Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXXIII a XXXIV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od dnia 30 sierpnia 2005 r. do dnia 29 września 2005 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
1. Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 996/05 z dnia 31 sierpnia 2005 r. dokonano zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na rok 2005 rok. Zmiany w układzie wykonawczym wynikały z uchwały Rady Miejskiej Nr XXXIII/291/05 z dnia 30 sierpnia 2005 r.
2. Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 1008/05 z dnia 08 września 2005 r. wprowadzono zmiany w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegające na zwiększeniu dochodów i wydatków o kwotę z dotacji w wysokości 7.505 zł z przeznaczeniem na Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Burmistrz Miasta w dniu 09 września 2005r. podjął Zarządzenie Nr 1009/05 w sprawie opracowania projektu budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2006 r. Zarządzenie to zawiera terminarz prac nad przygotowaniem projektu budżetu - do dnia 04 . 10. 2005 r. składane są wnioski w formie planów rzeczowych zadań i wstępnych projektów finansowych wraz z częścią opisową, niezbędnymi wyliczeniami i kosztami kalkulacyjnymi wraz z objaśnieniami. Wnioski te składają dyrektorzy jednostek budżetowych, zakładu budżetowego, instytucji kultury, kierownicy referatów oraz samodzielne stanowiska . Za pośrednictwem radnych wnioski do projektu budżetu w tym samym terminie składają mieszkańcy gminy, organizacje społeczne i polityczne. Następnym etapem prac jest weryfikacja poprawności złożonych wniosków pod względem zasadności i celowości wnioskowych środków finansowych. Do dnia 15 listopada 2005 r. Burmistrz Miasta przedłoży Radzie projekt budżetu na rok 2006.
4. Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 1012/05 z dnia 13 września 2005 r. dokonano zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na rok 2005 r. Zwiększono dochody i wydatki o kwotę z dotacji w wysokości - 71.510 zł w tym: - w dziale 751 rozdz. 75107 - Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej kwota 11.510 zł oraz w dziale 852 - Opieka społeczna kwota 60.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych dla osób i rodzin poszkodowanych w wyniku katastrofalnej ulewy i wichury jakie miały miejsce w dniu 03.08.2005 r.
5. W dniu 7 września 2005 r. z Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Burmistrz Miasta otrzymał z rąk Pana Tadeusza Matusiaka - sekretarza stanu MSWiA promesę środków finansowych w wysokości 450 tys. zł na zadania związane z odbudową infrastruktury drogowo-mostowej i oświatowej. Wysokość zadeklarowanej dotacji nie może przekroczyć 80 % wartości zadania po przetargu. Pozostałe 20% musi być zabezpieczone ze środków własnych Gminy. W ramach przyznanej kwoty połączonej ze środkami własnymi Gminy, najpóźniej do 14 października 2005 r. muszą być złożone kompletne wnioski do MSWiA na wytypowanie zadania z zakresu odbudowy po powodzi. Do każdego wniosku należy między innymi dołączyć umowę z wykonawcą zawartą w trybie zamówień publicznych.
Jednocześnie na wniosek Burmistrza Miasta Zarządzeniem Wojewody Małopolskiego z dnia 26 września 2005 r. z rezerwy celowej budżetu państwa przyznana została dotacja na 2005 rok w kwocie 200.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie części kosztów związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej w wyniku katastrofalnych opadów atmosferycznych w dniu 03 sierpnia 2005r.
6. W wyniku wielu interwencji i kilkuletnich starań Burmistrza wspieranych przez mieszkańców miasta, firma z Wadowic wyłoniona w drodze przetargu przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie przystąpi w dniu 3 października br. do remontu żłobu betonowego w potoku Zasypniczanka w rejonie Szkoły Podstawowej Nr 2 na odcinku ok. 150 metrów. Termin zakończenia robót - listopad 2005 r. Z zapewnień ze strony Dyrektora RZGW w Krakowie wynika, że zakres rzeczowy robót zostanie poszerzony o ok. 20%
7. Zarządzeniem Nr 991/05 z dnia 25 sierpnia 2005 roku Burmistrz Miasta przyznał wyróżnienie za działalność na rzecz rozwoju miasta Sucha Beskidzka:
- gen brygadierowi Teofilowi Jankowskiemu - Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej,
- nadbrygadierowi Sewerynowi Deja - Małopolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej.
Wyróżnienia zostały wręczone 29 sierpnia 2005 r. w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej podczas uroczystego apelu.
8. Zarządzeniem Nr 1000/05 z dnia 5 września 2005 roku powołano komisję do przeprowadzenia przeglądu urządzeń sportowych na boiskach szkolnych, stadionie MKKS „Babia Góra” i na placach zabaw dla dzieci zlokalizowanych na terenie miasta. Przegląd odbył się w dniu 07 września 2005r. Protokół z przeglądu wraz z zobowiązaniem do natychmiastowego podjęcia działań mających na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości przekazano właścicielom obiektów sportowych i placów zabaw dla dzieci.
9. Zarządzeniem Nr 998/05 z dnia 30 sierpnia 2005 roku Burmistrz Miasta postanowił, że obiady dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 i Szkoły Podstawowej Nr 3 od dnia 6 września 2005 roku dowożone będą do w/w placówek ze stołówki Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w godzinach:
- Szkoła Podstawowa Nr 3 od godz. 11.30,
- Szkoła Podstawowa Nr 2 od godz. 12.00,
i przygotowane przez pracowników stołówki Zespołu Szkół im. Jana Pawła II . Obiady dowożone są w termosach żywnościowych, samochodem gminy FORD TRANSIT. Zarówno termosy jak również samochód spełniają wszystkie warunki przewidziane przepisami - Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suchej Beskidzkiej Nr PSSE.HZ.6300-29/130/2437/05 z dnia 19 września 2005 r.
10. Akcja „Sprzątanie Świata - Sucha Beskidzka 2005” została przeprowadzona pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka , który powołał Komitet Organizacyjny w celu zorganizowania i sprawnego przebiegu akcji w dniach 16, 17, 18 września 2005 r. Zostały zapewnione worki, rękawice oraz wywóz zebranych odpadów. W akcji tradycyjnie wzięły udział dzieci i młodzież ze wszystkich szkół na terenie naszego miasta. W tym roku do akcji również włączyły się: Koło Polskiego Związku Wędkarskiego w Suchej Beskidzkiej, Ogródki Działkowe „Jasień”, mieszkańcy osiedli Podksięże, Błądzonka, Garce. W akcji wzięło udział 1.786 dzieci i młodzieży, którzy mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych uzbierali 200 worków odpadów.
Na zakończenie uczestnicy akcji „Sprzątanie Świata 2005” w dniu 18 września br. brali czynny udział w bloku imprez na płycie Rynku, zostali nagrodzeni książkami o tematyce przyrodniczej, koszulkami, wydawnictwami z okazji 600-lecia Suchej Beskidzkiej.
11. W dniu 07 września 2005 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Sucha Beskidzka, tj. działkę ewidencyjną nr 9869/26, położonej przy ul. Mickiewicza w Suchej Beskidzkiej, o powierzchni 0,0132 ha.
Cena wywoławcza wynosiła 19.276, 00 zł brutto. Do przetargu przystąpiło sześciu oferentów. W wyniku postępowania przetargowego nabywcą nieruchomości został:
Zakład Usługowy „ELMI” Mieczysław Grzechynka, ul. Mickiewicza 9b, 34-200 Sucha Beskidzka za kwotę : 35.000,00 zł brutto.
12. W dniu 07 września 2005 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Gminy Sucha Beskidzka, stanowiącej działki ewidencyjne o numerach 9975/3 oraz 9975/5, położonej przy ul. Piłsudskiego w Suchej Beskidzkiej, o łącznej powierzchni 0,3626 ha. Cena wywoławcza wynosiła 339.160,00 zł brutto. Do przetargu nie przystąpił żaden oferent.
13. W związku z dokonaną zamianą nieruchomości położonych przy ul. Zielonej oraz przy ul. Billy Wildera w Suchej Beskidzkiej pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka oraz Starostwem Powiatowym z gruntu zostało usuniętych 13 garaży, a teren uporządkowano. Po dokonaniu inwentaryzacji geodezyjnej przez właścicieli nowowybudowanych garaży przy ul. Billy Wildera, zostaną zawarte nowe umowy na okres 10 lat
14. W dniu 08.09.2005r. wszczęto postępowanie przetargowe na Wykonanie kanalizacji sanitarnej miasta Sucha Beskidzka w rejonie os. Zawodzie i os. Bańdurówka. Termin składania ofert przewidziano na dzień 31. 10. 2005 r.
15. W dniu 15. 09.2005r., unieważniono postępowanie przetargowe na „Wykonanie ogrodzenia Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej w Suchej Beskidzkiej”. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt. 1 - ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie złożono żadnej oferty. W tym samym dniu wszczęto kolejne postępowanie w niniejszej sprawie. Termin składania ofert upływa 30. 09. 2005 r.
16. Uruchomiono procedury przewidziane w Prawie zamówień publicznych zmierzające do wyłonienia najkorzystniejszych ofert w postępowaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi z dnia 03. 08. 2005r, a dotyczących:
- Odbudowy drogi Śrubarze
- Odbudowy poboczy i nawierzchni ul. 29 Stycznia wraz z odwodnieniem
- Odbudowy drogi bocznej od ul. Spółdzielców wraz z odwodnieniem
- Odbudowy ul. Turystycznej
- Odbudowy odcinka drogi do osiedla Zasepnica - Kamienne
- Odbudowy odcinka drogi do osiedla Zasepnica - Kubasiaki
- Odbudowy nawierzchni ul. Armii Krajowej
17. Zakończono prace przy realizacji nawierzchni na drodze do osiedla Błądzonka - Lipie. Została wykonana nawierzchnia z mieszanki asfaltowo - mineralnej na powierzchni 3.242 m2. Wartość robót wykonanych przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo - Mostowych wyraża się kwotą : 107.826,52 zł.
18. Zgodnie z zawartą umową nr 9/2005 z dnia 20 czerwca 2005r. pomiędzy Zarządem Województwa Małopolskiego, a Gminą Sucha Beskidzka zostały rozpoczęte prace związane z przebudową ciągu pieszego przy drodze wojewódzkiej 946 na długości ok. 1017 mb obejmujące 3 odcinki : 1-szy szkoła Nr 2 - ul. Billy Wildera / strona prawa/, 2-gi sklep Avita - Przedszkole Samorządowe /strona prawa/, 3-ci ul. Piłsudskiego - odcinek biblioteka do torów kolejowych /strona lewa/. Roboty o wartości 386.000 zł zostały powierzone do realizacji Zakładowi Komunalnemu z terminem wykonania 31 października 2005 r.
19. Głosowanie w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbyło się na terenie miasta Sucha Beskidzka w 7 Obwodowych Komisjach Wyborczych. Frekwencja wyborcza na terenie naszej gminy wyniosła 42,77 %. W imieniu Burmistrza Miasta wszelkie czynności organizacyjne dotyczące wyborów prowadzi Pan Tadeusz Woźniak - Sekretarz Gminy.
20. Zarządzeniem z dnia 14 września 2005r. Burmistrz Miasta powołał 7 Obwodowych Komisji Wyborczych do przeprowadzenia głosowania w wyborach na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 09 października 2005r. Komisje liczą po 8 osób zgłoszonych przez pełnomocników i jedną wyznaczoną przez Burmistrza Miasta.