Przejdź do stopki

Sprawozdanie

Treść

Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską Suchej Beskidzkiej w IV kwartale 2006 r.

I. Uchwały podjęte na I sesji Rady Miejskiej w dniu 27 listopada 2006 r.

1. Nr 1 - w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania tajnego;

- przyjęty regulamin był stosowany w trakcie wyboru Przewodniczącego
i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

2. Nr 2 - w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej;

- powołana przez Radę Miejską Komisja Skrutacyjna przeprowadziła na pierwszej sesji tajne wybory Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

3. Nr 3 - w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej;

- Przewodniczącym Rady Miejskiej został Pan Bogusław Ćwiękała.

4. Nr 4 - w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej;

- Wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej zastała Pani Lucyna Grabowska.

5. Nr 5 - w sprawie ustalenia ilości stałych Komisji, ich nazw i zakresów działania oraz wielkości składów osobowych;

- Rada Miejska powołała dwie stałe Komisje, określając ich nazwy i zakres działania oraz wielkość składów osobowych.

6. Nr 6 - w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej;

- w skład Komisji Rewizyjnej zostali powołani radni:

1/ Mieczysław Hudziak - Przewodniczący Komisji,

2/ Marian Semik -Członek Komisji,

3/ Ireneusz Sękacz - Członek Komisji,

4/ Jan Siwiec - Członek Komisji,

5/ Janusz Siwiec - Członek Komisji.

Komisja Rewizyjna od początku kadencji odbyła 2 posiedzenia.

7. Nr 7 - w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej;

- w skład tej Komisji weszli radni:

1/ Edward Sochacki - Przewodniczący Komisji,

2/ Bogusław Ćwiękała - Członek Komisji,

3/ Lucyna Grabowska - Członek Komisji,

4/ Mieczysław Hudziak - Członek Komisji,

5/ Czesław Korczak - Członek Komisji,

6/ Marian Semik - Członek Komisji,

7/ Jan Siwiec - Członek Komisji,

8/ Piotr Surzyn - Członek Komisji.

Komisja na dzień dzisiejszy odbyła 4 posiedzenia.

8. Nr 8 - w sprawie powołania Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej;

Członkowie Komisji to radni:

1/ Tadeusz Sadowski - Przewodniczący Komisji,

2/ Krystyna Dudoń - Członek Komisji,

3/ Bogusława Hudziak - Członek Komisji,

4/ Halina Michaś - Członek Komisji,

5/ Ireneusz Skacz - Członek Komisji,

6/ Janusz Siwiec - Członek Komisji,

Komisja Spraw Społecznych na dzień dzisiejszy odbyła 4 posiedzenia.

9. Nr 9 - w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy;

- czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Burmistrza Miasta sprawuje Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Bogusław Ćwiękała. wykonuje

 II. Uchwały podjęte na II sesji Rady Miejskiej w dniu 06 grudnia 2006 r.

 

10. Nr 10 - w sprawie dopłaty za odprowadzanie ścieków do kanalizacji sanitarnej na rok 2007;

Uchwała została przekazana w dniu 12 grudnia 2006 r. Zakładowi Komunalnemu w Suchej Beskidzkiej.

11. Nr 11 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na rok 2006;

Uchwałą zostały zwiększone dochody i wydatki o kwotę 27.516 zł.
Plan dochodów po zmianach wyniósł - 20.605.601 zł.
Plan wydatków po zmianach wyniósł - 21.884.548 zł.

Przedmiotowa uchwała stanowiła podstawę do dokonania zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy, które zostały wprowadzone Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 1/06 z dnia 07 grudnia 2006 r.

12. Nr 12 - uchwałą tą uzupełniony został skład osobowy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej.
Do składu Komisji został powołany radny Piotr Surzyn.

13. Nr 13 - uchwałą dokonano uzupełnienia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej powołując radnego Janusza Spannbauera.

III. Uchwały podjęte na III sesji Rady Miejskiej w dniu 27 grudnia 2006 r.

14. Nr 14 - w sprawie zaciągnięcia kredytu w banku w 2006 r.;

- uchwała nie została zrealizowana, gdyż nie wymagała tego sytuacja finansowa gminy. W dniu 29 grudnia 2006 r. na rachunek budżetu gminy wpłynęła kwota 357.795,51 zł. tytułem refundacji wydatków poniesionych na realizację modernizacji oczyszczalni ścieków (środki ZPORR).

Zaciągnięcie kredytu nie było konieczne.

15. Nr 15 - w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006;

- wykaz obejmował zadanie inwestycyjne pod nazwą „Projekty sieci kanalizacyjnej ul. Zasypnicka, Nad Skawą i Bucałówka”.

Kwota 30.000 zł. została przekazana w dniu 29 grudnia 2006 r. ma wyodrębnione konto bankowe. Termin realizacji wydatków został określony do dnia 31 grudnia 2007 r.

16. Nr 16 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy na 2006 rok;

Uchwałą tą Rada Miejska dokonała ostatnich zmian w budżecie Gminy Sucha Beskidzka na rok 2006. Zmniejszone zostały dochody gminy o kwotę 3.376.558 zł. oraz wydatki o kwotę 3.860.558 zł.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 17.387.941 zł.
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 18.182.888 zł.

Uchwała ta stanowiła również podstawę do zmian w układzie wykonawczym, które zostały wprowadzone Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 24/06 z dnia 28 grudnia 2006 r.

17. Nr 17 - w sprawie budżetu Gminy Sucha Beskidzka na rok 2007;

Dochody Gminy na rok 2007 stanowią kwotę 20.290.493 zł., natomiast wydatki 19.507.380 zł.  Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu na kwotę 783.113 zł. z przeznaczeniem na spłatę pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich.

Uchwała stała się podstawą do opracowania układu wykonawczego Gminy Sucha Beskidzka na 2007 rok, który został zatwierdzony Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 64/07 z dnia 16 stycznia 2007 r.

18. Nr 18 - w sprawie  zatwierdzenia Miejskiego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 rok;

- zatwierdzony program profilaktyki jest podstawą realizacji wszelkich działań prowadzonych przez Gminę Sucha Beskidzka w 2007 roku w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi.

Treść programu została przekazana Członkom Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Straży Miejskiej oraz Kierownikowi Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej, jako osobom współodpowiedzialnym za jego realizację. Program został także przekazany Referatowi Finansowemu Urzędu.

19. Nr 19 - w sprawie zatwierdzenia Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Sucha Beskidzka na 2007 rok;

- program przedstawia zakres działań Gminy Sucha Beskidzka na rok 2007
w zakresie minimalizacji wszelkich patologii związanych z narkotykami.

Treść programu została przekazana Członkom Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Straży Miejskiej oraz Kierownikowi Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej, jako osobom współodpowiedzialnym za jego realizację. Program został także przekazany Referatowi Finansowemu Urzędu.

20. Nr 20 -  w sprawie dotacji przedmiotowej dla Zakładu Komunalnego w Suchej Beskidzkiej;

- dotacja 7.000 zł. będzie przekazywana Zakładowi Komunalnemu w celu zapewnienia czystości i porządku w mieście, a także odzyskania (wysegregowania) jak największej ilości surowców wtórnych. Uchwała została przekazana Zakładowi Komunalnemu oraz Referatowi Finansowemu Urzędu.

21. Nr 21 - w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka;

- uchwała została przekazana Referatowi Finansowemu Urzędu, który dokonuje wypłaty poborów zgodnie z ustaleniami Rady Miejskiej.

Uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej, które wymagały opublikowania podane zostały do wiadomości publicznej poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miejskim, jak również poprzez ogłoszenie w gazecie samorządowej „Ziemia Suska”.
Wszystkie uchwały zostały opublikowane na stronie internetowej gminy Sucha Beskidzka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami uchwały przekazano do Wydziału Prawnego i Nadzoru Wojewody Małopolskiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej Oddział w Oświęcimiu dla zbadania ich zgodności z obowiązującymi przepisami.

Do Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego przekazane zostały uchwały Rady Miejskiej, które stanowią akty prawa miejscowego Gminy Sucha Beskidzka.

W sprawozdaniu niniejszym dotyczy to uchwał posiadających  numery porządkowe: 11, 16, 17.