Sprawozdanie Burmistrza Miasta z wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską Suchej Beskidzkiej w I kwartale 2005 r.
Treść
I. Uchwały podjęte na XXVI sesji Rady Miejskiej w dniu 31 stycznia 2005 r.;
1. Nr 232 - w sprawie zmiany uchwały dotyczącej stawek za dzierżawę gruntów stanowiących własność Gminy;
W dniu 25 listopada 2004 r. Rada Miejska ustaliła minimalne stawki czynszu za dzierżawę gruntów stanowiących własność Gminy. Od dnia 13 stycznia 2005 r. do 22 lutego 2005 r. zostało wysłanych 46 naliczeń czynszu do osób wydzierżawiających tereny od Gminy. W związku ze zmianą uchwały w części dotyczącej nie naliczania podatku VAT od dzierżawionych gruntów na cele rolnicze, wysłano 7 naliczeń.
2. Nr 233 - w sprawie przystąpienia Gminy Sucha Beskidzka do projektu "Rozbudowa systemów elektronicznej administracji w Małopolsce"; Na podstawie podjętej przez Radę Miejską uchwały, w dniu 2 luty 2005 r. zostało podpisane porozumienie w sprawie realizacji projektu pod nazwą "Rozbudowa systemów elektronicznej administracji w Małopolsce" między województwem, a Gminą Sucha Beskidzka. Do departamentu Społeczeństwa Informacyjnego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego dostarczono kompletną dokumentację aplikacyjną projektu. W chwili obecnej trwa proces weryfikacji i oceny wniosków.
3. Nr 234 - w sprawie ustanowienia i określenia zasad przyznawania tytułu honorowego "Zasłużony dla Miasta Sucha Beskidzka"; Procedura przyznawania w/w odznaczeń określona w uchwale zostanie wdrożona po otrzymaniu wniosków o nadanie tytułu honorowego. Planuje się nadać pierwsze odznaczenia na uroczystej sesji Rady Miejskiej w dniu 7 lipca 2005 r.
4. Nr 235 - w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania nagród i wyróżnień Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka za wybitne osiągnięcia sportowe; Uchwałę przekazano stowarzyszeniom sportowym działającym na terenie miasta. Burmistrz Miasta z własnej inicjatywy przyznał dwie nagrody III stopnia za osiągnięcia w dziedzinie narciarstwa alpejskiego zawodnikowi i trenerowi.
5. Nr 236 - w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Suskiego na dofinansowanie Krytej Pływalni; Uchwałą tą Rada Miejska wyraziła zgodę na dofinansowanie funkcjonowania pływalni do wysokości 200.000 zł. w roku 2005 oraz upoważniła Burmistrza Miasta do zawarcia porozumienia z Powiatem Suskim, w którym zostaną zawarte szczegółowe warunki udzielenia pomocy. Zobowiązanie pokryte będzie z dochodów własnych Gminy. W/w porozumienie zostało zawarte z dniem 01 kwietnia 2005 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2005 r. Koszty utrzymania pływalni będą finansowane w częściach równych z budżetu obu stron. Zakłada się, że deficyt budżetu Pływalni za rok nie przekroczy 30 %, w przeciwnym razie Gmina może ograniczyć swoje dofinansowanie do połowy wartości 30 % deficytu. Każdorazowa zmiana planu finansowego wymaga pozytywnej opinii ze strony Gminy. Raz na kwartał dokonywana będzie wspólna analiza działalności i realizacji planu finansowego Pływalni.
Gmina przekaże środki w dwóch transzach - tj. do 15 sierpnia i 31 grudnia 2005 r. natomiast rozliczenie nastąpi w terminie do 28 lutego 2006 r.
W porozumieniu ustalono 30 % zniżkę dla zorganizowanych zajęć na Pływalni dla wszystkich dzieci szkół podstawowych i gimnazjum oraz klas zerowych i przedszkola z terenu miasta Sucha Beskidzka. Gmina może odstąpić od porozumienia, z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, w przypadku nie respektowania warunków porozumienia przez Powiat.
6. Nr 237 i Nr 238 - w sprawie odwołania i powołania Sekretarza Gminy Sucha Beskidzka;
Z dniem 30 kwietnia 2005 r. rozwiązany został stosunek pracy z Panią Lidią Pilch w związku z nabyciem uprawnienia do świadczeń emerytalnych. Od dnia 01 lutego br. funkcję Sekretarza Gminy pełni Pan Tadeusz Woźniak.
7. Nr 239 i Nr 240 - w sprawie odwołania i powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego; Z uwagi na rozwiązanie, za porozumieniem stron, stosunku pracy zawartego z Panem Jackiem Bucałą, od dnia 01 lutego 2005 r. funkcja Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego została powierzona Pani Dorocie Wróblewskiej.
II. Uchwały podjęte na XXVII sesji Rady Miejskiej w dniu 24 luty 2005 r.
-
Nr 241 - w sprawie wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sucha Beskidzka;
Rada Miejska wyraziła zgodę na zawarcie umowy dzierżawy z Rozlewnią Wód Mineralnych "Kuracjusz", dotyczącej nieruchomości gminnej, stanowiącej działki ewidencyjnej nr 9421/11 o powierzchni 0,0333 ha, położonej na terenie stoku Jasień. Na przedmiotowym gruncie znajdują się tereny bezpośredniej ochrony ujęć wodnych. W dniu 01 kwietnia br. została podpisana umowa dzierżawy gruntu, która obowiązywać będzie do dnia 30 września 2023 r.
-
Nr 242 - w sprawie przyjęcia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród,
Uchwałę przekazano placówkom oświatowym. Na podstawie określonych przez Radę Miejską kryteriów przyznawane będą nagrody dla nauczycieli przez Burmistrza Miasta i dyrektorów szkół. W budżetach placówek oświatowych został wyodrębniony fundusz nagród.
-
Nr 243 - w sprawie planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów;
Nr 244 - w sprawie planu pracy Komisji Spraw Społecznych;
Nr 245 - w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej;
Zatwierdzone przez Radę Miejską plany pracy stałych Komisji zostały przekazane Kierownikom Referatów Urzędu Miejskiego, odpowiedzialnym za realizację przyjętych tematów. Materiały dotyczące zagadnień przyjętych w planach pracy, przedkładane są na posiedzeniach Komisji, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
-
Nr 246 - w sprawie rozpatrzenia skargi;
Rada Miejska uznała skargę Pani Ewy Listwan i podniesione w niej zarzuty w sprawie trybu załatwienia przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka wniosku o wyrażenie zgody na dysponowanie działką gminną w części dotyczącej wykonania podjazdu dla niepełnosprawnych za bezzasadne. Pismo informujące o podjęciu uchwały zostało wystosowane do zainteresowanej oraz Wydziału Rozwoju Regionalnego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
-
Nr 247 - w sprawie zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Krakowie na zadanie inwestycyjne „Modernizacja oczyszczalni ścieków”;
Uchwałą tą podjęto decyzję o zaciągnięciu pożyczki na modernizację oczyszczalni ścieków do wysokości 1.096.653 zł. Pożyczka zostanie spłacona z dochodów gminy w okresie od 2007 do 2011 roku.
-
Nr 248 - w sprawie zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Krakowie na zadanie inwestycyjne "Kanalizacja sanitarna miasta";
Pożyczka na kanalizację sanitarną obejmującą rejony miasta:
- od ulicy Zasypnickiej do ulicy Spółdzielców,
- osiedle Zawodzie i Bańdurówka,
do wysokości 323.500 zł. zostanie spłacona z dochodów własnych gminy w okresie od 2007 do 2011 roku.
-
Nr 249 - w sprawie zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Krakowie na zadanie inwestycyjne "Termorenowacja budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego";
Pożyczka na termorenowację budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego do wysokości 90.000 zł. zostanie spłacona z dochodów gminy w roku 2006 w kwocie 30.000 zł, w roku 2007 w kwocie 60.000 zł.
-
Nr 250 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy na rok 2005;
Uchwałą tą Rada Miejska dokonała zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Sucha Beskidzka na rok 2005.
Plan dochodów po zmianach wyniósł 15.436.071 zł.
Plan wydatków po zmianach wyniósł 16.950.842 zł.
Na podstawie uchwały Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 28 lutego 2005 r. dokonano zmian w układzie wykonawczym. O dokonanych zmianach poinformowani zostali realizatorzy budżetu.
III. Uchwały podjęte na XXVIII sesji Rady Miejskiej w dniu 31 marca 2005 r.;
16. Nr 251 - w sprawie nadania Statutu Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej w Suchej Beskidzkiej; Uchwałę przekazano Dyrektorowi Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej w Suchej Beskidzkiej. Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 5 maja 2005 r. Wydział Prawny i Nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego stwierdził nieważność § 7 ust. 1 statutu, w którym zapisano, że Kierownika Świetlicy powołuje i odwołuje Rada Miejska. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do kierownika jednostki organizacyjnej wykonuje Burmistrz Miasta. Statut został przesłany do Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego i będzie obowiązywał po upływie 14 dni od dnia jego ogłoszenia w tym dzienniku.
17. Nr 252 - w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sucha Beskidzka; Na podstawie regulaminu, uczniom zamieszkałym na terenie miasta, przyznawane będą stypendia i zasiłki szkolne.
Na pierwsze półrocze br. wpłynęło 89 podań o stypendium dla 169 uczniów. Dotacja celowa z budżetu Państwa na realizację tego zadania przez Gminę w 2005 r. przyznana została w wysokości 7.309 zł. (potrzeby 98.000 zł). Do końca kwietnia br. wpłynęła kwota 2.923 zł. Planuje się dokonać podziału otrzymanych środków pod koniec czerwca 2005 r.
18. Nr 253 - w sprawie wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy, położonej przy ulicy 29 Stycznia,
Rada Miejska wyraziła zgodę na oddanie w dzierżawę Firmie Pogrzebowej „KIR” nieruchomości gruntowych, położonych przy ulicy 29 Stycznia stanowiących działki ewidencyjne o numerach 9737/8 o powierzchni 0,0109 ha oraz 10296/1 o powierzchni 0,0240 ha.
W dniu 15 kwietnia 2005 r. została podpisana umowa dzierżawy gruntu, która obowiązywać będzie do dnia 30 listopada 2012 r.
19. Nr 254 - w sprawie wykupu nieruchomości zajętej pod ulicę 3 Maja;
Podjętą uchwałą Rada Miejska wyraziła zgodę na nabycie w formie bezprzetargowej nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę ewidencyjną
nr 10388/9 o powierzchni 0,0413 ha, położonej przy ulicy 3 Maja.
Obecnie trwają negocjacje mające na celu ustalenie ceny, za którą zostanie nabyta przez Gminę przedmiotowa nieruchomość. Proponowana cena, na podstawie sporządzonego operatu szacunkowego, wynosi 8 zł. za 1 m2.
20. Nr 255 - w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie własności lokalu mieszkalnego wraz z prawem użytkowania wieczystego przynależnej do niego części nieruchomości;
Rada Miejska wyraziła zgodę na nieodpłatne przejęcie od PKP S.A. lokalu mieszkalnego nr 24 o powierzchni użytkowej 60,38 m2 z pomieszczeniem przynależnym oraz udziałem w części wspólnej budynku i innych urządzeniach niesłużących wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali, znajdujących się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym nr 9 osiedla Na Stawach, położonym na działce ewidencyjnej nr 9667/34 o powierzchni 0,1095 ha wraz z przynależnym udziałem w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości.
W związku z długą procedurą dotyczącą głównie formalności prawnych, obecnie przygotowywany i korygowany jest protokół uzgodnień pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka i PKP S.A. Po podpisaniu protokołu przez obie strony, zostanie podpisany akt notarialny przenoszący własność lokalu mieszkalnego.
21. Nr 256 - w sprawie zmiany uchwały dotyczącej sprzedaży gruntu stanowiącego własność Gminy, położonego przy ulicy J. hr Tarnowskiego;
Przedmiotową zmianą uchwały dokonano sprostowania błędu pisarskiego w numeracji działek będących przedmiotem postępowania przetargowego.
Nieruchomość została sprzedana za kwotę 613.000 zł. brutto.
22. Nr 257 - w sprawie zabezpieczenia w budżecie Gminy Sucha Beskidzka środków na realizację inwestycji "modernizacja rejonowej oczyszczalni ścieków komunalnych";
W związku z ogłoszeniem przez Marszałka Województwa Małopolskiego naborem wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na rok 2005, w dniu 12 kwietnia br. złożono projekt dotyczący zadania pod nazwą "Modernizacja rejonowej oczyszczalni ścieków komunalnych w Suchej Beskidzkiej".
W chwili obecnej trwa proces weryfikacji i oceny wniosków.
23. Nr 258 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na rok 2005;
Przedmiotową uchwałą Rada Miejska dokonała kolejnych zmian w budżecie Gminy Sucha Beskidzka na rok 2005.
Plan dochodów po zmianach wyniósł - 17.048.736 zł.
Plan wydatków po zmianach wyniósł - 17.466.854 zł.
Uchwała stanowiła podstawę do dokonania zmian w układzie wykonawczym, które wprowadzono Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 31 marca 2005 r. O dokonanych zmianach poinformowano zainteresowanych realizatorów budżetu.
Uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej, które wymagały opublikowania podane zostały do wiadomości publicznej poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miejskim, jak również poprzez ogłoszenie w gazecie samorządowej „Ziemia Suska”.
Wszystkie uchwały zostały opublikowane na stronie internetowej gminy Sucha Beskidzka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami uchwały przekazano do Wydziału Prawnego i Nadzoru Wojewody Małopolskiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej Oddział w Oświęcimiu dla zbadania ich zgodności z obowiązującymi przepisami.
Do redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego przekazane zostały uchwały Rady Miejskiej, które stanowią akty prawa miejscowego Gminy Sucha Beskidzka.
W sprawozdaniu niniejszym dotyczy to Uchwał posiadających numery porządkowe:
234,235,242,250,251,252,258.