi 1.330 664,79 zł z czego 666.000 zł to dotacje z budżetu Państwa oraz Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. W zależności od warunków pogodowych, uroczystego otwarcia kompleksu sportowego planujemy dokonać w drugiej połowie stycznia 2009 r.