SPRAWOZDANIE z Wykonania uchwał
Treść
Sprawozdanie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską Suchej Beskidzkiej w II kwartale 2004 r.
I. Uchwały podjęte na XVII Sesji Rady Miejskiej w dniu 30 kwietnia 2004 r.
1. Nr 165 - w sprawie udzielenia absolutorium za 2003 r. dla Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Informacja o przyjęciu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2003 została przesłana do jednostek organizacyjnych Gminy w celu przedłożenia Urzędowi Skarbowemu – zgodnie z ustawą o rachunkowości.
2. Nr 166 - w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej pod nazwą Miejska Przychodnia Zdrowia w Suchej Beskidzkiej za rok obrachunkowy 2003.
Uchwała została przekazana sprawozdawcy, który z kolei przedkłada ją do Sądu Rejestrowego w Krakowie i do Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej.
3. Nr 167 - w sprawie połączenia Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej z Miejskim Zakładem Wodociągów i Kanalizacji w Suchej Beskidzkiej.
Burmistrz Miasta wydał Zarządzenie wykonawcze Nr 609/04 w sprawie połączenia z dniem 01 lipca 2004 r. w/w zakładów jeden zakład budżetowy , który przyjął nazwę Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej. Siedzibą firmy będzie budynek w kompleksie Oczyszczalni Ścieków przy ul. Wadowickiej 4. Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta przeprowadzony został konkurs na stanowisko dyrektora Zakładu Komunalnego. Burmistrz powołał na stanowisko Dyrektora Pana Krzysztofa Szczęcha , od dnia 01 lipca 2004 r.
4. Nr 168 - w sprawie zamiany nieruchomości .
W formie aktu notarialnego dokonano w dniu 6 sierpnia 2004 r. zamiany :
- nieruchomości o powierzchni 867 m2 – 3 działki , położonej przy ulicy Zielonej – własność gminy,
- na nieruchomość o powierzchni 349 m2 – 1 działka , położona przy Billy Wildera – użytkowanie wieczyste powiatu.
W/w zamiana pozwoli na przeniesienie części garaży zlokalizowanych w okolicach budowanej „Krytej Pływalni”, a w ich miejsce powstanie parkingu.
5. Nr 169 - w sprawie zniesienia współwłasności.
Uchwała dotyczy zniesienia współwłasności nieruchomości położonej przy ulicy Mickiewicza 19 pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka i Powiatem Suskim. W dniu 06 sierpnia 2004 r. podpisano akt notarialny w sprawie zniesienia w/w współwłasności. Przekazanie nieruchomości i korekta umowy dzierżawy nastąpi do 30 września 2004 r.
6. Nr 170 - w sprawie ustalenia służebności.
Gminna Spółdzielnia „Samopomoc Chłopska „ zrezygnowała z wykupu od gminy służebności przejazdu po działce komunalnej , do własnego zabudowania jakim jest piekarnia przy ulicy Role.Gminną Spółdzielnię „Samopomoc Chłopską” obciążono kosztami wyceny służebności w kwocie 488 złotych .
7. Nr 171 - w sprawie zamiaru zamiany Statutu Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej .
Zgodnie z wymaganą procedurą , uchwałę przesłano Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej do zaopiniowania.
W odpowiedzi skierowanej do Burmistrza Miasta i do Wydziału Prawa i Nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego stwierdzono, że w uchwale naruszony został art. 13, pkt 4 ustawy z dnia 27 czerwca 1997r. o bibliotekach.
Pismem z dnia 3 czerwca 2004 r. Burmistrz Miasta zajął stanowisko w przedmiocie zarzutów Wojewódzkiej Biblioteki. Wojewoda Małopolski zaskarżył uchwałę Rady.
8. Nr 172 - w sprawie zmiany w statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej.
Na podstawie w/w uchwały zadnie z zakresu dodatków mieszkaniowych przeniesione zostały do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (dotychczas realizowane przez Urząd Miejski).
9. Nr 173 - w sprawie upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej.
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej otrzymał upoważnienie do podpisywania decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących przejętych dodatków mieszkaniowych.
10. Nr 174 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na 2004 rok.
Uchwałą zwiększone zostały :
- dochody o kwotę – 32.913 złotych,
- wydatki o kwotę – 293.705 złotych.
II. Uchwały podjęte na XVIII Sesji Rady Miejskiej w dniu 20 maja 2004 r.
11. Nr 175 - w sprawie nabycia gruntu na rzecz gminy.
W celu wybudowania drogi wewnętrznej przy ulicy Wadowickiej wyznaczono do zakupu na rzecz gminy 6 działek.W dniach 15 i 28 czerwca br. zawarto akty notarialne o nabyciu 5 działek. Pozostała do uregulowania sprawa nabycia jednej działki (6-tej). Z uwagi na zmianę właściciela trwają pertraktacje , które winny zakończyć się w terminie do 30 września 2004r.
12. Nr 176 - w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin Dorzecza Górnej Skawy- Górna Poręba.
Uchwała dotyczyła przyjęcia jednolitego tekstu statutu Związku Gmin i została wraz ze statutem przekazana Związkowi w dniu 01 czerwca 2004 r.
13. Nr 177 - w sprawie zaskarżenia Zarządzenia Zastępczego Nr 99/04 Wojewody Małopolskiego z dnia 29 kwietnia 2004r. dotyczącego wygaśnięcia mandatu Burmistrza Miasta .
Zarządzenie zostało zaskarżone do Sadu Administracyjnego z powodu niezgodności z prawem i naruszeniem interesu prawnego i kompetencji gminy.
14. Nr 178 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na 2004 rok.
Uchwałą zwiększone zostały :
- dochody gminy o kwotę 212.000 złotych
- wydatki o kwotę 212.000 złotych
Plan dochodów po zmianie wynosi 14.981.509 złotych
Plan wydatków po zmianie wynosi 16.376. 001 złotych
Na tej podstawie dokonano zmian w układzie wykonawczym – Zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 21 maja 2004 r.
III. Uchwały podjęte na XIX Sesji Rady Miejskiej w dniu 30 czerwca 2004 r
15. Nr 179 - w sprawie uchylenia Uchwały Nr XI/104/03 Rady Miejskiej Sucha Beskidzka z dnia 30 września 2003 r.
Na podstawie dokonanych zmian w/w uchwałami , ustalony został wymiar godzin pracy dla dyrektora Zespołu Szkół – Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum , który obowiązywał będzie od dnia 01 września 2004r.
16. Nr 180 - w sprawie zamiany nieruchomości .
Przedmiotową uchwałą uzupełniono treść ust.2 w § 1 Uchwały Nr XVII/168/04 z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie zamiany nieruchomości tj. dopisane zostały słowa "prawa użytkowania wieczystego" w zdaniu określającym formę władania działką (do zamiany przez Powiat Suski).
17. Nr 181 - w sprawie zaciągnięcia kredytu na 2004 rok.
Uchwała daje podstawę do rozpoczęcia procedury w przedmiocie zaciągnięcia kredytu do kwoty 500.000 złotych na dalszą realizację zadania inwestycyjnego pn. "Kryta Pływalnia". Procedury jeszcze nie rozpoczęto.
18. Nr 182 - w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w Krakowie w 2004 roku.
Uchwałą ta podjęto decyzję o zaciągnięciu pożyczki przeznaczonej na inwestycje :
- modernizacja oczyszczalni ścieków,
- kanalizacja sanitarna Błądzonka,
- kanalizacja sanitarna osiedle Zawodzie i Bańdurówka,
- kanalizacja od ulicy Zasypnickiej do ulicy Spółdzielców
Dokumentacja w sprawie została złożona.
19. Nr 183 - w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Z uwagi na warunki umarzania zmieniony został kredytodawca na Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie – Uchwałą Nr XX/195/04 z dnia 30 lipca 2004 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie (uchwały nie objęto tym sprawozdaniem).
20. Nr 184 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2004 rok.
Uchwałą dokonano następujących zmian :
1) zwiększono dochody o kwotę 121.131 złotych
2) zmniejszono dochody o kwotę 121.576 złotych,
3) zwiększono wydatki gminy o kwotę 3 258.330 złotych,
4) zmniejszono wydatki o kwotę 2 041.086 złotych
Plan dochodów po zmianach 14 990.878 złotych
Plan wydatków po zmianach 17 603.059 złotych
Na tej podstawie dokonano zmian w układzie wykonawczym Zarządzeniem Burmistrza Miasta.
21. Nr 185 - w sprawie zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody.
Zaskarżone zostało do Sądu Administracyjnego rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Małopolskiego w sprawie uchylenia Uchwały Nr XVIII/177/04 Rady Miejskiej Suchej Beskidzkiej z dnia 20 maja 2004 r.
Uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej, które wymagały opublikowania podane zostały do wiadomości publicznej poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miejskim, jak również poprzez ogłoszenie w gazecie samorządowej „Ziemia Suska”. Wszystkie uchwały zostały opublikowane na stronie internetowej gminy Sucha Beskidzka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami uchwały przekazano do Wydziału Prawnego i Nadzoru Wojewody Małopolskiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej Oddział w Oświęcimiu dla zbadania ich zgodności z obowiązującymi przepisami. Do redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego przekazane zostały uchwały Rady Miejskiej, które stanowią akty prawa miejscowego gminy Sucha Beskidzka. W sprawozdaniu niniejszym dotyczy to Uchwał posiadających numery porządkowe : 167, 172, 173, 174, 178, 179, 184.