Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym (20.05.2004-29.06.2004)

Treść

W okresie pomiędzy XVIII a XIX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy :

1. Zarządzeniem z dnia 17 maja 2004 r. rozdysponowana została dotacja z budżetu gminy na realizację zadania własnego gminy z zakresu kultury fizycznej i sportu na II półrocze br. w następujący sposób:
1/ MKKS „Babia Góra” - 23.000 zł.
2/ Harcerski Klub Sportowy – 2.500 zł.
3/ Beskidzki Klub Karate „SEITEDO” – 2.300 zł.
4/ Łuczniczy Klub Sportowy „Zamek Suski” – 4.800 zł.
5/ Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” – 1.300 zł.
6/ Zarząd Powiatowy LOK – 600 zł.
Razem na II półrocze rozdysponowano kwotę 34.500 zł., natomiast ogółem na rok 2004 kwotę 70.000 zł.
Z wyżej wymienionymi podmiotami zostały spisane umowy określające między innymi rodzaj realizowanych zadań, terminy przekazywania  i rozliczania kwot dotacji.

2. Zarządzeniem z dnia 31 maja 2004 r. zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne placówek oświatowych na rok szkolny 2004/2005.
W tym roku szkolnym uczyć się będzie w trzech szkołach podstawowych i gimnazjum :
- 1.163 uczniów w 51 oddziałach szkolnych
- i  74 uczniów w 4 oddziałach przedszkolnych (tzw. „zerówki”).
W porównaniu z rokiem szkolnym 2003/2004 zmniejszyła się :
- liczba uczniów o 23 osoby w szkołach i 6 w tzw. „zerówkach”,
- liczba oddziałów z 52 na 51.

3. Zarządzeniem 11 czerwca 2004 r. ogłoszony został Konkurs na stanowisko dyrektora Zakładu Komunalnego w Suchej Beskidzkiej. Oferty złożyło dwóch kandydatów.
Powołana przez Burmistrza Miasta Komisja Konkursowa w dniu 28 czerwca 2004 r. spośród oferentów wyłoniła jednego kandydata.

4. W dniu 13 czerwca br. przeprowadzone zostały wybory posłów do Parlamentu Europejskiego. Statystyka wyborcza w Suchej Beskidzkiej jest następująca:
- Uprawnionych do głosowania – 7.732 osoby,
- Udział w głosowaniu wzięło – 1.626 osób,
- Frekwencja – 21,03 %.

Najwięcej głosów oddano na listy wyborcze:
- PO – 377 osób – 24,1 %,
- PiS – 332 osoby – 21,2 %,
- LPR – 281 osób – 18,0 %,
- SLD – UP – 145 osób – 9,3 %,
- Samoobrona – 113 osób – 7,2 %,
- UW – 101 osób – 6,4 %.
Więcej informacji na stronie internetowej Miasta. Obowiązki w tym zakresie nałożone na Gminę jako zadanie zlecone, zrealizowane zostały w sposób zapewniający właściwe przeprowadzenie wyborów.

5. W formie aktów notarialnych, zostały zawarte cztery umowy o nabycie działek położonych wzdłuż ulicy Wadowickiej ( rejon tzw. „Dąbia”),  przeznaczonych pod budowę drogi wewnętrznej. Przedmiotem wykupu jest teren o łącznej powierzchni 0,6758 ha.  Do wykupu pozostanie jeszcze jedna działka, której  właściciel oczekuje na założenie księgi wieczystej. Całkowity koszt wykupu gruntu pod drogę wewnętrzną stanowi kwotę 135.160 zł.
Przewidywany termin zakończenia wykupu to 31 lipca br.

6. W dniu 7 czerwca 2004 r. przeprowadzono drugi przetarg na zbycie nieruchomości gminnej, położonej przy ulicy Ogrodowej. Cena wywoławcza stanowiła kwotę 26.000 zł. netto, a cena sprzedaży 26.500 zł.
Akt notarialny został podpisany w dniu 24 czerwca 2004 r.
Działka w planie zagospodarowania przestrzennego miasta przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe.

7. Na okres do dnia 31 grudnia 2005 r. oddano w bezpłatne użytkowanie Ochotniczej Straży Pożarnej – Rynek, trzy pomieszczenia w budynku przy ulicy Rynek 16 - zwolnionym przez Państwową Straż Pożarną, które zostaną przeznaczone na prowadzenie działalności statutowej. Protokolarne przejęcie budynku nastąpiło w dniu 24 czerwca 2004 r. Ewentualne przedłużenie umowy uwarunkowane jest uzyskaniem przez OSP gotowości bojowej do końca 2005 r.

8. W dniu 22 czerwca 2004 r. z Komendą Hufca ZHP w Suchej Beskidzkiej podpisano umowę najmu I piętra budynku „B” przy ulicy Piłsudskiego 23, (zwolnionego przez Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną). Umowę zawarto na czas określony do dnia 31 grudnia 2005 r. Komenda Hufca dotychczas wynajmowała pomieszczenia w budynku przy ulicy Mickiewicza 9, jednak nowy właściciel budynku wypowiedział umowę.

 

9. Sporządzony został aneks do umowy zawartej z Prokuraturą Okręgową w Krakowie o najem pomieszczeń biurowych w budynku przy ulicy Piłsudskiego 23. Tym samym od dnia 1 lipca br. oddano w najem dodatkowo trzy pomieszczenia o łącznej powierzchni 68,75 m2. W wynajmowanych pomieszczeniach na koszt Gminy zostanie wykonany remont posadzek oraz wymieniona zostanie stolarka okienna (6 szt.) i drzwi wejściowe. Pozostałe roboty remontowe i modernizacyjne zostaną wykonane przez Prokuraturę.

10. W dniu 24 czerwca ogłoszono przetarg na zbycie dwóch działek gminnych, położonych przy ulicy 3 Maja.
Przedmiotem przetargu są :
- działka ewidencyjna nr 9999/5 o pow. 0,1002 ha – cena wywoławcza 30.000 zł. netto,
- działka ewidencyjna nr 9999/6 o pow. 0,0858 ha – cena wywoławcza 26.000 zł. netto.
Przetarg odbędzie się w dniu 8 lipca 2004 r.
Wadium wynosi odpowiednio 6.000 zł i 5.000 zł.
Działki położone są w terenie zabudowy jednorodzinnej.

11. W dniu 12 czerwca 2004 r. na terenie Zespołu Zamkowo – Parkowego  w Suchej Beskidzkiej odbyła się I Powiatowa Wystawa Gospodarcza Małej i Średniej Przedsiębiorczości. Wystawę zorganizowało Powiatowe Forum Przedsiębiorców w Suchej Beskidzkiej, a honorowy patronat nad wystawą objął Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka. W wystawie wzięło udział również miasto Sucha Beskidzka. Na „suskim” stoisku informacyjnym przedstawiona była oferta dla inwestorów oraz oferta turystyczna  i kulturalna miasta Sucha Beskidzka. Dziękuję wszystkim pracownikom i zespołom, którzy przyczynili się do dobrej prezentacji naszego miasta.

12. W ramach ogłoszonego przez Marszałka Województwa Małopolskiego naboru projektów na zadania realizowane w zakresie Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na rok 2004, w dniu 14 czerwca br. złożono do Urzędu Marszałkowskiego wniosek na dofinansowanie projektu pn. „Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacyjnej”.
Przedmiotem projektu jest rozbudowa sieci kanalizacyjnej w rejonach od  ul. Spółdzielców do ul. Zasypnicy,
ul. Błądzonki, osiedla Zawodzie, jak również kompleksowy remont i modernizacja oczyszczalni ścieków.

13. W ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na rok 2004, złożone zostały do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie wnioski - karty informacyjne na uzupełnienie finansowania zadania pn. „Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej”.
  Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Krakowie pozytywnie rozpatrzył złożone karty informacyjne w/w zadań i zakwalifikował do dalszej oceny. Zadania powyższe zostaną sfinansowane w postaci pożyczki częściowo umarzalnej (do 40%).

14.  Konstruktywnym rozwiązaniem problemów związanych z odpadami  jest opracowanie perspektywicznej strategii gospodarki odpadami, zgodnej z obowiązującymi przepisami prawnymi, ekonomicznymi, technicznymi oraz wspartej odpowiednim nadzorem, kontrolą i akceptacją społeczną. Takie rozwiązanie kompleksowych i zintegrowanych działań na rzecz minimalizacji, zbiórki, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów powstających w Gminie Sucha Beskidzka przedstawione zostało w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami.
Gminny Program Ochrony Środowiska ma charakter realnych  i konkretnych, głównie krótko terminowych zadań własnych  gminy i przez gminę koordynowanych. Program nawiązuje do struktury „Polityki ekologicznej państwa” oraz „Programu ochrony środowiska dla Powiatu Suskiego” i obejmuje krótkoterminowy okres 4 letni z perspektywą programu na osiem lat.
Firma THERMEX przekazała do Urzędu Miejskiego opracowane projekty Gminnego Planu Gospodarki Odpadami oraz Gminnego Programu Ochrony Środowiska.
Projekty zostały zamieszczone na stronie internetowej www.sucha-beskidzka.pl  celem zapoznania z nimi opinii publicznej i wniesienia ewentualnych uwag i spostrzeżeń. Dokumenty zostały przesłane również do Zarządu  Powiatu Suskiego, Zarządu Województwa Małopolskiego oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w celu zaopiniowania.
Po otrzymaniu opinii, dokumenty zostaną przedłożone Radzie Miejskiej Suchej Beskidzkiej .Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Miejskiej w dniu  22 czerwca br. zapoznała się z w/w dokumentami i wstępnie pozytywnie je zaopiniowała.

15.  Przetarg na „Opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji kotłowni   w budynku przy ul. Mickiewicza 19 w Suchej Beskidzkiej  prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.
Ofertę złożył 1 oferent ,oferta spełniała warunki zawarte w SIWZ.
Wybrano ofertę  Przedsiębiorstwa Projektowo – Usługowego ABRYS z Suchej Beskidzkiej, ul. Spacerowa 2.
Cena wybranej oferty stanowi kwotę  6.100,00 zł brutto.
            
16. Przetarg na „Opracowanie dokumentacji i realizację dwóch studni głębinowych na terenie miasta Sucha Beskidzka” prowadzony był w trybie przetargu nieograniczonego.
Oferty nie złożyła żadna firma, w związku z tym przetarg w oparciu o  art. 93 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych został unieważniony. Przetarg na w/w zadanie został ogłoszony ponownie.
Termin otwarcia ofert nastąpi 6 lipca 2004 r. z tym, że zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dwóch otworów poszukiwawczych wód podziemnych, jako zasobów wody pitnej dla miasta Sucha Beskidzka.

17. Ogłoszony został przetarg na „Budowę budynku socjalnego przy ulicy Makowskiej w Suchej Beskidzkiej”.
Procedura prowadzana jest w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o przetargu ukazało się w Biuletynie zamówień Publicznych w dniu 15 czerwca 2004 r.
Otwarcie ofert nastąpi 26 lipca 2004 r.
Przedmiot zamówienia obejmuje budowę budynku socjalnego trzysegmentowego,  dziewięciomieszkaniowego, o powierzchni zabudowy – 363,86 m2, i powierzchni użytkowej  287,27 m2.

18.  Zarządzeniami Burmistrza Miasta z 7 i 11 czerwca 2004 r. dokonano zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu Gminy Sucha Beskidzka na rok 2004.
Zmiany dotyczyły :
- dotacji na sfinansowanie wydatków w zakresie wyborów do Parlamentu Europejskiego
- dotacji na sfinansowanie części wyprawki szkolnej, przyznanej jako zasiłek losowy w formie rzeczowej, dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych.
Plan dochodów po dokonanej zmianie wyniósł – 14.991.323 zł., natomiast plan wydatków 16.385.815 zł.

19.  W dniach 25 maja do 15 czerwca 2004 r. przeprowadzona była kontrola problemowa przez Wydział Finansów i Budżetu Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie w zakresie rozliczenia wydatków dokonanych ze środków dotacji celowych udzielonych w 2003 r. z budżetu Wojewody Małopolskiego, kontroli wydatków związanych z realizacją zadań wynikających z Kontraktu Wojewódzkiego za lata 2001 – 2003 oraz przestrzegania przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
       Szczegółowej kontroli dokonano w zakresie wydatków realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, wydatków w zakresie obrony cywilnej oraz Oświaty i Wychowania.
W zakresie wydatków inwestycyjnych kontroli podlegały dotacje otrzymane w ramach Programu Odbudowa 2001 tj. „ Rekonstrukcji wału przeciwpowodziowego nad  brzegiem     Stryszawski w rejonie osiedla Kułasówka „ oraz  tzw. Identur  - tablice informujące  o atrakcjach turystycznych w mieście.

  Kontrola przebiegała sprawnie i nie stwierdziła uchybień w zakresie merytorycznym,  formalno – prawnym i finansowym realizowanych zadań ze środków dotacji i oceniona    została pozytywnie.

20.  Przekazana   Gminie  kolejna  grupa  zadań  zleconych   pt.   „Świadczenia   rodzinne” jest realizowana od 1 maja 2004 r. przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej.
W okresie od 1 maja do 30 czerwca 2004 r. wykonanie przedmiotowego zadania w Suchej Beskidzkiej przedstawia się następująco :
  1. Wnioski o świadczenia rodzinne złożyło 255 osób, którym przysługują
      dodatki z tytułu:
   a) urodzenia dziecka  - 3 osobom
   b) opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego  -35 osobom,
   c) samotnego wychowywania dziecka  - 185 dzieci
   d) kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego - na 21 dzieci,
   e) rozpoczęcia roku szkolnego     -211 uczniów,
   f) podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania  -10 uczniów.

   2. Świadczenie   pielęgnacyjne  z  tytułu   rezygnacji  z   zatrudnienia  
       spowodowanego koniecznością opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym
       otrzymuje -   6 osób  a zasiłek   pielęgnacyjny -   24 osoby.

   3. Kwota    wypłacona     na   świadczenia    rodzinne :
       - za   miesiąc maj 2004 r.    -    62.585,40 zł
       - za  miesiąc czerwiec 2004 r. -    67.791,30 zł

  Łączna kwota wypłacona do dnia 30 czerwca br. wynosiła -       
  130.376,70 zł

 Na 255 złożonych wniosków pozytywnie rozpatrzonych zostało 253.

Gmina w terminie i rzetelnie przygotowała się do prowadzenia przekazanego zadania.
Natomiast pierwsze środki finansowe na ten cel z budżetu Państwa przekazane zostały przez Wojewodę z opóźnieniem tj. 7 czerwca 2004 r. Dlatego wypłata świadczeń za miesiąc maj 2004 r. została zrealizowana 8 i 9 czerwca br. a za miesiąc czerwiec w dniach 24 i 25 czerwca  br. ( terminowo przekazane środki dotacji celowej na zadania zlecone).
Duże usprawnienie dla pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej przyniósł przeprowadzony remont w czasie, którego dostosowano pomieszczenia do potrzeb klienta.