Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXVI a XXVII  sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej (od 30 stycznia 2005 r.  do 22 lutego 2005 r . ) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy :

1.     W dniu 4 lutego 2005 r. na piętrze amfiladowym suskiego zamku odbył się wernisaż wystawy historycznej z okazji jubileuszu 600-lecia lokacji Suchej. Na wystawie zaprezentowane zostały między innymi unikatowe fotografie, fotogramy, archiwalia i dokumenty związane z historią miasta i jego kulturowym dziedzictwem. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Jerzego Henryka Harasimczyka, Parafii Suskiej i Miejskiego Ośrodka Kultury - Zamek. Wystawie towarzyszy ekspozycja lalek w reprodukowanych polskich ubiorach historycznych z okresu XV i XVI wieku. Komisarzami wystawy są Pani mgr Barbara Woźniak i Pan mgr Jerzy Harasimczyk. Wystawa czynna będzie do 15 grudnia 2005 r. i można ją oglądać codziennie, w godzinach od 9-tej do 16-tej.

2.     Zarządzeniem Nr 848/05 Burmistrz Miasta zobowiązał dyrektorów placówek oświatowych do wprowadzenia, jednej godziny w miesiącu, zajęć na krytej pływalni w Suchej Beskidzkiej dla uczniów klas 0 - VI szkół podstawowych i od I - III gimnazjum oraz oddziałów zerowych Miejskiego Przedszkola Samorządowego. Koszty zajęć na pływalni pokrywane będą z budżetu Gminy, na podstawie faktur wystawianych przez pływalnię.

3.     Zarządzeniem z dnia 7 lutego 2005 r. powołana została Komisja do rozpatrzenia, złożonych w otwartym konkursie, ofert na realizację zadania własnego gminy Sucha Beskidzka w zakresie kultury fizycznej i sportu na rok 2005. Do konkursu wpłynęło 6 ofert od stowarzyszeń kultury fizycznej działających na terenie miasta. Powołana przez Burmistrza Miasta Komisja Konkursowa dokonała rozpatrzenia ofert i złożyła wniosek o udzielenie dotacji wszystkim oferentom. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 14 lutego 2005 r. została udzielona dotacja na realizację zadania własnego Gminy Sucha Beskidzka w roku 2005 następującym podmiotom:

1/ Zarząd Powiatowy LOK  w wysokości 2.200 zł.

2/ Beskidzki Klub Karate Seitedo w wysokości 5.000 zł.

3/ Łucznicze Towarzystwo Sportowe „Zamek Suski” w wysokości 11.000 zł.

4/ Miejsko - Kolejowy Klub Sportowy „Babia Góra” w wysokości 49.000 zł.

5/ Harcerski Klub Sportowy w wysokości 6.000 zł.

6/ Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” w wysokości 3.000 zł.

Łączna kwota dotacji stanowi kwotę 76.200 zł.

Z w/w podmiotami zostaną spisane umowy na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej.       

     Środki finansowe przekazywane będą w transzach kwartalnych.

4.     W miesiącu styczniu 2005 r. usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg prowadzone były przez 20 dni, a ich koszt wyniósł 43.120 zł. W związku z wystąpieniem intensywnych opadów śniegu w miesiącu lutym br. zimowe utrzymanie prowadzone jest we wszystkie dni.  Ponadto ze względu na bardzo duże opady, zlecono wywiezienie nadmiaru śniegu z miejsc, w których stanowił on największe zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zakład Komunalny wykonał dodatkowo czyszczenie krat ściekowych, aby poprawić warunki spływu wód roztopowych.

5.     W dniu 4 lutego 2005 r. został rozstrzygnięty przetarg pisemny nieograniczony na „Obsługę geodezyjną Gminy Sucha Beskidzka w roku 2005”. Usługi geodezyjne objęte zamówieniem dotyczą między innymi: podziału działek, rozgraniczeń, scalania nieruchomości, wznowienia oraz stabilizacje punktów i granic. Do przetargu przystąpił tylko jeden oferent - Przedsiębiorstwo Usług Geodezyjnych z Bielska - Białej, posiadające pracownię geodezyjną w Suchej Beskidzkiej, z którym została zawarta umowa na obsługę geodezyjną Gminy.

6.  W dniu 23 lutego 2005 roku odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sucha Beskidzka, to jest działki ewidencyjnej nr 9417/12, położonej przy ulicy J. hr. Tarnowskiego w Suchej Beskidzkiej o powierzchni 0,6042 ha, zabudowanej budynkami :

      -   magazynowym z pomieszczeniami socjalnymi,

      -    warsztatowo - magazynowym,

      -     garażowym,

      -     portierni ze stacją trafo.

     Cena wywoławcza wynosiła 854.000,00 zł brutto. Do przetargu przystąpił jeden oferent. W wyniku postępowania przetargowego nabywcą nieruchomości została firma KURACJUSZ  Kazimierz Gacek, za kwotę 863.000,00 zł

7.  Do ogłoszonego Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 3 stycznia 2005 r. przetargu nieograniczonego na wykonanie sieci wodociągowej „Podksięże - Chudziakówka” przystąpiło czterech oferentów. W dniu 11 lutego 2005 r. dokonano otwarcia ofert. Aktualnie prowadzona jest procedura przetargowa - trwa badanie ofert i analiza dokumentów przetargowych.

8.  W dniu 9 lutego 2005 r. ogłoszony został przetarg nieograniczony na „Wykonanie projektu przebudowy chodnika przy drodze wojewódzkiej
Nr 946 w Suchej Beskidzkiej”. Projekt przebudowy obejmuje odcinki chodnika przy ulicach Mickiewicza i Piłsudskiego.

Termin otwarcia ofert został ustalony na dzień 1 marca 2005 r.

9.   W dniu 9 lutego 2005 r. został ogłoszony przetarg nieograniczony na „Wykonanie projektu modernizacji ulicy W. Goetla w Suchej Beskidzkiej”. Projekt modernizacji obejmuje modernizację całej ulicy tj. 450 m. Termin otwarcia ofert został ustalony na dzień 1 marca 2005 roku.

10.  Mieszkańcom miasta, wraz z decyzjami podatkowymi, przekazane zostały ulotki   informujące o segregacji odpadów komunalnych.   Treść ulotki powinna ułatwić prowadzenie prawidłowej segregacji u źródła i tym samym zmniejszyć opłaty za odbiór odpadów niesegregowanych. Ulotka informuje, co można wrzucać, a czego nie można wrzucać do pojemników igloo  lub worków z kolorowym nadrukiem na odpady segregowane.  Podana została również minimalna ilość odpadów niemożliwych do wysegregowania, na   które należy zakupić czarne worki. Informacja o segregacji zostanie także zamieszczona na łamach gazety samorządowej  „Ziemia Suska”.

11. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 01 lutego 2005 r. dokonano zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu gminy Sucha Beskidzka na rok 2005. Plan dochodów po zmianie wynosi 16.039.545 zł., a plan wydatków 16.044.163 zł.