Przejdź do stopki

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ

Treść

Sprawozdanie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską w okresie od 01 stycznia do 31 marca 2004 r.

I. Uchwały podjęte na XV sesji Rady Miejskiej w dniu 17 lutego 2004 r.

1. Nr 147 - w   sprawie   planu   pracy  Komisji   Rozwoju  Gospodarczego      
                 i Finansów Rady Miejskiej na rok 2004,

Nr 148 -     w  sprawie  planu  pracy  Komisji  Spraw  Społecznych   Rady    
                   Miejskiej  na rok 2004 ,

Nr 149  -    w  sprawie planu  kontroli Komisji Rewizyjnej Rady  Miejskiej            
                        na rok 2004,

Nr 150  -    w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2004.

Zatwierdzone plany pracy Rady Miejskiej i jej organów  zostały przekazane jednostkom organizacyjnym Gminy, odpowiedzialnym za realizację przyjętych tematów.
Materiały dotyczące zagadnień przyjętych w planach pracy , przedkładane są na posiedzeniach Rady i Komisji, zgodnie   z ustalonym harmonogramem.


2.  Nr 151  -    Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony   Środowiska  i   Gospodarki     Wodnej w Krakowie   na realizację zadań inwestycyjnych do wysokości  1.775.000 zł, z przeznaczeniem na:
 
1.  Modernizacja   Oczyszczalni    Ścieków 
     -  do   kwoty    1.603.000,00 zł,
2.  Kanalizacja ulicy Batalionów Chłopskich
     -   do kwoty   172.000,00 zł.

zostały przedłożone Karty Informacyjne w/w  zadań, stanowiące podstawę do złożenia wniosku o pożyczkę.
WFOŚiGW  w Krakowie,  po rozpatrzeniu Kart Informacyjnychw/w zadań wstępnie zakwalifikował je do sfinansowania w kwotach:

-  Modernizacja   Oczyszczalni    Ścieków  - do kwoty 1.102.553 zł
-  Kanalizacja ulicy Batalionów Chłopskich  - do kwoty 172.000 zł.

Wnioski ostatecznie zostaną złożone po otrzymaniu informacji z Europejskich Funduszy Strukturalnych o przyznaniu wysokości dotacji na te zadania.
     3.  Nr 152 - w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na 2004 rok.
Uchwałą zwiększone zostały wydatki gminy o kwotę 1.775.000, 00 zł, wynikającą z uchwały Nr 251 o zaciągnięciu pożyczki na zadania inwestycyjne.

Po zmianach plan dochodów wyniósł – 14.355.658,00zł  a plan wydatków  –  15.489.358,00 zł.
Uchwała stanowiła podstawę do dokonania zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy, które wprowadzono Zarządzeniem Nr 498 /04 Burmistrza Miasta , z dnia 23 lutego 2004 r.


4. Nr 153 -  w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Stanisława Lichosyta. Rada Miejska nie stwierdziła wygaśnięcia mandatu Burmistrza Miasta Pana Stanisława Lichosyta.
Uchwała została przesłana do Nadzoru Prawnego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
W dniu 29 kwietnia 2004 r.  Wojewoda Małopolski wydał zarządzenie zastępcze.


II.    Uchwały podjęte na XV Sesji Rady Miejskiej w dniu 30 marca 2004 r.

5. Nr 154 - w sprawie   umowy  partnerskiej    miasta   Sucha    Beskidzka  z  miastem  Jaszbereny.
Gmina Sucha Beskidzka przystąpiła do współpracy z miastem    Jaszbereny (Republika Węgierska) na podstawie zatwierdzonej przez Radę Miejską “Umowy Partnerskiej”. Umowa została podpisana w dniu 14 maja 2004 r.  
w   Jaszbereny  przez  Burmistrzów partnerskich Miast: Pana Dr Magyera  Levente  i  Pana Stanisława Lichosyta. W uroczystości podpisania umowy udział wzięło ponad 100 osób,  w tym 7 osobowa delegacja Suchej Beskidzkiej,  z Burmistrzem Miasta  i Przewodniczącym Rady Miejskiej  na czele.

6. Nr 155 -      w  sprawie zmiany dotyczącej określenia zasad usytuowania na  terenie gminy miejsc sprzedaży i  podawania napojów alkoholowych.
Uchwałą wprowadzono regulacje dotyczące sprzedaży  i  podawania napojów alkoholowych w tzw. “Ogródkach piwnych”.

Zainteresowani tematem, po spełnieniu warunków określonych w uchwale, będą mogli zgłaszać potrzeby otwarcia “Ogródków piwnych”, po uprawomocnieniu się uchwały czyli w terminie od 30 maja 2004 r. (Uchwała
opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego  Nr 101 z dnia 15 maja 2004 r. )


7. Nr 156 -      w sprawie nabycia gruntu na rzecz Gminy. 
W dniu 29 kwietnia 2004 r. zawarta została umowa kupna – sprzedaży dwóch działek ewidencyjnych nr 2445/1 i nr 2445/2, o łącznej powierzchni 239 m2, za kwotę 956,00 zł, przeznaczonych pod budowę drogi – ulica Błądzonka.


8. Nr 157 -      w sprawie wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej  własność Gminy.
Uchwała dotyczy wyrażenia zgody na zawarcie umów dzierżawy, z prawem zabudowy części działek ewidencyjnych nr 9622/15 i nr 9677/16, położonych przy ul. Gospodarczej ,na okres 10 lat, z dotychczasowymi właścicielami garaży.

W dniach 1 i 2 kwietnia 2004 r. podpisane zostały umowy dzierżawy z wszystkimi 13 właścicielami, garaży zlokalizowanych na w/w działkach. W umowach zobowiązano dzierżawców do zabudowy zajmowanego terenu, jednym segmentem murowanym  (dla wszystkich przedmiotowych garaży), zgodnie z zatwierdzonym projektem technicznym, w okresie do dwóch lat od daty podpisania umowy.
Obecnie czynsz dzierżawy wynosi 1,70 zł/m2 netto miesięcznie (zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej).


9. Nr 158 -    w sprawie zamiany nieruchomości.
Uchwała dotyczy zamiany nieruchomości położonych przy ul. 3 Maja , co umożliwi wyznaczenie drogi dojazdowej do dwóch działek stanowiących własność Gminy (obecnie bez dojazdu).
Zamianie podlega :
- działka gminy          o pow. 126 m2  – wyceniona  na 1.900zł,
- na działkę prywatną o pow. 150 m2 – wycenioną   na 2.100zł.
W dniu 4 maja 2004 r. wywieszony został wykaz nieruchomości wyznaczonych do zamiany.
Termin zawarcia aktu notarialnego przewidziany jest na 24 czerwca 2004r.


10. Nr 159 -    w sprawie sprzedaży gruntu stanowiącego własność Gminy.
Temat dotyczy sprzedaży w formie przetargu nieograniczonego, dwóch działek ewidencyjnych, położonych przy ul. 3 Maja;
- działka ew. nr 9999/5 - pow. 1.002 m2 - wartość 30.000,00 zł,
- działka ew. nr 9999/6 - pow.    858 m2 - wartość 26.000,00 zł.

Wymienione działki zbywane będą wraz z udziałem w drodze dojazdowej, która to droga po sprzedaży przedmiotowych działek stanie się drogą prywatną.
W dniu 4 maja 2004 r. wywieszono wykaz nieruchomości wyznaczonych do sprzedaży.
Przewidywany termin ogłoszenia przetargu   –   druga połowa czerwca
2004 r.

11. Nr 160 -   w sprawie sprzedaży gruntu stanowiącego własność Gminy
Uchwałą wyrażono zgodę na sprzedaż gruntu w formie bezprzetargowej, położonego przy ul. 29 stycznia , tj. działki ewidencyjnej Nr 10296/3                     o pow. 44 m2, na rzecz właściciela przyległej nieruchomości.
Wartość działki wyceniono na kwotę 850zł .
W dniu 4 maja 2004 r. wywieszono wykaz nieruchomości wyznaczonej do sprzedaży.

Przewidywany termin zawarcia aktu notarialnego -   druga połowa czerwca 2004 r.


12. Nr 161 -  w sprawie sprzedaży gruntu stanowiącego własność Gminy.
Dotyczy sprzedaży gruntu zabudowanego w formie bezprzetargowej, położonego przy ul. Mickiewicza 9, na rzecz dotychczasowych dzierżawców, tj.
- działka ewid. nr 9869/20 – pow. 92 m2 –wartość 13.000,00 zł
- działka ewid. Nr 9869/21 – pow.83 m2 –wartość 12.000,00 zł

W dniu 4 maja 2004 r. wywieszono wykaz nieruchomości wyznaczonych do sprzedaży.

Przewidywany termin zawarcia aktu notarialnego –  druga połowa  czerwca 2004 r.

Od dnia 1 maja 2004 r. do wartości nieruchomości zbywanych przez Gminę doliczany jest podatek VAT w wysokości 22 %.


13. Nr 162 -    w sprawie Statutu  Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki   
Zdrowotnej –  Miejska Przychodnia Zdrowia w Suchej Beskidzkiej.
W związku z licznymi zmianami wprowadzonymi do Statutu – Rada Społeczna Miejskiej Przychodni Zdrowia uchwaliła tekst jednolity Statutu, który wymagał zatwierdzenia przez Radę Miejską czyli organ, który utworzył zakład.

W oparciu o zaktualizowany  Statut Miejska Przychodnia Zdrowia prowadzi swoją działalność.


14. Nr 163 -    w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy na 2004 rok.
Uchwałą tą zwiększono dochody i wydatki :
- o kwotę 2.196,00 zł - przeznaczone dla wydawnictwa gazety samorządowej (wpłata darowizny),
- o  kwotę  2.328,00 zł  –  tytułem  zmniejszenia subwencji  oświatowej.
Po zmianach plan dochodów wyniósł – 14.297.756,00zł,  a plan wydatków – 15.431.456,00 zł.

Uchwała stanowiła podstawę do dokonania zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy, które wprowadzono Zarządzeniem Nr 530/04 Burmistrza Miasta , z dnia 31 marca 2004 r.
O zmianach poinformowani zostali zainteresowani realizatorzy budżetu.

15. Nr 164 -     w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.

W utworzonym odrębnym obwodzie głosowania Nr 7 w Szpitalu Rejonowym w Suchej Beskidzkiej przeprowadzone zostanie głosowanie w wyborach do Parlamentu Europejskiego , zarządzonych na dzień           13 czerwca 2004 r.

Informacja w sprawie została przekazana do Komisarza Wyborczego w Krakowie, Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Nowym Sączu oraz do wiadomości publicznej na terenie gminy.

Uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej, które wymagały opublikowania podane zostały do wiadomości publicznej poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń  w Urzędzie Miejskim, jak również poprzez ogłoszenie w gazecie samorządowej “Ziemia Suska”.

Wszystkie uchwały zostały opublikowane na stronie internetowej gminy Sucha Beskidzka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami uchwały przekazano do Wydziału Prawnego i Nadzoru Wojewody Małopolskiego w Krakowie oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej Oddział w Oświęcimiu dla zbadania ich zgodności z obowiązującymi przepisami.

Do redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Małopolskiego przekazane zostały uchwały Rady Miejskiej, które stanowią akty prawa miejscowego Gminy Sucha Beskidzka.
W sprawozdaniu niniejszym dotyczy to Uchwał posiadających numery porządkowe : 152, 155, 162, 163, 164.

Sucha Beskidzka, 14 maja 2004 r.