Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy VI a VII sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 30 października do 29 listopada 2024 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 30 października 2024 r. i 18 listopada 2024 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2024 r. i w planie finansowym budżetu Gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
  • Plan dochodów po zmianie wyniósł - 65 798 420,27 zł
  • Plan wydatków po zmianie wyniósł - 66 503 701,70 zł
  1. Zarządzeniem z dnia 28 października 2024 roku Burmistrz Miasta powołał na kolejną kadencję  Gminną Radę Sportu w składzie sześcioosobowym oraz określił regulamin jej działalności. Kadencja Rady Sportu trwa 2 lata.
     
  2. Zamówienie publiczne na opracowanie projektu planu ogólnego miasta Sucha Beskidzka prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 21 października br. wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej wynosi 135 164,70 zł, a najdroższej 239 850,00 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 30 października br. została wybrana oferta złożona przez firmę REFUNDA Maciocha i Wspólnicy sp.k. z Wrocławia. Cena wybranej oferty wynosi 135 164,70 zł. Planowany termin zawarcia umowy z wybranym wykonawcą to 29 listopada br.
    Zgodnie z ofertą oraz zapisami specyfikacji warunków zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 10 miesięcy od daty zawarcia umowy. W wyniku zmiany ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, plany ogólne mają zastąpić dotychczasowe studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania. Gminy zostały zobowiązane do przyjęcia tych dokumentów planistycznych do końca 2025 r.
     
  3. Po przeprowadzeniu procedury zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego w dniu 30 października 2024 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą Marcin Świś Parkiety&Podłogi z Oświęcimia na wykonanie renowacji nawierzchni hali sportowej w Szkole Podstawowej Nr 1 w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmuje szlifowanie nawierzchni o pow. 1044 m2, nałożenie podkładu i dwukrotne lakierowanie sportowym lakierem antypoślizgowym oraz malowanie linii boisk do piłki siatkowej, koszykówki i piłki ręcznej. Koszt zleconych robót wynosi 97 268,40 zł brutto, a umowny termin wykonania upływa z dniem 15 grudnia 2024 r.
     
  4. W dniu  31 października 2024 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka  zlecił  Firmie EKOSYSTEM Krzysztof Żurek z Suchej Beskidzkiej wykonanie remontu drogi wewnętrznej ul. Podksięże (Wąglówka). Zakres prac obejmował roboty ziemne oraz wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego o pow. około 240 m2. Roboty zostały zrealizowane w miesiącu listopadzie, a ich koszt wyniósł 25 000,00 zł brutto.
     
  5. Zarządzeniem z dnia 5 listopada br. Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne II stopnia za wysokie wyniki sportowe osiągnięte na arenie ogólnopolskiej w 2024 r. dwóm zawodniczkom UKS „Jasień” w Suchej Beskidzkiej w pływaniu oraz dwóm zawodnikom kolarstwa zamieszkałym w Suchej Beskidzkiej, a trenującym w Zawoi. Nagrody sportowe III stopnia otrzymało sześcioro zawodników i jeden trener SKL Sucha Beskidzka oraz jeden zawodnik Łuczniczego Towarzystwa Sportowego „Zamek Suski”. Łączna kwota przyznanych w listopadzie br. nagród wynosi 11 700 zł. Nagrody Burmistrza Miasta za wybitne osiągnięcia sportowe są przyznawane od 2005 r. zawodnikom i trenerom reprezentującym kluby sportowe lub stowarzyszenia sportowe prowadzące działalność na terenie miasta Sucha Beskidzka oraz mieszkańcom naszego miasta, którzy należą do innych klubów sportowych. Nagrody zostały wręczone przez Burmistrza Miasta 19 listopada 2024 roku w sali sesyjnej.
     
  6. Zamówienie publiczne na remont ul. Handlowej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 5 listopada br. wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej wynosiła 421 318,67 zł, a najdroższej 484 255,16 zł brutto. Jeszcze tego samego dnia, w wyniku rozstrzygnięcia postępowania została wybrana oferta złożona przez Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Nowego Targu. Cena wybranej oferty wynosi 421 318,67 zł. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 13 listopada br.
    Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje wymianę nawierzchni jezdni, wykonanie 3 wyniesionych przejść dla pieszych z kostki brukowej oraz regulację studni, krat kanalizacyjnych i zaworów wodociągowych. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy. Na remont ul. Handlowej Gmina Sucha Beskidzka otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 165 000 zł.
     
  7. Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zlecił firmie Instalatorstwo  Elektryczne Rafał  Szczybura z Suchej Beskidzkiej przebudowę złączy kablowych w obrębie tzw. Małego Rynku w Suchej Beskidzkiej. Roboty polegały na zmianie lokalizacji szafy sterowniczej wraz z przebudową złączy kablowych i przewodów zasilających. Roboty zostały wykonane w miesiącu listopadzie, a ich koszt wyniósł 8 543,72 zł brutto.
     
  8. W dniu 5 listopada 2024 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą Barbara Winiarska z Krzeszowa na wykonanie wzmocnienia i remontu muru oporowego zabezpieczającego chodnik przy ulicy Nad Stawami w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmuje uzupełnienie ubytków muru oporowego wraz ze spoinowaniem, wykonanie nakrywy z elementów kamiennych oraz tynkowanie muru. Koszt zleconych robót stanowi kwotę 10 000,00 zł brutto.
     
  9. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Pracownią Budownictwa Drogowego „VIA” Piotr Szostek z Bielska-Białej  na opracowanie koncepcji budowy ronda na drodze krajowej nr 28 – ul. Wadowicka przy skrzyżowaniu z ul. Zamkową w Suchej Beskidzkiej.  Koszt zleconych prac projektowych wynosi 35 000,00 zł brutto, a termin wykonania upływa z dniem 31 grudnia 2024 r. Dokumentacja ma określić optymalną lokalizację ronda, jego rodzaj, koncepcję  rozwiązań niezbędnych do opracowania właściwej dokumentacji projektowej stanowiącej podstawę do uzyskania pozwolenia na budowę oraz szacunkowe koszty budowy. Inwestorem przedsięwzięcia będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych  i Autostrad w Krakowie przy współpracy z Gminą Sucha Beskidzka.
     
  10. Obchody 106. rocznicy Odzyskania Niepodległości rozpoczęły się w dniu 11 listopada br. od złożenia wieńców i kwiatów na Kwaterze Wojskowej suskiego cmentarza. O godzinie 11.00 w kościele parafialnym odprawiona została msza święta za Ojczyznę, a następnie w asyście pocztów sztandarowych i miejskiej orkiestry dętej nastąpił przemarsz pod tablicę Józefa Piłsudskiego, gdzie delegacje władz samorządowych, instytucji oraz szkół, stowarzyszeń i organizacji oddały hołd tym, którzy walczyli o niepodległą Polskę. W manifestacji uczestniczyło kilkuset mieszkańców Suchej Beskidzkiej i okolic oraz goście przebywający w tym dniu w naszym mieście. W godzinach popołudniowych w Sali Widowiskowej Centrum Kultury i Filmu  odbył się koncert laureatów XVI Festiwalu Pieśni Patriotycznych pn. „To Polska - Moja Ojczyzna" zorganizowany przez Centrum Kultury i Filmu pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
     
  11. W dniu 12 listopada br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji, na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 25 listopada br. wpłynęła jedna oferta. Cena oferty złożonej przez Składowisko Odpadów Dąbie w Suchej Beskidzkiej sp. z o.o. wynosi 1 087 646,13 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonej oferty.
    Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia odbiór odpadów komunalnych będzie realizowany od 1 stycznia do 31 grudnia 2025 r.
     
  12. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 14 listopada 2024 r. przedłożył Radzie Miasta projekt Uchwały Budżetowej Gminy na 2025 rok  wraz z załącznikami.
    Planowane dochody w budżecie Gminy na 2025 rok wynoszą 69 491 221,92 zł, natomiast  wydatki stanowią -  kwotę 68 555 725,40 zł. Wraz z projektem uchwały budżetowej   opracowany i przedłożony został projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sucha   Beskidzka na lata 2025-2030 oraz wymagane  załączniki. Oba projekty przesłano również do Regionalnej Izby Obrachunkowej w celu wydania opinii. 
     
  13. W związku ze zbliżającym się Nowym Rokiem, na zlecenie Burmistrza Miasta wykonany został kalendarz ścienny na rok 2025 w formie trójdzielnego kalendarium, wzbogacony pięknymi fotografiami prezentującymi Suchą Beskidzką i suski Rynek. Kalendarz oprócz standardowego, miesięcznego układu zawiera takie przydatne elementy jak numery tygodni, informacje o solenizantach oraz świętach państwowych i kościelnych.
     
  14. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł w dniu 18 listopada 2024 r. umowę z firmą Alpi-Tech Paweł Buda z Wadowic na wykonanie prac pielęgnacyjnych 19 drzew na osiedlu Beskidzkim w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje m.in. usunięcie obumarłych i nadłamanych gałęzi oraz wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew, w tym cięć sanitarnych i redukcyjnych nie przekraczających 30% korony drzewa. Łączny koszt realizacji przedmiotu umowy wyniesie 11 340,00 zł. Termin wykonania prac upływa z dniem 31 grudnia 2024 roku.
     
  15. W dniu 20 listopada 2024 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł z firmą CR Iluminacje Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej umowę na dostawę personalizowanej dekoracji świątecznej w postaci ozdobnej ramki świetlnej, która zostanie zamontowana na płycie Rynku na okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Dodatkowo, tradycyjnie na terenie miasta Sucha Beskidzka zostanie zamontowane oświetlenie świąteczne. Przedmiotowe prace montażowe wykona firma Instalatorstwo Elektryczne Rafał Szczybura z Suchej Beskidzkiej. Ponadto na suskim rynku została postawiona i będzie udekorowana choinka przekazana w formie darowizny przez mieszkankę naszego miasta. Włączenie oświetlenia świątecznego nastąpi w połowie grudnia br.
     
  16. W zorganizowanym przez Gazetę Krakowską oraz Województwo Małopolskie konkursie EKO-HERO, nagrodzone zostały małopolskie samorządy wykazujące najwyższą troskę o mieszkańców i środowisko naturalne. Sucha Beskidzka jako Gmina miejska została sklasyfikowana na I miejscu w województwie małopolskim w dwóch, z trzech konkursowych kategorii tj.:  „Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu” oraz „Gospodarowanie odpadami”. Rankingi we wszystkich kategoriach zostały przygotowane we współpracy z Urzędem Statystycznym w Krakowie. Materiałem źródłowym były dane z Banku Danych Lokalnych oraz przekazane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Brano pod uwagę m.in. wydatki na ochronę powietrza i ilości wymienionych starych źródeł ciepła na instalacje ekologiczne w latach 2019 – 2023.  W kategorii „Gospodarowanie odpadami” oceniane były m.in. wydatki na gospodarkę odpadami komunalnymi, w przeliczeniu na jednego mieszkańca, ilość odpadów zebranych ogółem oraz procentowy stopień segregacji również w przeliczeniu na 1 mieszkańca.
    Uroczysta gala konkursu EKO-HERO odbyła się 20 listopada w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie, a nagrodyodebrał Burmistrz Miasta.
     
  17. W dniu 22 listopada br. rozstrzygnięty został II miejski konkurs plastyczny pt. „Nie dla czadu!” zorganizowany przez Gminę Sucha Beskidzka i Zarząd Oddziału Miejskiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Suchej Beskidzkiej. Celem konkursu było uświadomienie istnienia niebezpieczeństw związanych z tlenkiem węgla oraz łączenie wiedzy i świadomości ochrony przeciwpożarowej z działaniami artystycznymi.  Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych z terenu miasta Sucha Beskidzka. Uczestnicy konkursu rywalizowali w dwóch kategoriach wiekowych tj. klasy od I-IV oraz od V-VIII.  Na konkurs wpłynęło aż 61 prac wykonanych różnymi technikami. Zwycięzcy i osoby wyróżnione otrzymają dyplomy i  nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
     
  18. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą GRAF Polska Sp. z o. o. na dostawę 57 szt. zbiorników do magazynowania wód deszczowych typu amfora o pojemności 500 l wraz z zestawami montażowymi. Zbiorniki zostaną nieodpłatnie użyczone mieszkańcom, którzy złożyli wnioski w ramach naboru przeprowadzonego w dniach 12-22 listopada 2024 r. i spełniają wymagania określone w regulaminie. Wartość zakupionych zbiorników wynosi 29 796,75 zł brutto, z czego  25 000,00 zł stanowi dotację pozyskaną przez Gminę Sucha Beskidzka z budżetu Województwa Małopolskiego w ramach projektu „Małopolska    Deszczówka 2024”.
     
  19. Zamówienie publiczne na zakup samochodu dostawczego dla grupy porządkowej Urzędu Miasta prowadzone było w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zastosowanie tej procedury było możliwe, ponieważ poprzednie postępowanie prowadzone w trybie podstawowym bez negocjacji zostało unieważnione ze względu na brak ofert. Umowa na realizację zamówienia została zawarta w dniu 25 listopada br. z firmą Porsche Inter Auto Polska sp. z o.o. z Warszawy. Wynagrodzenie wykonawcy zostało ustalone w wyniku negocjacji i wynosi 209 100 zł brutto. Zgodnie z zawartą umową przedmiotem zakupu jest fabrycznie nowy Volkswagen Crafter skrzyniowy z podwójną kabiną, silnikiem diesla o mocy 177 KM i napędem na cztery koła. Samochód został odebrany w dniu 27 listopada 2024 roku.
     
  20. Zakończone zostały roboty związane z remontem pokrycia dachowego Domku Ogrodnika na terenie Zespołu Zamkowo – Parkowego w Suchej Beskidzkiej, wykonane przez Firmę WM Renowacje s.c. z Krakowa. Zakres robót, zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, obejmował naprawę więźby dachowej drewnianej wraz z konserwacją środkami grzybobójczymi i owadobójczymi oraz wymianę pokrycia z gontu drewnianego wraz z elementami wykończeniowymi. Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w kwocie 250 000 zł tj. 71,61% wartości zadania. Obecnie trwa procedura związana z odbiorem i rozliczeniem zadania.
     
  21. Na złożony przez Burmistrza Miasta wniosek, Gmina Sucha Beskidzka otrzymała dofinansowanie z Województwa Małopolskiego z przeznaczeniem na zakup pompy strażackiej dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej Sucha Beskidzka Miasto w ramach ogłoszonego naboru pn. „Pomoc finansowa dla gmin z przeznaczeniem dla jednostek OSP – zapobieganie skutkom powodzi”. Koszt zakupu wynosi 7 500 zł , z czego dofinansowanie z Województwa Małopolskiego to kwota 5 625 zł, pozostałe środki stanowią wkład własny Gminy.
     
  22. Zakład Komunalny na zlecenie Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji zakończył montaż modułów sztucznie mrożonego lodowiska „Biały Orlik". Udostepnienie lodowiska mieszkańcom na kolejny, czternasty sezon zimowy, zaplanowane jest na dzień 6 grudnia 2024 r. Przy lodowisku, podobnie jak w roku ubiegłym, funkcjonować będzie wypożyczalnia łyżew. Zasady korzystania z lodowiska, ceny biletów oraz godziny otwarcia lodowiska „Biały Orlik" podane zostaną  do publicznej wiadomości na stronie internetowej miasta oraz na tablicach ogłoszeń.
     
  23. Podobnie jak w latach ubiegłych, Burmistrz Miasta zlecił Zakładowi Komunalnemu zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz większości dróg wewnętrznych zarządzanych przez Gminę Sucha Beskidzka. W okresie zimowym 2024/2025 łączny koszt utrzymywania dróg przez Zakład Komunalny oraz inną firmę, oszacowany jest na kwotę  1 019 427,30 zł brutto. W rzeczywistości kwota ta będzie niższa, gdyż wysokość wynagrodzenia poszczególnych wykonawców obliczana jest w zależności od warunków atmosferycznych i faktycznie wykonanych prac. W przypadkach braku potrzeby odśnieżania i posypywania, wypłacane jest 20 % wynagrodzenia umownego za tzw. gotowość do podjęcia akcji zimowej. Dokładny opis dróg, placów oraz chodników podlegających zimowemu utrzymaniu i kolejność ich odśnieżania zostały ujęte w operacie zimowego utrzymania dróg, który jest dostępny na stronie internetowej miasta.  Warto przypomnieć, że rzeczywiste koszty prowadzenia akcji zimowej w sezonie 2023/2024 wyniosły 499 970,85 zł.
     
  24. Na podstawie porozumienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie, w ramach tzw. inicjatyw samorządowych, Burmistrz Miasta zlecił Zakładowi Komunalnemu wykonanie robót związanych z przebudową i modernizacją chodnika dla pieszych przy drodze wojewódzkiej nr 946 - ul. Mickiewicza na odcinku od sklepu Pod Wiązem do skrzyżowania z ul. Przemysłową.  Koszt zleconych  robót wynosi 341 904,71 zł, z czego 170 000,00 zł stanowi dofinansowanie z budżetu Województwa Małopolskiego. Termin wykonania robót zgodnie ze zleceniem upływa 30 czerwca 2025 r.