Przejdź do stopki

Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie Sucha Beskidzka

Treść

Po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego zostanie wprowadzony w życie uchwalony podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie Sucha Beskidzka. Regulamin ten stanowi prawo miejscowe.

Nowe regulacje w gospodarce odpadami wynikają m.in. ze znowelizowanej ustawie o odpadach.Zapisy w regulaminie nastawione są w dużej mierze na premiowanie proekologicznych zachowań.

Wprowadzone zmiany regulują m.in. minimalną ilość odpadów niesegregowanych, za które mieszkańcy zobowiązani będą ponosić opłaty. W regulaminie ustalono częstotliwość  oraz minimalną ilość wywożenia tego typu odpadów .W przypadku budynków jednorodzinnych obowiązująca ilość to 110 l na każdą osobę zamieszkującą gospodarstwo, wywiezione co najmniej jeden raz na cztery miesiące.

Nadal mieszkańcy nie będą ponosić kosztów za  prawidłowo wyselekcjonowane odpady umieszczane w pojemnikach igloo. W celu osiągnięcia planowanych poziomów selekcji odpadów ustalona została zasada stosowania preferencyjnych cen worków -  pojemników na odpady wysegregowane. Cena worka na odpady segregowane, zawierająca koszt jego odbioru wynosić będzie 25 % ceny worka na odpady niesegregowane.

Radni uchwalając regulamin gospodarki odpadami zwrócili uwagę na wielość przepisów prawnych regulujących to zagadnienie w skali ogólnopolskiej. Przepisy te wielokrotnie ulegały zmianie również w trakcie prac nad regulaminem. Niewykluczone, że w związku z tym faktem uchwalony na sierpniowej sesji regulamin będzie jeszcze w przyszłości modyfikowany.