Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXII a XXIII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej (tj. od 28 września 2004 r . do 27 października 2004 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy :
1. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, Burmistrz Miasta przyznał nagrody dla Dyrektora i jednego z pracowników Zespołu Szkół – Szkoła Podstawowa Nr 1
i Gimnazjum. Z wnioskiem o nagrody wystąpiły Rady Pedagogiczne Zespołu Szkół.
2. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 27 września 2004 r. utworzono Miejską Orkiestrę Dętą, a jej prowadzenie powierzone zostało Miejskiemu Ośrodkowi Kultury – Zamek.
3. Ogłoszony został konkurs na wykonanie medalu okolicznościowego z okazji obchodów 600-lecia lokacji Suchej. Regulamin konkursu wraz z krótką historią miasta oraz opisem najważniejszych zabytków zamieszczono na stronie internetowej miasta, Miejskiego Ośrodka Kultury – Zamek oraz
w październikowym wydaniu miesięcznika Samorządowego „Ziemia Suska.
Konkurs trwa do dnia 30 listopada 2004 r.
4. W dniu 20 listopada br. odbędzie się uroczystość nadania Zespołowi Szkół – Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum w Suchej Beskidzkiej imienia Jana Pawła II. Na dzisiejszą sesję przygotowany został projekt uchwały w tej sprawie. Szkoła uzyskała wszystkie niezbędne dokumenty, a w szczególności zgodę władz Kościoła, pod którą podpisał się metropolita krakowski kard. Franciszek Macharski. Również w tym dniu zostanie uroczyście otwarta i poświęcona hala sportowa przy Zespole Szkół.
5. W dniach 31 października (niedziela) i 1 listopada 2004 r. (uroczystość Wszystkich Świętych), w naszym mieście, na drogach w okolicy cmentarza, nastąpi zmiana organizacji ruchu. Ulica Cmentarna oraz ulica Kościelna - na odcinku od ulicy Konopnickiej do ulicy Cmentarnej - będą drogami jednokierunkowymi. Zmiany są konieczne dla utrzymania porządku i przejezdności dróg w tym rejonie. W okresie zmiany organizacji ruchu drogowego porządku i bezpieczeństwa pilnować będą strażnicy Straży Miejskiej w czasie pełnionych dyżurów przy wsparciu funkcjonariuszy Policji.
6. W miesiącu październiku br. Gmina Sucha Beskidzka wyposażyła strażników miejskich w nowoczesny alkomat dowodowy, który będzie służył do zadań związanych z egzekwowaniem przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
7. Z uwagi na zmianę przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, na dzień
29 grudnia 2004 r. ogłoszony został przetarg pisemny ograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej, położonej przy ulicy Juliusza hr Tarnowskiego.
W skład nieruchomości wchodzą: działka ewidencyjna nr 9417/13 o powierzchni 0,3347 ha, budynek administracyjno – biurowy oraz budynek warsztatowy.
Cena wywoławcza – 610.000 zł. brutto.
W przetargu mogą brać udział osoby, które mają lub najpóźniej na 7 dni przed przetargiem uzyskają pozwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług hotelarskich.
W dniu 28 grudnia 2004 r. komisja przetargowa ogłosi listę osób zakwalifikowanych do udziału w przetargu.
8. Pełnomocnik spadkobierców Juliusza hr Tarnowskiego złożył propozycję ugodowego zakończenia spraw prowadzonych przeciwko Gminie Sucha Beskidzka mających na celu odzyskanie nieruchomości utraconych na podstawie dekretów Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego o przeprowadzeniu reformy rolnej. Zaproponowano, aby Gmina Sucha Beskidzka zobowiązała się do sprzedaży nieruchomości będących przedmiotem roszczenia, za cenę rynkową, a następnie przekazania na rzecz spadkobierców J. hr Tarnowskiego 75 % kwoty uzyskanej ze sprzedaży, pozostałe 25 % przypadałoby na rzecz Gminy Sucha Beskidzka. Z propozycją ugody została zapoznana Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Miejskiej, która negatywnie ustosunkowała się do przedstawionych warunków i zaproponowała kontynuowanie rozmów w tym zakresie, w celu uzyskania korzystniejszych warunków dla Gminy Sucha Beskidzka.
9. Zakończono remonty dróg:
- do osiedla Wójciakówka na Nowym Świecie:
Zakład Komunalny z Suchej Beskidzkiej wyremontował 140 m drogi, za kwotę 18.144,15 zł. brutto (roboty ziemne, odwodnienie, podbudowa, podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni oraz pobocze),
- na osiedlu Kubasiaki na Zasypnicy:
Firma BUDRÓG z Zawoi wyremontowała 145 m drogi za kwotę 18.608,12 zł. brutto (roboty ziemne, odwodnienie, podbudowę i nawierzchnię – podwójne powierzchniowe utrwalenie oraz pobocze),
10. W budynku Urzędu Miejskiego zmieniony został sposób ogrzewania z węglowego na gazowe (przez Firmę OTECH z Gorlic). W trakcie remontu wykonano instalację gazową i elektryczną, wymieniono okna i drzwi oraz wyłożono podłogę płytkami ceramicznymi. Inwestycja ta będzie miała wpływ nie tylko na zmniejszenie kosztów ogrzewania, ale także na poprawę środowiska naturalnego w naszym mieście.
Zakończono również wymianę okien w budynku Urzędu Miejskiego. Prace prowadzone były przez Firmę ELTEX z Tarnobrzegu. Dokonano wymiany 29 szt. okien o łącznej powierzchni 67,49 m2. Koszt wymiany okien stanowi kwotę 26.779 zł. brutto.
11. W dniu 22 października br. zakończona została rozbudowa sieci wodociągowej do osiedla Podksięże – Starostówka. Wodociąg o długości 301 m, wykonany przez Firmę WOD-INSTAL Edward Wójcik, pozwoli na przyłączenie 11 gospodarstw domowych do miejskiej sieci wodociągowej.
12. Wiercenie studni głębinowej na osiedlu Kamienne zakończono na głębokości
30 m. Wykonawca – Przedsiębiorstwo Grafit z Cieszyna - określił wydajność studni - c. 960 litrów na godzinę. Ciągły pobór tej ilości wody i stworzenie odpowiedniego zapasu mogłoby zapewnić zapotrzebowanie wody dla ok. 230 osób. W chwili obecnej trwają badania jakości wody.
13. Podczas dwudniowego (12 – 13 października br.) Samorządowego Forum Kapitałów i Finansów w Warszawie, w którym brali udział Burmistrz Miasta, Przewodniczący Rady Miejskiej i Skarbnik Gminy, nastąpiło oficjalne podsumowanie rankingu inwestycyjnego, prowadzonego przez dwutygodnik Samorządu Terytorialnego „Wspólnota”. Jak już wspomniałem na poprzedniej sesji, Gmina Sucha Beskidzka zajęła, drugi raz z kolei, drugą lokatę w kategorii miast powiatowych. Głównym kryterium była wysokość wydatków inwestycyjnych, jakie zostały poniesione średnio rocznie, w przeliczeniu na jednego mieszkańca w okresie od 2001 – 2003 r. W przypadku Suchej Beskidzkiej kwota ta wynosi 725,39 zł. i jest wyższa od kwoty z poprzedniego rankingu o ponad 7 %. Nasze miasto jest jedyną gminą w województwie małopolskim uhonorowaną z tego tytułu statuetką „Kazimierza Wielkiego” (statuetkę otrzymują Gminy zajmujące trzy pierwsze miejsca). Prestiżowe wyróżnienie świadczy o dynamicznym rozwoju gospodarczym i jest doskonałą formą promocji naszego miasta.
14. Przetarg na „Wykonanie sieci wodociągowej do osiedla Pikieta w Suchej Beskidzkiej” prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego. Ofertę złożył jeden oferent, oferta spełniała warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wybrano ofertę Firmy WOD-INSTAL Edward Wójcik; Sucha Beskidzka ul. Błądzonka 195.
Cena wybranej oferty – 41.902,73 zł. brutto.
Na dzień dzisiejszy Wykonawca zgłosił zakończenie robót i gotowość do odbioru.
15. Przetarg na „Prowadzenie zimowego utrzymania na drogach w zarządzie Gminy Sucha Beskidzka o dużym spadku – w okresie zimy 2004/2005” prowadzony był w formie przetargu nieograniczonego.
Złożono sześć ofert.
Wybrano oferty:
1/ Knapczyk Maria ul. Podksięże 140; Sucha Beskidzka
Zakres odśnieżania:
- Nowy Świat (od skrzyżowania koło stodół do osiedla Chrząszcze – do budynku p.Kuś, p.Gąska, p.Świtek, Semiki.
Cena wybranej oferty – 11.000 zł. brutto.
2/ Bogusław Mikołajek ul. Batalionów Chłopskich 270; Sucha Beskidzka
Zakres odśnieżania:
- Matuski – Barzyczaki,
- Rzeźniczki,
- Koczurówka i dwie drogi boczne w kierunku Koźla,
- Włochówka,
- Burówka.
Cena wybranej oferty: 14.900 zł. brutto.
3/ Firma H.U.P. Ewa Nieckula ul. Błądzonka 217;Sucha Beskidzka
Zakres odśnieżania:
- ul. Błądzonka – od skrzyżowania drogi Książki do granicy ze Stryszawą,
- Lipie,
- Knapiki,
- Książki – Dulscy.
Cena wybranej oferty: 13.700 zł. brutto.
4/ PHU Iwina Warmuz; Przytkowice 431
Zakres odśnieżania:
- Kamienne – od ul. Zasypnicy do granicy ze Stryszawą,
- Knapówka – od ul. Zasypnicy do ostatniego budynku,
- Śrubarze,
- Zagrody,
- Zwaliściaki,
- Kubasy,
- Listwany,
- Jędrzejaki,
- Smolikówka,
- droga boczna od ulicy Słonecznej,
- ul. Słoneczna,
- ul. Spacerowa,
- droga boczna od ulicy Turystycznej do p. Chrząszcza,
- droga boczna od ul. Turystycznej do p. Steczka.
Cena wybranej oferty : 29.900 zł. brutto.
5/ Wiesław Kubasiak Podksięże 192;Sucha Beskidzka
Zakres odśnieżania:
- Bucałówka Za Górą (od skrzyżowania koło stodół do granicy z Grzechynią),
- Bucałówka drogi boczne (Mędralówka, Węglówka, do p. Matusika,
do p. Koraliczków).
Cena wybranej oferty: 13.000 zł. brutto.
6/ Zygmunt Semik Podksięże 187;Sucha Beskidzka
Zakres odśnieżania:
- Podksięże – Morzewie,
- Kasprzycówka,
- Węglówka,
- Semiki,
- Starostówka,
- Beblikówka,
- Bogdanówka – Borki,
- Zagrody,
- drogi od ulicy Szpitalnej do budynku Wirtha, Śmietany .
Cena wybranej oferty: 19.000 zł. brutto.
16. Postępowanie dotyczące zamówienia na „Udzielenie kredytu w celu dofinansowania zadania inwestycyjnego – Budowa Krytej Pływalni w Suchej Beskidzkiej” prowadzono w trybie zapytania o cenę. Na dziewięć zaproszonych banków, ofertę złożył jeden bank tj. Bank Spółdzielczy w Jordanowie ul. Rynek 44. W związku z tym, że wpłynęła tylko jedna oferta, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, postępowanie zostało unieważnione. W dniu 12 października br. został ogłoszony przetarg nieograniczony na w/w usługę. Termin składania ofert upłynął w dniu 27 października 2004 r.
17. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 30 września 2004 r. dokonano zmian
w budżecie i układzie wykonawczym, które wynikały z Uchwały Rady Miejskiej Nr XXII/208/04 z dnia 30 września 2004 r.
18. Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 12 października 2004 r. dokonano zmian w budżecie i układzie wykonawczym zwiększając go o kwotę dotacji w wysokości 40.600 zł. z przeznaczeniem na wypłatę świadczeń rodzinnych w zakresie pomocy społecznej.
Plan dochodów po zmianach wynosi – 15.317.004 zł.,
a plan wydatków 17.929.185 zł.
19. Z Wielkopolską Giełdą Wierzytelności „AVAL” z siedzibą w Poznaniu zawarta została umowa o windykację zaległości w podatku od nieruchomości od PKP SA. Termin realizacji – do 31 grudnia 2004 r.
Sucha Beskidzka, 27 października 2004 r.