Przejdź do stopki

INFORMACJA

Treść

z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od dnia 30 listopada 2007 r. do dnia 27 grudnia 2007 r .


1. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 30 listopada 2007r. dokonał zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na  2007 rok. Zmiany wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XIV/100/07 z dnia 29 listopada 2007r. oraz ze zwiększenia dochodów i wydatków o kwotę z dotacji w wysokości – 49.753 zł z  zastępującym przeznaczeniem:
- kwota 45.253,00 zł na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania 
   zawodowego młodocianych pracowników.
- kwota 4.500,00 zł przeznaczono na działalność ośrodków pomocy społecznej.

2. W ramach Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, w dniu 3 grudnia br zrealizowano cykl spektakli profilaktycznych dla młodzieży ze szkół z terenu Miasta Sucha Beskidzka.  Tematem przewodnim w tej edycji było zwrócenie uwagi młodych ludzi na zagrożenia związane z zażywaniem narkotyków. Docelową grupą odbiorców była młodzież  w wieku 15 – 16 lat. Zadanie za kwotę 1.200 zł zrealizował  Impresariat Artystyczny ”Inspiracja” z Krakowa

3. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 04 grudnia 2007 roku przeznaczył na bezpłatną  promocję  200 szt. kalendarza trójdzielnego i 1.000 szt. kalendarza listkowego na rok 2008. Kalendarze wykonała Agencja Reklamowo Wydawnicza KNOP z Żywca za kwotę 2.365,58 zł.

4. W dniu  7 grudnia 2007 roku został rozstrzygnięty  przetarg nieograniczony na „Obsługę geodezyjną Gminy Sucha Beskidzka w 2008 r.”
W postępowaniu uczestniczyło dwóch wykonawców.
Wybrana została oferta firmy:
Biuro Usług Geodezyjnych
Adam Pochopień
34-205 Stryszawa 345
Cena wybranej oferty: 72.388,70 zł brutto
Cena drugiej oferty wynosiła 85.918,50 brutto
W dniu 19 grudnia 2007 r. została podpisana umowa z Wykonawcą.

5. Zarządzeniem z dnia 10 i 17 grudnia br Burmistrz Miasta dokonał zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka, polegających na przeniesieniach w planie wydatków miedzy rozdziałami i paragrafami.

6.    W dniach 10 i 14 grudnia 2007 r. odbyły się przetargi na sprzedaż sześciu działek położonych przy ul. Spółdzielców, stanowiących własność Gminy Sucha Beskidzka. Do przetargu przystąpił tylko jeden oferent,  który za działkę ewidencyjną nr 6887/3 o powierzchni 820 m2zaoferował cenę 36.966,00 zł brutto. Podpisanie aktu notarialnego nastąpiło w dniu 27 grudnia 2007 r.

7. W dniu 12 grudnia 2007 r. odbyło się otwarcie ofert w  przetargu nieograniczonym na: „Ochronę fizyczną Zamku Suskiego wraz z obsługą c. o. w 2008 r.

Wpłynęły dwie oferty:
Centrum Ochrony Security sp. z o. o
Ul. Jabłoniowa 5a
41-200 Sosnowiec

Zaoferowana cena: 10, 00 zł / godzinę
co daje rocznie kwotę  77.760,00 zł brutto

Wolf Służba Ochrony sp. z o. o
Ul. Lea 116
30-133 Kraków

Zaoferowana cena: 8,22 zł / godzinę  
co daje rocznie  kwotę: 63.918,72 zł brutto

W związku z z tym, że  najkorzystniejsza oferta przewyższa kwotę jaką może przeznaczyć Zamawiający na sfinansowanie zamównienia, postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1  pkt.4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

8.    Zgodnie z obowiązującą procedurą w sprawie trybu realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w dniach od 12 do 17 grudnia br. trzy osobowy zespół z Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie przeprowadził kontrolę zadania pn. „Modernizacja rejonowej oczyszczalni ścieków komunalnych w Suchej Beskidzkiej. Kontrola projektu objęła zarówno sprawy finansowe jak też wykonanie rzeczowe.  Protokół pokontrolny zostanie dostarczony do Urzędu Miejskiego w najbliższych dniach.
   
9.    Burmistrza Miasta  zarządzeniem  z dnia 12 listopada 2007r. dokonał zmian stawek za najem lokali i dzierżawę gruntów. Nowe stawki obowiązywać będą na terenie Gminy od 01 stycznia 2008 r. Na  podstawie zarządzenia przygotowywane są informacje o zmianie opłat oraz aneksy do zawartych umów pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka, a osobami korzystającymi  z obiektów i nieruchomości stanowiących własność komunalną.

10. W dniu 13 grudnia br. w Sali Rycerskiej Suskiego Zamku podsumowano VII edycję Powiatowego Konkursu Literackiego „Podbabiogórskie opowieści”. Na tegoroczny konkurs nadpłynęło 150 prac, które były  oceniane w 4 kategoriach: szkoły podstawowe, szkoły gimnazjalne, szkoły ponadgimnazjalne i osoby dorosłe. Nagrody książkowe dla laureatów ufundowali: Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej oraz Fundacja Partnerstwo dla Środowiska w Krakowie.

11. Zarządzeniem z dnia 18 grudnia 2007 roku,  Burmistrz Miasta pozytywnie zaopiniował  rozkład godzin pracy oraz harmonogram dyżurów  aptek ogólnodostępnych  w Suchej Beskidzkiej na rok 2008, przedstawiony przez Starostwo Powiatowe. Po podjęciu uchwały przez Zarząd Powiatu rozkład godzin oraz harmonogram dyżurów całodobowych dostępny będzie na stronie internetowej miasta oraz  opublikowany zostanie w Miesięczniku Samorządowym „ Ziemia Suska”.

12. Na zlecenie Gminy Sucha Beskidzka firma TRANS-DRÓG z Zawoii wykonała modernizację dróg gminnych.
Na osiedlu Wąglówka na długości 473 mb wykonana została warstwa podbudowy oraz nawierzchnia w formie podwójnego powierzchniowego utrwalania asfaltem drogowym i grysem. Koszt robót wyniósł 50.046,64 zł brutto.
Na drodze bocznej od ul. Słonecznej wykonana została nawierzchnia mineralno –  bitumiczna na końcowym odcinku drogi długości 43 m. Koszt robót 13,974,20 zł brutto. 

13. Firma Usługi Ogólnobudowlane Adam Maciejowski z Suchej Beskidzkiej  wykonała modernizację drogi o długości 300 m na osiedlu Salówka, wykonana została podbudowa z pospółki oraz poszerzeniu uległ pas drogowy. Na części modernizowanego odcinka ułożone zostały płyty drogowe typu IOMB. Koszt wykonanych robót 49.538,23zł. Ta sama firma wykonała wyrównanie i uzupełnienie braków nawierzchni  na drodze do os. Koczurówka na długości ok. 400m ( do granicy z Gminą Zembrzyce). Wartość tych robót  to kwota 6.420 zł. 

14. Na os. Pikieta w Suchej Beskidzkiej zakończone zostały prace związane z uzbrojeniem studni głębinowej. Zamontowano pompę oraz wykonano instalację elektryczną wraz z urządzeniami sterującymi. Cała instalacja została przekazana utworzonej przez mieszkańców osiedla spółce wodnej, która wykonała sieć wodociągową długości 350m z materiałów  powierzonych przez gminę. Spółka wodna ma zapewnić wodę dla  gospodarstw domowych osiedla Pikieta, do których nie dociera wodociąg miejski.


15. Zakończono prace remontowe ciągu pieszego przy ul. Piłsudskiego. Inwestycja obejmowała wymianę nawierzchni z płyt chodnikowych na kostkę brukową wraz z krawężnikami i obrzeżem. Całkowita wartość robót  wynosi 186.435,76 zł. brutto. Zadanie wykonano w ramach Inicjatyw Samorządowych przy udziale finansowym Województwa Małopolskiego w wysokości 98.214,44 zł brutto.

16. Opracowano  dokumentację  projektowo  –  kosztorysową  kanalizacji  deszczowej    na ul. 3 Maja. Zaprojektowana sieć wykonana będzie z rur PVC o średnicy 300 mm, a jej całkowita  długość wyniesie 306 m. Koszt dokumentacji wyniósł 5.700 zł brutto.

17. Wykonana została  dokumentacja projektowo – kosztorysową sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej  ul. Nad Skawą wraz z odbudową drogi. Długość zaprojektowanej  sieci kanalizacji sanitarnej wynosi  299 m, natomiast długość  kanalizacji deszczowej  ok. 230m. Koszt opracowania dokumentacji  to kwota 19.200,00 zł brutto.

18. Zakończono prace związane z realizacją kolejnego etapu rozbudowy sieci wodociągowej miasta, dotyczy on osiedla Ciekówka, gdzie wykonany został odcinek długości  321 m. Inwestycja ta umożliwi odbiór wody miejskiej dla dziewięciu gospodarstw domowych. Koszt wykonania sieci wynosi 26.250,48 zł brutto.

19.  W tym miesiącu mija 15 – ta rocznica utworzenia w Suchej Beskidzkiej Straży Miejskiej. Z okazji tego jubileuszu życzę strażnikom miejskim dużo zdrowia, wytrwałości i dalszych dobrych efektów w ich codziennej, trudnej służbie na rzecz utrzymania porządku i czystości w naszym mieście. Zarządzeniem z dnia 28 grudnia br Burmistrz Miasta nadał dla Zdzisława Kubasiaka  stopień Starszego Inspektora Straży Miejskiej oraz dla Grzegorza Sitarza i Rafała Tatary  stopnie  Inspektora Straży Miejskiej.