Przejdź do stopki

Informacja

Treść

z działalności  Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 29 stycznia 2008 r. do dnia 26 lutego 2008 r.

W okresie pomiędzy XVI a XVII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. Na podstawie uchwał Rady Miejskiej w miesiącu styczniu i lutym prowadzone jest naliczanie podatków na rok 2008.  Wydanych zostało ok. 4.000 decyzji, w tym ok. 900 dla osób zamieszkałych poza Suchą Beskidzką. Na terenie miasta decyzje podatkowe doręczane są przez pracowników Urzędu Miejskiego, w przypadku doręczania w/w decyzji drogą pocztową koszt wysyłki wyniósłby ponad  17 000 zł.


2. W okresie od 21 stycznia  do 15 lutego br. na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej dokonał przebudowy wjazdu oraz parkingu obok  przedszkola samorządowego. Parking został nieco  powiększony, prace obejmowały głównie wymianę podbudowy oraz wykonanie nowej  nawierzchni z kostki brukowej wraz z dojściem od strony ul. Mickiewicza. Z parkingu korzystają zarówno pracownicy przedszkola, jak również rodzice dowożący dzieci. Koszt wykonania robót wyniósł 19.993,46 zł brutto.


3. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 31 stycznia i 11 lutego 2008 r. dokonał zmian w budżecie i układzie wykonawczym  budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2008 rok polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami oraz zmianie w planach jednostek.


4. W dniu 31 stycznia br. została podpisana umowa ze Spółką Akcyjną ENION  Oddział w Bielsku Białej, Rejon Dystrybucji Wadowice na eksploatację oświetlenia ulicznego w 2008 r. Umowa została zawarta na okres jedenastu miesięcy i obowiązuje od 01 lutego 2008 r. Koszt eksploatacji wynosi 10.035,72 zł brutto  miesięcznie. Warto przypomnieć, że na terenie Suchej Beskidzkiej znajduje się blisko 1000 punktów oświetlenia ulicznego utrzymywanych przez miasto. Koszt eksploatacji jednej latarni ulicznej (bez kosztów energii) wynosi 10,98 zł miesięcznie, a w przypadku nowych opraw oświetleniowych, których wiek nie przekracza 5-ciu lat – 50% tej kwoty. 

5. Ministerstwo Sportu ogłosiło program pod nazwą „Moje boisko, ORLIK 2012”, w którym przewiduje pomoc samorządom w budowie kompleksów sportowych składających się z boiska piłkarskiego ze sztuczną nawierzchnią i oświetleniem, boiska wielofunkcyjnego do gry w koszykówkę, piłkę ręczną, siatkówkę i tenisa ziemnego. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka w dniu 07 lutego 2008 r. złożył do Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie wniosek z deklaracją uczestniczenia naszego miasta w tym programie, jednocześnie dokumentując spełnienie warunków ze wskazaniem znakomitej lokalizacji tj na terenie Miejskiego Klubu Sportowego – „Babia Góra”. Otrzymanie  dofinansowania nie będzie jednak łatwe, zainteresowanie gmin programem jest ogromne,  wniosków złożono kilkakrotnie więcej od planowanej ilości do realizacji w br.

6. W dniu 12 lutego 2008 r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej ul. Zasypnica w Suchej Beskidzkiej.
Najwyższa cena oferty wynosiła 137.250,00 zł brutto.
Najniższa  cena oferty wynosiła 85.278,00 zł brutto.
Wybrano ofertę: Zakładu Usług Budowlanych Projektowanie i Nadzór Inwestycji mgr inż. Bogdan Krawczyk, ul. Jodłowa 26, 34 – 300 Żywiec. Cena wybranej oferty wynosi 85.278,00 zł brutto.


7. Burmistrz Miasta w dniu 14 lutego 2008 r. zawarł umowę z firmą Biotech – Projekt Pracownia Projektowo – Techniczna Jerzy Mykietyński, z siedzibą przy ul. Mickiewicza 19 w Suchej Beskidzkiej na opracowanie projektu koncepcji  gospodarki wodno – ściekowej  dla rejonów miasta Sucha Beskidzka nie objętych istniejącą siecią wodno – kanalizacyjną.  Dokumentacja oprócz w/w projektu zawierać będzie analizę istniejących opracowań oraz inwentaryzacji sieci będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego, bilans ścieków dla poszczególnych rejonów miasta, oraz  proponowane kierunki odprowadzania ścieków z terenów nieskanalizowanych.                
Opracowanie  zawierać będzie również szacunkowy harmonogram finansowy wraz z określeniem kosztów inwestycyjnych i porównaniem ekonomicznym przedstawionych alternatywnych rozwiązań. Koszt wykonania koncepcji wynosi 30.500 zł. brutto.


8. W dniu 19 lutego 2008 r. w Miejskiej Przychodni Zdrowia w Suchej Beskidzkiej Firma APH ELECTRONICS Sp. z o.o. z Warszawy przeprowadziła bezpłatne badanie słuchu dla mieszkańców po 50 roku życia i osób z wadami słuchu.  Z prowadzonych badań skorzystały 62 osoby.


9. W ramach prowadzonej edukacji ekologicznej, na zlecenie Burmistrza Miasta Drukarnia i Wydawnictwo „Grafikon” wykonała 5. 000 sztuk ulotek informacyjnych dla mieszkańców Suchej Beskidzkiej. Ich treść  przypomina mieszkańcom naszego miasta o obowiązkach i zasadach segregacji odpadów komunalnych., ulotki dostarczane są mieszkańcom wraz z decyzjami podatkowymi.

10.  Do Szkół Podstawowych, Gimnazjum, Przedszkola Samorządowego, Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej oraz Biblioteki Publicznej zakupionych zostało 8 kompletów pojemników do segregacji odpadów. W skład każdego kompletu wchodzą trzy estetyczne i trwałe kubły w takich samych  kolorach, co rozmieszczone na terenie miasta pojemniki IGLO tj na papier, szkło oraz na plastik. W placówkach oświatowych pojemniki mają służyć przede wszystkim do celów ekologicznej edukacji dzieci i młodzieży. Koszt zakupionych kompletów wyniósł 8.749 zł.

11.Na przełomie stycznia i lutego br na podstawie zlecenia gminy Sucha Beskidzka wykonana została przebudowa pomieszczeń sanitarnych na parterze budynku Szkoły Podstawowej nr 2, wymienione zostało praktycznie wszystkie elementy oprócz głównych ścian. Powstały nowoczesne i estetyczne kabiny sanitarne, ściany i podłogi wyłożono płytkami, ilość urządzeń dostosowana została do potrzeb i obowiązujących norm w tym zakresie uwzględniając liczbę uczniów. Remont kosztował niespełna 50 tysięcy złotych.

12. W dniu 25 lutego 2008 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż  nieruchomości gminnej, położonej przy ul. Billy Wildera, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 9671/10 o powierzchni 883 m2. W wyniku przeprowadzonego postępowania, działkę  zakupiła Firma METAL-BUD z Suchej Beskidzkiej za kwotę 169.206 zł brutto.


13. Zarządzeniem z dnia 25 lutego 2008 r. Burmistrz Miasta zatwierdził plan  imprez i inicjatyw kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych i turystycznych organizowanych w 2008 r w Gminie Sucha Beskidzka.  Kalendarz imprez ma formułę "otwartą" – propozycje do niego przyjmowane będą przez cały rok. Został on opublikowany na stronie internetowej miasta, natomiast zapowiedzi imprez  odbywające się w danym miesiącu będą zamieszczane w Miesięczniku Samorządowym „Ziemia Suska”.

14. W dniu 25 lutego 2008 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na wykonanie nawierzchni i odwodnienie drogi bocznej od ulicy Przemysłowej.
Najwyższa cena oferty wynosiła 47.275,84 zł brutto.
Najniższa  cena oferty wynosiła 37.436,92 zł brutto.
Wybrano ofertę: Przedsiębiorstwo – Usługowo Handlowe „TRANSDRÓG”
Kaczmarczyk Spółka Jawna, 34-222 Zawoja 1205 .
Cena wybranej oferty  37.436,92 zł brutto

15.W dniu 25 lutego 2008 r. Burmistrz Miasta przekazał do Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespołu Zamiejscowego w Oświęcimiu oraz do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego  w Krakowie  zbiorcze sprawozdania finansowe Gminy Sucha Beskidzka za rok 2007.