Przejdź do stopki

Sprawozdanie Burmistrza miasta z wykonania uchwał

Treść

Spraowzdanie Burmistrza Miasta  Sucha Beskidzka z wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską Suchej Beskidzkiej w IV kwartale 2004 r.

 I. Uchwały podjęte na XXIII sesji Rady Miejskiej w dniu 28 października 2004 r.:

 

1.         Nr 210 - w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Sucha Beskidzka;

W Gminnym Planie Gospodarki Odpadami przedstawione zostało rozwiązanie kompleksowych i zintegrowanych działań na rzecz minimalizacji, zbiórki, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów powstających na terenie naszego miasta. Plan będzie aktualizowany, co 4 lata.
Okresowe sprawozdania z realizacji planu będą przedstawiane Radzie Miejskiej, co 2 lata.
Zgodnie z założeniami planu Burmistrz Miasta zawarł umowę na opracowanie w terminie do dnia 15 marca 2005 r. „Programu Edukacji Ekologicznej dla Gminy Sucha Beskidzka”.
Gminny Program Ochrony Środowiska oraz Gminny Plan Gospodarki Odpadami zostały zamieszczone na stronie internetowej miasta oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Nr 355 z dnia 25 listopada 2004 r.

2.          Nr 211 - w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół "Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum" w Suchej Beskidzkiej; Uchwałę przekazano Dyrektorowi Zespołu Szkół. Uroczystość nadania placówce imienia Jana Pawła II, odbyła się w dniu 20 listopada 2004 r. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Nr 354 poz. 3849.

3.         Nr 212 - w sprawie współpracy Gminy Sucha Beskidzka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005; Program współpracy został przekazany wszystkim klubom i stowarzyszeniom kultury fizycznej. Na podstawie uchwały ogłoszony został otwarty konkurs ofert na realizację zadań własnych z zakresu kultury fizycznej.

II. Uchwały podjęte na XXIV sesji Rady Miejskiej w dniu 25 listopada 2004 r.:

4.         Nr 213 - w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i odprowadzenie ścieków na 2005 r.;

Uchwała została przekazana do realizacji Zakładowi Komunalnemu, który będzie ją stosował przy naliczaniu należności za wodę i odprowadzenie ścieków
w 2005 r. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Nr 390 z dnia 10 grudnia 2004 r.

5.         Nr 214 - w sprawie dopłaty za odprowadzenia ścieków do kanalizacji sanitarnej na rok 2005; Zgodnie z uchwałą od dnia 01 stycznia 2005 r. Gmina Sucha Beskidzka dopłaca Zakładowi Komunalnemu do kosztów oczyszczania ścieków z terenu naszego miasta. W miesiącu styczniu dopłata stanowiła kwotę 16.416,71 zł. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Nr 390 z dnia 10 grudnia 2004 r.

6.         Nr 215 - w sprawie stawek za dzierżawę gruntów stanowiących własność Gminy; Uchwałą zmienione zostały minimalne stawki czynszu za dzierżawę gruntów stanowiących własność gminy. Osobom wydzierżawiającym tereny na obszarze Miasta Sucha Beskidzka, przekazywane są pisma informujące o wysokości stawek obowiązujących od dnia  1 stycznia 2005 r.

7.         Nr 216 - w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od środków transportowych na rok 2005; W miesiącu grudniu 2004 r. zostały wysłane formularze deklaracji na podatek od środków transportowych do osób prawnych, osób fizycznych będących właścicielami środków, celem wypełnienia i złożenia do Urzędu Miejskiego oraz zapłaty tego podatku w dwóch ratach tj. do dnia 15 lutego i 15 września 2005 r.

8.         Nr 217 - w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 r.; Mieszkańcy miasta w miesiącu styczniu zostali poinformowani w formie ogłoszeń na tablicach informacyjnych o wysokości i sposobie zapłaty tego podatku, a także o wprowadzeniu identyfikatorów dla psów. Do dnia 10 lutego br. odebrano 69 identyfikatorów, w tym 10 przez osoby zwolnione z tego podatku. Ostateczny termin zapłaty podatku mija 31 marca.

9.         Nr 218 - w sprawie określenia wysokości stawek podatkowych od nieruchomości na 2005 r.; Aktualnie trwa naliczanie łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2005. Wydanych zostało 3.900 decyzji, w tym 800 dla osób zamiejscowych. Na terenie miasta decyzje dostarczane są przez gońców oraz pracowników Urzędu, decyzje zamiejscowe są przesyłane pocztą.

10.    Nr 219 - w sprawie wprowadzenia zwolnień od podatku od nieruchomości na 2005 r.;
W zakresie wprowadzonych zwolnień od podatku od nieruchomości na 2005 r. katalog będzie mniejszy z uwagi na brak możliwości zastosowania zwolnień podmiotowych, dotyczących klubów sportowych, Ochotniczej Straży Pożarnej oraz GOPR-u. Zwolnienia te leżą w gestii organu podatkowego.

11.    Nr 220 - w sprawie określenia wzorów formularzy do podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego;
Formularze  określone na 2005 rok zostały przekazane dla wszystkich osób prawnych w miesiącu grudniu 2004 r.  Wypełnione przez te osoby formularze zostały zwrócone w terminie do 15 stycznia br. Osoby fizyczne wypełniają formularze w przypadku wystąpienia zmian w opodatkowaniu.

12.    Nr 221 - w sprawie sprzedaży gruntu stanowiącego własność Gminy, położonego przy ulicy Szpitalnej;
Rada Miejska wyznaczyła do sprzedaży działkę ewidencyjną nr 10181/4
o pow.0,0203 ha. Rzeczoznawca majątkowy określił wartość rynkową nieruchomości na kwotę 4.480,00 zł. netto. Zgodnie z zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 29 listopada 2004 r. sporządzono i podano do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości gminnych, wyznaczonych do sprzedaży.
W związku z wyjazdem osoby bezpośrednio zainteresowanej wykupem gruntu w formie bezprzetargowej, wszystkie czynności zmierzające do wykupu przedmiotowego terenu zostały wstrzymane.

13.    Nr 222 - w sprawie zamiany nieruchomości położonych przy ulicy Błądzonka;
Na zlecenie Burmistrza Miasta rzeczoznawca majątkowy określił wartości rynkowe nieruchomości zbywanych i nabywanych w kwocie po 1.114,00 zł. netto każda.
W dniu 22 lutego 2005 r. zawarty został akt notarialny.
W/w zamiana związana była z regulacją stanu prawnego odcinka drogi Błądzonka - Lipie.

14.    Nr 223 - w sprawie współfinansowania robót dodatkowych i uzupełniających inwestycji „Kryta Pływalnia”;
Na podstawie uchwały w dniu 29 grudnia 2004 r. podpisany został aneks nr 2 do porozumienia o współfinansowaniu i współpracy przy realizacji tej inwestycji.

15.    Nr 224 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na rok 2004;
Rada Miejska dokonała zmian po stronie dochodów i wydatków budżetu Gminy.
Po dokonanych zmianach plan dochodów wyniósł - 15.508.656 zł., a plan wydatków 15.922.548 zł.
O dokonanych zmianach poinformowano poszczególnych realizatorów budżetu. Uchwała stała się podstawą do dokonania zmian w układzie wykonawczym, które zostały wprowadzone Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 30 listopada 2004 r.

16.    Nr 225 - w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Miasta;
Uchwałę przekazano Referatowi Finansowemu Urzędu, który dokonuje wypłaty poborów zgodnie z ustaleniami Rady Miejskiej.

III.  Uchwały podjęte na XXV sesji Rady Miejskiej w dniu 30 grudnia 2004 r.:

 

17.    Nr 226 - w sprawie podjęcia współpracy z Miastem Frombork;
Na podstawie uchwały przygotowane zostały wstępne propozycje treści umowy partnerskiej, która w ostatecznym kształcie zostanie podpisana podczas obchodów Dni Ziemi Suskiej w miesiącu maju br.

18.    Nr 227 - w sprawie wyrażenia sprzeciwu z powodu likwidacji kursów pociągów relacji Żywiec - Sucha Beskidzka;
Uchwała została przekazana wszystkim instytucjom i urzędom wskazanym w treści uchwały. Pismem z dnia 01 lutego 2005 r. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował Burmistrza Miasta, że Województwo Małopolskie przeprowadziło postępowanie przetargowe na wybór przewoźnika wykonującego przewozy regionalne w latach 2005 i 2006.
Do przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, również PKP-Przewozy Regionalne. Wobec powyższego poinformował o rozważaniu możliwości dofinansowania przewozów kolejowych przez gminy w celu zapewnienia wpływu samorządów lokalnych na realizację rozkładu jazdy pociągów.

19.    Nr 228 - w sprawie zatwierdzenia Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Sucha Beskidzka na rok 2005; Zatwierdzony program profilaktyki jest podstawą  realizacji wszelkich działań prowadzonych przez Gminę w 2005 r. w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi. Treść programu została przekazana Członkom Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Dyrektorowi Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej, jako osobom współodpowiedzialnym za jego realizację.

20.    Nr 229 - w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004;
Wykaz wydatków dotyczy zadania inwestycyjnego:
1/ plac zabaw i ogrodzenie Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej - kwota 14.714 zł.
2/ zakup wyposażenia i sprzętu - kwota 2.678 zł.
Łączna kwota 17.392 zł. została przelana na wyodrębnione konto bankowe do realizacji w 2005 r.

21.    Nr 230 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy na rok 2004;
Rada Miejska dokonała zmian po stronie dochodów i wydatków budżetu Gminy.
Po dokonanych zmianach plan dochodów wyniósł - 15.171.606 zł., a plan wydatków 15.291.098 zł.
O dokonanych zmianach poinformowano poszczególnych realizatorów budżetu.Uchwała stała się podstawą do dokonania zmian w układzie wykonawczym, które zostały wprowadzone Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 31 grudnia 2004 r.

22.    Nr 231 - to jest Uchwała Budżetowa Gminy Sucha Beskidzka na rok 2005;
Uchwała stała się podstawą do opracowania układu wykonawczego budżetu Gminy Sucha Beskidzka na rok 2005, który został zatwierdzony Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 17 stycznia 2005 r.
Trwa realizacja budżetu.

  Uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej, które wymagały opublikowania podane zostały do wiadomości publicznej poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miejskim, jak również poprzez ogłoszenie w gazecie samorządowej „Ziemia Suska”. Wszystkie uchwały zostały opublikowane na stronie internetowej gminy Sucha Beskidzka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami uchwały przekazano do Wydziału Prawnego i Nadzoru Wojewody Małopolskiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej Oddział w Oświęcimiu dla zbadania ich zgodności z obowiązującymi przepisami.

Do redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego przekazane zostały uchwały Rady Miejskiej, które stanowią akty prawa miejscowego gminy Sucha Beskidzka.

Sprawozdanie niniejsze dotyczy Uchwał posiadających  numery porządkowe:

210, 211, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 224, 230, 231.

Sucha Beskidzka, 14 luty 2005 r.