Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

 W okresie pomiędzy XXXI a XXXIII  sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej  tj. od dnia 01 lipca 2005 r. do dnia 29 sierpnia 2005 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1. W dniu 03 sierpnia br.  w godzinach od 16.30 do 17.15 nad miastem przeszła katastrofalna ulewa połączona z huraganowym wiatrem (w ciągu 45  minut opad wyniósł 90 mm/m2), która wyrządziła bardzo poważne szkody w infrastrukturze miejskiej, budynkach gminnych i prywatnych, a także w zakładach, przedsiębiorstwach i instytucjach. Natychmiast uruchomiono działanie Miejskiego Sztabu Kryzysowego, który rozpoczął współdziałanie z Powiatowym Zespołem Reagowania Kryzysowego.
W związku z ogromnym zagrożeniem do akcji włączono 40 zespołów  Ratowniczych Państwowej Straży Pożarnej i Ochotniczej Straży Pożarnej. Do usuwania skutków powodzi włączono pracowników Urzędu Miejskiego oraz Zakładu Komunalnego. Działania te zabezpieczało 5 patroli policji oraz Straż Miejska. Zespoły ratownicze w pierwszej kolejności główne działania skierowały na wypompowywanie wody z zalanych piwnic oraz porządkowanie ulic z powalonych drzew. Intensywne działania prowadzone były przez całą noc i kontynuowane przez następne dni. Na skutek zaistniałej sytuacji Starosta Suski w mieście Sucha Beskidzka i częściowo w Gminie Stryszawa wprowadził alarm przeciwpowodziowy.

Po konsultacji z Sekretarzem Gminy i w porozumieniu z Przewodniczącym Rady Miejskiej, przerwałem rozpoczęty 01 sierpnia br. urlop wypoczynkowy w Krynicy Morskiej i w dniu 04 sierpnia br. o godz. 8.30 powróciłem już do Suchej Beskidzkiej.
W celu zminimalizowania skutków katastrofy podjętych zostało wiele działań między innymi:
-dofinansowanie akcji prowadzonej przez Straże Pożarne / zakup paliwa i wyżywienia / 
-skierowanie działań Zakładu Komunalnego na wywóz naniesionego rumoszu i mułu z zalanych terenów, porządkowaniu ulic, naprawę dróg dojazdowych , czyszczenie przepustów i rowów,
-zlecenie robót związanych z przywróceniem dojazdu do osiedli mieszkaniowych
-sprowadzenie i udostępnianie potrzebującym osuszaczy pomieszczeń wypożyczonych z Powiatowego Centrum Reagowania Kryzysowego,  
-wsparcie akcji prowadzonych  w zalanych budynkach  szkolnych i prywatnych posesjach ,
-zatrudnienie dodatkowych pracowników interwencyjnych do prac związanych z usuwaniem skutków powodzi,
-rozprowadzanie przez Biuro Obsługi Mieszkańców środka do dezynfekcji zalanych studni otrzymanego z Stacji Sanepidu,
-rozprowadzanie poprzez Biuro Obsługi Mieszkańców zakupionego preparatu przeciwgrzybicznego,
-wystąpienie do zarządców dróg o udrożnienie i zabezpieczenie przepustów pod drogami
-wystąpienie do Rejonowego Zarządu Gospodarki Wodnej o podjęcie działań dotyczących naprawy koryta potoku Zasypniczanka,
-wystąpieniu z wnioskiem do Wojewody i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych o wsparcie finansowe na roboty doraźne oraz odbudowę zniszczonej infrastruktury,
- przeprowadzeniu przewidzianej przepisami prawa procedury i wypłatę ze środków Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej zasiłków celowych najbardziej poszkodowanym rodzinom.  

    Już następnego dnia  po tej katastrofie powołana przez Burmistrza Miasta komisja przystąpiła do szacowania szkód powodziowych, które w dniach 18 i 19  bm  zweryfikowała komisja Wojewody Małopolskiego.

Straty po weryfikacji wyceny komisji wynoszą 4.651.100 zł. w tym w mieniu komunalnym 2.401.100 zł. Pozostała kwota to straty firm, instytucji oraz osób prywatnych. Powyższe kwoty nie obejmują strat na mieniu powiatowym oraz skarbu państwa. Ogółem straty spowodowane katastrofą przekraczają
10 mln. zł.
Według informacji z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Biura Usuwania Skutków Powodzi , ostateczna decyzja co do wysokości pomocy finansowej dla Gminy zapadnie na przełomie miesiąca sierpnia i września 2005 r.

2. Zarządzeniem   Nr  954/05  z  dnia  11 lipca 2005 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję o organizacji dowozu uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2005/2006.

Zasady dowozu uczniów do szkół nie uległy zmianie w stosunku do ubiegłego roku szkolnego i tak:

- dzieci z ulicy Role i ulicy Zasypnica uczęszczające do Zespołu Szkół  „Szkoła Podstawowa i Gimnazjum” oraz Szkoły Podstawowej Nr 2 i jej oddziałów przedszkolnych będą miały zwracane koszty biletów miesięcznych w  wysokości  50%  jeżeli  odległość  z  domu do szkoły wynosi: od 2,5  do 3,0 km w przypadku uczniów klas I – IV szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych, od 3,5 do 4,0  km w przypadku uczniów klas V – VI szkół podstawowych i gimnazjum,
- dzieci z ulicy Błądzonka uczęszczające do Gimnazjum w Zespole Szkół  będą dowożone autobusem,
- dzieci z ulicy Podksięże  (Nowy Świat, Za Górą), os. Śpiwle i os. Garce dowożone będą do Zespołu Szkół i oddziału przedszkolnego busem,
- z terenów do których bus nie może dojechać dzieci będą dowożone przez rodziców, po podpisaniu stosownych umów,
- uczniowie do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Makowie Podhalańskim dowożeni będą Fordem Transit (własność Gminy Sucha Beskidzka) pod opieką jednego z rodziców.

3.   W dniach od 07 do 10 lipca 2005 roku odbyły się uroczystości związane z centralnymi ochodami "Jubileuszu 600-lecia lokacji Suchej", połączone z X Suskimi Spotkaniami z Folklorem. 

W pierwszym dniu w Sali Rycerskiej suskiego zamku odbyła się Uroczysta Sesja Rady Miejskiej, na której wykład okolicznościowy „Sześć wieków w historii Suchej” wygłosił historyk i regionalista Pan Jerzy Henryk Harasimczyk, natomiast o współczesności i perspektywach rozwoju miasta mówił Pan Tadeusz Woźniak – Sekretarz Gminy. Na sesji tej wręczono siedmiu osobom tytuły honorowych „Zasłużony  dla  Miasta  Sucha  Beskidzka”  oraz  czterdziestu pięciu osobom wyróżnienia za wkład w rozwój Suchej Beskidzkiej. Przez  cztery dni na estradzie obok zamku występowały znane zespoły m. in. folkowe, folklorystyczne i rokowe z Polski a także z Grecji, Serbii, Turcji oraz USA.  Gwiazdami  obchodów  600-lecia były Zespoły  Pieśni  i Tańca  Mazowsze  oraz T. Love. Przez cztery dni Sucha gościła przedstawicieli miast zaprzyjaźnionych z Jaszbereny i  Fromborka. Koncerty gwiazd zgromadziły liczną publiczność. Szacuje się, że każdorazowo uczestniczyło w nich około 4 tysięcy osób.

4. W niedzielę 14 sierpnia 2005 r. po raz siódmy nasze miasto gościło czołówkę najlepszych kolarzy polskich i zagranicznych biorących udział w Międzynarodowym Wyścigu Kolarskim “Memoriał Henryka Łasaka”.

   W wyścigu wzięło udział 133 zawodników z czego 87 ukończło wyścig. Trasa wyścigu, jak co roku ze startem i metą na suskim rynku, przebiegała przez następujące miejscowości: Zembrzyce Tarnawę Dolną, Śleszowice, Tarnawę Górną, Krzeszów, Kuków i Stryszawę i liczyła 192,6 km. Zwycięzcą tegorocznego memoriału został Marek Maciejowski z grupy PBS-ATLAS-ORBEA. Puchary dla zwycięzców wręczyli Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, Przewodniczący rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej oraz Starosta Powiatu Suskiego.

5. Zakończone zostały prace związane z wykonaniem nowej bramy wejściowej do Zespołu Zamkowo - Parkowego w Suchej Beskidzkiej, a od dnia 27 lipca 2005 r. jest otwarta i udostępniona dla odwiedzających. Wejście do parku może odbywać się teraz od strony ul. Zamkowej w sąsiedztwie skrzyżowania  z ulicy J. hr. Tarnowskiego. Brama jest codziennie otwierana o godzinie 7.00, a zamykana o godzinie 21.00. Całkowity koszt zadania wyniósł 36.031,48 zł. w tym środki z Ministerstwa Kultury w wysokości 25.000 zł.  pozyskane dzięki zaangażowaniu posła Pana Józefa Fortuny, który był naszym orędownikiem w Ministerstwie Kultury.

6.  W dniu 5 sierpnia 2005 r. Sąd Apelacyjny w Krakowie zmienił korzystny dla naszej gminy wyrok Sądu pierwszej instancji, który uznał, że nieruchomość położona przy ulicy Mickiewicza 40 w Suchej Beskidzkiej, stanowiąca działkę ewidencyjną nr 9526/16 o powierzchni 0,1368 ha, podlegała dekretowi o reformie rolnej. Sąd Apelacyjny uwzględnił zeznania świadków – mieszkańców miasta Sucha Beskidzka, którzy zeznawali, że w budynku przed wojną mieściła się ochronka sióstr „Szarytek” i tym samym stwierdził, że nieruchomość nie podlegała pod przepisy dekretu o reformie rolnej. W dniu 12 sierpnia 2005 r. adwokat spadkobierców hrabiego

    wystosował pismo o wyznaczenie terminu protokolarnego przekazania zabudowanej nieruchomości oraz wypłacenie zasądzonych kosztów procesu w kwocie 13.320,00 zł. Po otrzymaniu uzasadnienia wyroku Gmina Sucha Beskidzka wystąpi o jego kasację. 

Niestety skarga kasacyjna nie wstrzymuje wykonania postanowienia Sądu Administracyjnego i po otrzymaniu postanowienia będziemy zmuszeni przekazać nieruchomość.

7.  Na dzień 07 września 2004 r. ogłoszono przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż nieruchomości, stanowiących działki ewidencyjne o numerach: 9975/3 oraz 9975/5, położonej przy ul. Piłsudskiego (cena wywoławcza nieruchomości 339.160,00 zł brutto) oraz działkę ewidencyjną nr 9869/26, położoną przy ul. Mickiewicza (cena wywoławcza nieruchomości
19.276,00 zł. brutto).

8. W ramach prowadzonych prac remontowych na drogach zrealizowano:
- remont drogi do osiedla Pyki,
- remont drogi wewnętrznej do osiedla Lenartówka,
- remont placu koło zamku,
- remont chodnika przy ulicy Szczepkowskiego.

Zakres prowadzonych remontów dotyczył: robót ziemnych, wykonania nowej podbudowy, ułożeniu korytek, montażu krat stalowych na korytkach, utrwalaniu nawierzchni emulsja asfaltową i grysami, wykonania nawierzchni z kostki brukowej /dotyczy remontu chodnika/.

Wykonano również remont cząstkowy nawierzchni asfaltowych na ulicach Zielona, Beniowskiego, Spółdzielców, Krzeszowiaków, Z. Karaś, Role Zawodzie, Koczurówka, Błądzonka Błachuty.

9 Zakończone zostały prace związane z modernizacją dróg gminnych tj. Z.Karaś, Źródlana i Nad Stawami. Zrealizowano nawierzchnie asfaltowe na łącznej powierzchni – 2.520 m2. W ciągu ul. Z. Karaś zmodernizowano ciągi piesze, wymieniając zniszczone płyty chodnikowe na kostkę brukową na powierzchni 312m2.

10.  Przetarg na„Wykonanie remontu z położeniem nowej nawierzchni asfaltowej na  drogach gminnych w Suchej Beskidzkiej tj. Pułkownika Semika, Handlowa, Armii Krajowej”  prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Ofertę złożyło 2 wykonawców.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełniło 2 wykonawców.
Najniższa cena wynosiła       131 895,57  zł brutto.
Najwyższa cena wynosiła      167 220,17  zł brutto.
Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych ul. Kochanowskiego 1; 34-100 Wadowice.
Cena wybranej oferty: 131 895,57 zł. brutto.
W dniu 10 sierpnia 2005 r. z wykonawcą zawarta została umowa na  wykonanie zadania z terminem zakończenia prac do dnia 24 września 2005 r.

11. Przetarg na „Wykonanie modernizacji ul. Starzeńskiego w Suchej Beskidzkiej”  prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Oferty złożyło 3 wykonawców.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełniło 3 wykonawców.
Najniższa cena wynosiła     129 566, 07  zł brutto.
Najwyższa cena wynosiła   157 227,50   zł brutto.
Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych ul. Kochanowskiego 1; 34-100 Wadowice.
Cena wybranej oferty: 129 566, 07  zł brutto.

Zawarta w dniu 29 lipca 2005 r. umowa z wykonawcą określa termin zakończenia modernizacji na dzień 31 października 2005 r.

12. Ukończono kolejny etap przebudowy drogi do Osiedla Błądzonka - Lipie, obejmująca budowę przepustów,  odwodnienie korpusu drogi na długości 265m, oraz wykonanie częściowej przebudowy  z pospółki i kruszywa łamanego na pow. 114m2. Koszt realizacji tego etapu określony umową Nr ZP 342/92/05 wynosi 75.922,45 zł, a wykonawcą była firma Usługi Ogólnobudowlane Adam Maciejowski.

W dniu 14 lipca br. został rozstrzygnięty przetarg na „Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej Błądzonka - Lipie.  Spośród trzech ofert wybrana została najkorzystniejsza na kwotę 97.504,18 zł. brutto, którą zaoferowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowo - Mostowych.
Umowa zawarta w dniu 28 lipca 2005 r. przewiduje zakończenie robót na dzień 31 sierpnia 2005 r.

13. Po przeprowadzonej  procedurze przetargowej i zawarciu umowy na “Rekultywację składowiska odpadów komunalnych” z firmą “REM-WOD” Sp.zo.o Kielce z dniem przekazania placu budowy tj. 12 lipca 2005 r.  Zostały rozpoczęte roboty związane z rekultywacją terenu.
Termin realizacji umowy 31 października 2005 r.
Cena ryczałtowa kontraktu wynosi 192.275,46 Euro, w tym dofinansowanie  z Funduszu Unii Europejskiej Phare 142.480 Euro.

14. Przetarg na „Modernizację kotłowni z węglowej na gazową w Miejskiej Przychodni Zdrowia w Suchej Beskidzkiej” prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Oferty złożyło 3 wykonawców.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełniło 3 wykonawców.
Najniższa cena wynosiła       128 057, 05 zł brutto.
Najwyższa cena wynosiła      155 302, 38 zł brutto.
Wybrano ofertę firmy Instalatorstwo Sanitarne i Gazowe
Andrzej Małysiak ul. Zakopiańska 33; 34-322 Gilowice.
Cena wybranej oferty: 128 057, 05 zł brutto.

Umowa z wykonawcą zawarta została w dniu 04 sierpnia 2005 r., a termin zakończenia modernizacji określono na dzień 30 września 2005 r.

15. Przetarg na „Opracowanie dokumentacji technicznej drogi wewnętrznej  "Dąbie" prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Ofertę złożył 1 wykonawca.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełnił 1 wykonawca.
Najniższa cena wynosiła      35 990,00  zł brutto.
Najwyższa cena wynosiła    35 990,00 zł brutto.
Wybrano ofertę firmy FERIN Sp. z o.o.ul. Górka Narodowa 116; 31-234 Kraków
Cena wybranej oferty: 35 990,00 zł brutto.

16. Przetarg na „Projekt sposobu zagospodarowania terenów przy ul. Billy Wildera i ul. Zielonej” prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego. Żaden z wykonawców nie złożył oferty. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 1 - nie złożono żadnej oferty

17. Przetarg na „Dostawę nowego samochodu z napędem 4 x 4 dla Straży Miejskiej w Suchej Beskidzkiej” prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Ofertę złożyło 3 dostawców.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełniło 3 dostawców.
Najniższa cena wynosiła        81 000 zł brutto.
Najwyższa cena wynosiła    103 250 zł brutto.
Wybrano ofertę firmy RM FILIPOWICZ – AUTORYZOWANY DEALER MITSUBISHI MOTORS – Auto Salon
Ul. Klimeckiego 25; 30-705 Kraków
Wybrano samochód Mitsubishi Pajero Pinin.
Cena wybranej oferty: 87 650 zł zł brutto   Uzasadnienie wyboru: Dostawca spełnił wszystkie wymagania stawiane przez Zamawiającego: m.in. Oferowany samochód jako jedyny posiada zainstalowaną instalację gazową.

18. Przetarg na „Dowóz uczniów do Zespołu Szkół im. Jana Pawła II Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum w Suchej Beskidzkiej”  prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.

Ofertę złożyło 2 wykonawców.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełniło 2 dostawców.
Najniższa cena wynosiła: za 1 km na I część przedmiotu zamówienia /trasa nr 1/ : 2, 35 zł brutto, za 1 km na II część przedmiotu zamówienia /trasa nr 2,3,4/ :1, 75 zł brutto,
Najwyższa cena wynosiła za 1 km na II część przedmiotu zamówienia /trasa    nr   2,3,4/ : 2, 14 zł brutto
W obu częściach wybrano najtańszą ofertę firmy „BESKIDUS”     
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej  w  Suchej Beskidziej Sp. z o.o.  ul. Rynek 19; 34-200 Sucha Beskidzka.

19. W dniach od 12 do 25 sierpnia 2005 r. sierpnia br. w Suchej Beskidzkiej przebywały na odpoczynku letnim dzieci z zaprzyjaźnionego miasta Frombork. Trzydziestoosobowa grupa zakwaterowana została z Zespole Szkół im. Jana Pawła II, gdzie również miała zapewnione wyżywienie. Równocześnie taka sama grupa dzieci z Suchej Beskidzkiej przebywała w Fromborku. Pobyt dzieci sfinansowany został z budżetów obu zaprzyjaźnionych samorządów.

20.Zarządzeniem Burmistrza Miasta Nr 961/05 z dnia  20 lipca 2005 r. dokonane zostały zmiany w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2005 rok polegające na przeniesieniach wydatków między rozdziałami i paragrafami.

21. W przetargu na  wybór agenta emisji obligacji Gminy Sucha Beskidzka wybrana została oferta   Banku Gospodarstwa Krajowego z siedzibą  w Warszawie. 19 sierpnia sfinansowano podpisanie umowy w tym temacie.

 22. Władze  włoskiego  miasta  CERIALE położonego na wybrzeżu Morza Liguryjskiego zwróciły się na piśmie z propozycją podpisania umowy o współpracy i przyjaźni miedzy miastami Sucha Beskidzka i Ceriale.     

23. Konkurs na stanowisko Kierownika Centrum Administracji Szkół nie doszedł do skutku, wobec tego, jak już informowałem w sprawozdaniu z realizacji uchwał Rady Miejskiej, Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 05 sierpnia 2005 r. na stanowisko Kierownika CAS została powołana Pani Zofia Wanat, która zattrudniona jest od 08 sierpnia 2005 r. w wymiarze ½ etatu na okres 6 miesięc. Pozostali pracownicy z przydziałem do nowopowstałej jednostki zostaną przeniesieni ze szkół oraz z Urzędu Miejskiego z dniem 01 września 2005 r.

24. W dniu 20 maja 2004 r. Rada Miejska podjęła uchwałę o zaskarżeniu do Naczelnego Sądu Administracyjnego zarządzenia zastępczego Wojewody Małopolskiego o wygaśnięciu mandatu Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka. Wojewódzki Sąd Administracyjny na posiedzeniu w dniu 09 sierpnia br. uchylił zarządzenie zastępcze wojewody. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem jeszcze pisemnego postanowienia z uzasadnieniem. Ponieważ obrady sesji mają pewne ramy czasowe, jestem do dyspozycji tych, którzy chcieliby wiedzieć więcej o toczącej się prawie dwa lata batalii w mojej sprawie.

25. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 29 sierpnia 2005 r. powołane zostały Obwodowe Komisje Wyborcze do przeprowadzenia głosowań w wyborach do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 25 września 2005 r.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami kandydatów do komisji zgłaszali pełnomocnicy komitetów wyborczych. Na terenie naszej Gminy powołanych jest 7 komisji. W większości komisje liczą 10 osób zgłoszonych przez pełnomocników i jedną wyznaczoną przez Burmistrza Miasta spośród pracowników Urzędu lub jednostki organizacyjnej.