Biuro Obsługi Klientów
Treść
Aby ułatwić życie mieszkańcom, którzy zgłaszają się do Urzędu Miejskiego ,w holu głównym na parterze budynku przy ulicy Mickiewicza 19 , uruchomione zostało BIURO OBSŁUGI KLIENTÓW.Pracownicy obsługujący BIURO nie tylko udzielają kompetentnej informacji jak i gdzie załatwić daną sprawę, ale również pośredniczyć będą w wydawaniu „od ręki” tej części zaświadczeń i decyzji, których wydanie jest możliwe na podstawie danych, którymi Urząd już dysponuje (bez prowadzenia postępowania wyjaśniającego), np. o przeznaczeniu działki w planie zagospodarowania przestrzennego , o stanie majątkowym, o wpisie do rejestru działalności gospodarczej, o nadaniu numeru nieruchomości, itp.
Działalność biura spowoduje, że część dokumentów będzie wydawana „od ręki” co usprawni pracę Urzędu, polepszy informację i przejrzystość, a mieszkańcom znacznie skróci czas oczekiwania na dane zaświadczenie czy decyzję.
Stworzenie BIURA OBSŁUGI KLIENTÓW (petentów) jest niewątpliwie kolejnym krokiem do zmian w organizacji pracy całego Urzędu i poprawy usług administracyjnych – jak podkreśla Burmistrz Miasta Stanisław Lichosyt, który uważa wdrożenie systemu zarządzania zgodnego z wymogami norm ISO 9000 : 2000 za niewątpliwe wyzwanie dla Urzędu , lecz jeszcze w tej chwili zbyt kosztowne z uwagi na konieczność realizacji pilniejszych zadań niezbędnych dla potrzeb mieszkańców , jak choćby ochrona środowiska.
Zakres zadań administracji Urzędu Miejskiego zorientowanej na obywatela będzie systematycznie rozszerzany. Jednak zacząć trzeba od sprawnego systemu informatycznego: oznakowania, tablic z wzorami wypełnionych wniosków, podań, pism w różnych sprawach. Formularze można pobrać w domu ze strony internetowej Urzędu Miejskiego – kontynuuje Burmistrz Miasta Stanisław Lichosyt.
Tak więc Sucha Beskidzka też podejmuje działania w kierunku pomagającym osiągnąć standardy obowiązujące w Unii Europejskiej.