Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy III a IV sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 21 czerwca do 30 sierpnia 2024 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 20,26 czerwca, 19,30 lipca i 14 sierpnia 2024 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2024 r. i w planie finansowym budżetu Gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz w planie dotacji celowych.
    - Plan dochodów po zmianie wyniósł69 174 692,98 zł.
    - Plan wydatków po zmianie wyniósł69 718 006,71 zł.
     
  2. Zamówienie publiczne na remont budynku Szkoły Podstawowej Nr 1 w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 19 czerwca br. wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej wynosi 2 191 061,98 zł, a najdroższej 2 459 924,85 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 8 lipca br. została wybrana oferta złożona przez Firmę Handlowo-Usługową "SUDER II" Bogdan Suder z Zakliczyna. Cena wybranej oferty po uwzględnieniu poprawek wprowadzonych przez Zamawiającego w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wyniosła 2 192 274,41zł. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 16 lipca br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje termomodernizację sali gimnastycznej, przebudowę kotłowni gazowej z modernizacją instalacji c.o. w sali gimnastycznej, remont obróbek blacharskich i konserwację pokrycia dachowego budynku szkoły z wymianą systemów odprowadzenia wód opadowych oraz przebudowę i remont sanitariatów. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 5 miesięcy od daty zawarcia umowy.
    Zamówienie jest dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w kwocie1 857 952,56 zł tj. 84,75% wartości zadania.
     
  3. Z okazji przypadającego w tym roku jubileuszu 20-lecia współpracy pomiędzy miastami partnerskimi, 21 czerwca br. w Sali Rycerskiej Zamku Suskiego Burmistrz Suchej Beskidzkiej Stanisław Lichosyt i Burmistrz węgierskiego miasta Jaszbereny Lorant Budai, dokonali aktualizacji umowy partnerskiej podpisanej 14 maja 2004 roku potwierdzając w ten sposób wolę dalszej współpracy. W sygnowanym dokumencie zawarte są zapisy o przyjacielskich relacjach naszych miast i rozwijaniu współpracy, nawiązywaniu kontaktów między mieszkańcami, instytucjami oraz  organizacjami społecznymi.
     
  4. W dniach od 21 do 23 czerwca br. odbyły się Dni Ziemi Suskiej. Szeroki i bardzo urozmaicony program imprezy oraz lokalizacja w przepięknej scenerii dziedzińca i parku zamkowego sprawiły, że mieszkańcy Suchej Beskidzkiej i okolic przez trzy dni licznie odwiedzali zespół zamkowo-parkowy. Były znakomite koncerty na najwyższym poziomie, spektakle, wystawa, pokazy, konkursy, turniej piłkarski, jarmark staroci, bogata strefa dziecka urządzona w różnych częściach parku oferująca najmłodszym bezpłatnie zabawy, przejażdżki konne i warsztaty artystyczne. Dużym powodzeniem cieszyły się: strefa kibica, gra plenerowa, wspólne gotowanie i degustacja suskiego bigosu oraz węgierskiego gulaszu, występy zespołów, grup tanecznych, szkoły muzycznej, orkiestry dętej, zespołów regionalnych, folkowych i rockowych. Tegoroczne święto miasta było wspólnym przedsięwzięciem, do którego oprócz miejskich instytucji kultury zaangażowane został osoby zrzeszone w stowarzyszeniach działających na terenie Suchej Beskidzkiej. Podczas obchodów święta miasta gościliśmy w Suchej Beskidzkiej oficjalną delegację z miast partnerskichJaszbereny i Fromborka.
    Wydarzenia i imprezy podczas tegorocznych Dni Miasta zostały zorganizowane ponowne na bardzo wysokim poziomie. Wszystkim, którzy przyczynili się do uatrakcyjnienia i sprawnej organizacji Święta Miasta, w tym sponsorom, składam serdeczne podziękowania.
     
  5. W niedzielę 23 czerwca br. na płycie suskiego rynku została zorganizowana akcja pn. „Bezpieczne Wakacje”, której inicjatorem była Komenda Powiatowa Policji w Suchej Beskidzkiej, przy współpracy z Burmistrzem Miasta. W przedsięwzięciu brały udział równieżinne służby mundurowe tj. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, jednostka OSP Sucha Beskidzka - Miasto, przedstawiciele Wojska Polskiego z Nowego Targu, Straż Ochrony Kolei oraz Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna.
    Organizatorzy zademonstrowali uczestnikom sprzęt ratowniczy wykorzystywany przez służby mundurowe, a także udzielali porad i wskazówek dzieciom oraz rodzicom, jak przygotować się do wakacyjnego wypoczynku i unikać różnego rodzaju niebezpieczeństw. Zorganizowane w formie rodzinnego pikniku zajęcia zostały połączone z działaniami profilaktycznymi mającymi na celu przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy domowej. Koordynatorem akcji ze strony samorządu Suchej Beskidzkiej była Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki Uzależnień.
     
  6. W dniu 26 czerwca 2024 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Pracownią Projektowania Architektonicznego Lenik ARCHITEKTURA z Suchej Beskidzkiej na opracowanie dokumentacji projektowej budowy tężni solankowej na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego. Koszt opracowania dokumentacji projektowej stanowi kwotę 27 000,00 zł brutto. Obiekt tężni solankowej został zaprojektowany jako drewniana budowla wolnostojąca na obrysie sześcioboku, o powierzchni użytkowej 28,70 m2. Po zaakceptowaniu dokumentacji projektowej przez Małopolskiego Konserwatora Ochrony Zabytków w Krakowie, w dniu 20 sierpnia 2024 r. dokumentacja została złożona do Starosty Suskiego z wnioskiem o pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych.
     
  7. Na podstawie dokumentacji wykonanej na zlecenie Burmistrza Miasta, przez firmę „Piękny Ogród” Pracownia Zieleni, Ewa Jama z Czechowic-Dziedzic dotyczącej prac pielęgnacyjno-konserwacyjnych drzewostanu na terenie zabytkowego parku zamkowego w Suchej Beskidzkiej, Małopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Krakowie na wniosek Burmistrza wydał dwa pozwolenia na wykonanie koniecznych prac, w tym zabiegów pielęgnacyjnych 33 drzew polegających na cięciach sanitarnych i korekcyjnych, wykonaniu wiązań statycznych i elastycznych, a także pozwolenie na usunięcie 14 drzew, które zagrażają bezpieczeństwu wraz z zobowiązaniem do wykonania nasadzeń zastępczych. Zgodnie z zezwoleniem, prace winny być wykonane do dnia 31 grudnia 2026 r.
     
  8. Zgodnie z zawartą umową z Gminą Sucha Beskidzka, wyłoniony w przetargu Zakład Wykonawstwa „Geomel” Piotr Merak z Krakowa zakończył roboty związane z modernizacją ul. W. Goetla w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował uzupełnienie podbudowy drogi, wymianę nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na odcinku o długości ok. 410 mb, regulację studni i krat kanalizacyjnych, zaworów wodociągowych oraz przełożenie nawierzchni chodnika z kostki brukowej. Ponadto w celu podniesienia bezpieczeństwa pieszych zmodernizowane zostały trzy przejścia dla pieszych. Koszt wykonanych robót stanowił kwotę 435 241,65 zł, z czego 234 985,00 zł to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
     
  9. Zakończona została modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych położonych przy ul. Górskiejw Suchej Beskidzkiej. Roboty zostały wykonane przez PRDM z Kleczy Dolnej, a ich koszt stanowi kwotę 110 293,85 zł, z czego 50 000,00 zł to kwota pozyskanej dotacji z budżetu Województwa Małopolskiego. Zakres robót obejmował częściowe rozebranie dotychczasowej nawierzchni i położenie nowej nawierzchni mineralno-bitumicznej na długości ok. 300 mb, a także utwardzenie poboczy kruszywem kamiennym wraz z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem nawierzchni emulsją asfaltową i grysami.
     
  10. Zarządzeniami z dnia 1 lipca i 1 sierpnia 2024 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację w kwocie 3 000 zł Stowarzyszeniu Pszczelarzy „Jodła” z siedzibą w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego z zakresu ekologii i ochrony zwierząt pn. „Poprawa stanu rodzimych pasiek na terenie Miasta Sucha Beskidzka poprzez wymianę węzy”.Ponadto dotację w wysokości 1 000 zł otrzymało Koło Pszczelarzy Powiatu Suskiego „Mioduszyna”, na realizacje zadania publicznego pn. „Utrzymanie ilości rodzin pszczelich oraz zapobieganie chorobom pszczół w pasiekach poprzez przygotowanie ich do zimowania”. Oferty na realizację przedmiotowych zadań publicznych zostały rozpatrzone w trybie pozakonkursowym.
     
  11. W ramach regulacji stanów prawnych terenów zajętych pod drogi gminne, w dniu 2 lipca 2024 r. Burmistrz Miasta zawarł umowy w formie aktów notarialnych, dotyczące nieodpłatnego nabycia prawa własności 2 działek przy ul. Górskiej i ul. Podksięże oraz zakupu 7 działek przy ul. Błądzonka, wydzielonych pod drogi. W wyniku dokonanych regulacji i transakcji, Gmina Sucha Beskidzka nabyła nieruchomości o łącznej powierzchni 783 m2.
     
  12. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych Wadowice Sp. z o.o. z Barwałdu Dolnego w miesiącu lipcu br. wykonało na podstawie umowy z Gminą Sucha Beskidzka, roboty związane z remontem drogi bocznej od ul. 29 Stycznia w Suchej Beskidzkiej, stanowiącej połączenie z ul Wiosenną. Zakres prac obejmował roboty ziemne, rozbiórkowe, czyszczenie koryt betonowych odwadniających oraz wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na odcinku ok. 130 mb. Koszt wykonanych robót wyniósł 86 055,84 zł brutto.
     
  13. Wyłoniona w drodze przetargu, Firma Usługowo-Handlowa Raf Kop Bis Monika Zielonka z Grzechyni zakończyła roboty związane z modernizacją ul. dr Z. Karaś w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował wzmocnienie podbudowy drogi, wymianę nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na odcinku o długości ok. 370 mb, regulację studni i krat kanalizacyjnych, zaworów wodociągowych i gazowych, przełożenie nawierzchni chodnika z kostki brukowej oraz montaż stalowych barier ochronnych. Koszt wykonanych robót wynosi 616 713,39 zł, z czego kwota 337 501 zł stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
     
  14. W dniach 5 do 7 lipca br. zorganizowana została II edycja Festiwalu Artystycznego Urodziny Billy'ego Wildera –inicjatywa kulturalna nawiązująca do postaci urodzonego w Suchej słynnego reżysera i scenarzysty, patrona Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej. Motywem przewodnim festiwalu był film, a szeroka formuła programowa połączyła różnorodne dziedziny kultury, ludzi i miejsca. W ramach wydarzenia odbyły siękoncerty muzyki filmowej, cykl pokazów filmowych, a także spotkanie autorskie oraz II Konkurs Muzyki Filmowej Orkiestr Dętych pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka. Konkurs, do którego zakwalifikowało się dwanaście muzycznych formacji z różnych zakątków województwa małopolskiego i kraju,  poprzedziła parada orkiestr dętych z mażoretkami, ulicami miasta z CKiF na Rynek Suski, a następnie na dziedziniec zamkowy, gdzie nastąpiła prezentacja orkiestr. Statuetkę Grand Prix II Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Filmowej Orkiestr Dętych zdobyła Orkiestra Dęta OSP Tąpkowice. Gościem specjalnym drugiej edycji Urodzin Billy’ego Wildera był ceniony polski reżyser filmowy i teatralny – Radosław Piwowarski oraz Orkiestra Reprezentacyjna Straży Granicznej wraz z solistkami, która pięknym koncertem zainaugurowała tegoroczny Festiwal Artystyczny Urodziny Billy'ego Wildera. Organizatorem festiwalu było CKiF przy współpracy ze Stowarzyszeniem Pacholski Polish Brass Band oraz Burmistrzem Miasta Sucha Beskidzka i Zarządem Województwa Małopolskiego.
     
  15. W dniu 8 lipca 2024 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę na realizację zadania „Cyberbezpieczna Gmina Sucha Beskidzka” w ramach Programu Fundusze Europejskie na rozwój Cyfrowy 2021 – 2027. Całkowita wartość przyznanego dofinansowania wynosi 730 088,00 zł, co stanowi 93% kosztów realizacji zadania, pozostałe 7 % tj. 54 952,00 zł stanowi wkład własny Gminy. Środki zostaną przeznaczone na przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Urzędzie Miasta oraz w jednostkach podległych, szkolenia pracowników, a także na zakup systemów teleinformatycznych, serwerów aplikacyjnych oprogramowania do zarządzania tożsamością i dostępem oraz urządzenia do ochrony sieci.
     
  16. Na zaproszenie Burmistrzów miast partnerskich, w dniach 5 – 8 lipca br. delegacja naszego miasta uczestniczyła w obchodach „Dni Fromborka”, natomiast w okresie od 9 – 12 sierpnia 2024 r. w „XXXII międzynarodowym Festiwalu Csango i Targach Sztuki Ludowej” w Jaszbereny na Węgrzech. Obie wizyty związane z przyjacielskimi relacjami naszych miast były okazją do spotkań i podsumowania dotychczasowych działań w ramach partnerskiej współpracy, wymiany doświadczeń oraz omówienia dalszych planów i kontynuacji wspólnych działań z zaangażowaniem placówek oświatowych, instytucji, stowarzyszeń i innych organizacji.
     
  17. W dniu 9 lipca br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na modernizację i rozbudowę gospodarki wodno-ściekowej w Suchej Beskidzkiej. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 5 sierpnia br. wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej wynosi 13 098 270,00 zł, a najdroższej 14 388 814,63 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje modernizację i rozbudowę sytemu do uzdatniania wody Pall Aria zamontowanego w Stacji Uzdatniania Wody, budowę dwóch zbiorników wyrównawczych wody pitnej przy ul. Źródlanej, rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Podksięże oraz rozbudowę sieci wodociągowej wraz z budową zbiornika wyrównawczego przy ul. Błądzonka. Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy.
    Zamówienie jest dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie do 6 900 000 zł.
     
  18. Burmistrz Miasta zawarł w dniu 12 lipca 2024 r. umowę najmu lokalu nr 8 w budynku przy ul. Makowskiej 24 w Suchej Beskidzkiej z osobą, która wyrokiem z dnia 16 lutego 2024 roku została eksmitowana z zajmowanego lokalu. W tym samym wyroku Sąd zobowiązał Gminę Sucha Beskidzka do zapewnienia eksmitowanemu lokalu socjalnego.  Umowa zawarta została na czas określony od dnia 22 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
     
  19. W dniu 16 lipca 2024 r. przeszła przez miasto potężna nawałnica. Wskutek trwających zaledwie kilkadziesiąt minut intensywnych opadów deszczu, którym towarzyszyły bardzo mocne porywy wiatru, powalonych lub poważnie uszkodzonych zostało kilkadziesiąt drzew. Dzięki podjęciu natychmiastowych działań przez strażaków z terenu miasta, jeszcze tego samego dnia usunięto większość wyrządzonych szkód. Równolegle działania prowadzili zmobilizowani do tego celu pracownicy Zakładu Komunalnego i Urzędu Miasta, którzy przez kilka kolejnych dni porządkowaliteren miasta usuwając skutki wichury. Koszt prac pokrytych bezpośrednio z budżetu miasta związanych z usuwaniem zniszczeń spowodowanych przez nawałnicęwyniósł łącznie 36 964,60 zł. Była to sytuacja kryzysowa wymagająca dyspozycyjności i niezwłocznej reakcji. Burmistrz Miasta dziękuje wszystkim służbom oraz mieszkańcom za podjęcie szybkich i skutecznych działań pozwalających w krótkim czasie uporządkować miasto i przywrócić normalne funkcjonowanie.
     
  20. W dniu 19 lipca 2024 r. komisja powołana zarządzeniem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka przeprowadziła  konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej. W wyznaczonym terminie, który upłynął 12 lipca 2024 r. ofertę złożyłjeden kandydat - Pani Danuta Pindel-Nowak - obecna dyrektor szkoły. Po zapoznaniu się ze złożonymi dokumentami i dokonaniu merytorycznej oceny, komisja  przeprowadziła tajne głosowanie, w którym kandydat uzyskał wymaganą liczbę głosów. Zarządzeniem z dnia 19 lipca 2024 r.  Burmistrz Miasta  powierzył Pani Danucie Pindel-Nowak stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1na okres 5 lat.
     
  21. W związku z wyczerpaniem wszystkich możliwości zmierzających do wyłonienia kandydata na dyrektora Miejskiego Przedszkola Samorządowego w Suchej Beskidzkiej w procedurze konkursowej, wynikającej z ustawy Prawo Oświatowe, zarządzeniem nr 36/24 Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka powierzył pełnienie obowiązków Dyrektora Przedszkola Pani Izabeli Toczek na okres od 1 września 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
     
  22. Zamówienie publiczne na malowanie dachu budynku przy ul. J. Piłsudskiego 23 w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie zapytania ofertowego. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 22 lipca 2024 r. wpłynęło osiem ofert, zawierających ceny brutto od 32 718,00 zł do 83 345,00 zł. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania została wybrana oferta złożona przez firmę Wykonywanie Robót Budowlano – Wykończeniowych Adam Śliwa z gminy Jodłownik w wysokości 32 718,00 zł. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 1 sierpnia 2024 r., a termin wykonania prac ustalono do dnia 30 września 2024 r. Zlecone prace zostały wykonane przed terminem i w dniu 26 sierpniazgłoszone przez Wykonawcę do odbioru.
     
  23. Na podstawie § 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024 r. w sprawie ustalenia granic gmin i miast, nadania niektórym miejscowościom statusu miasta oraz zmiany siedziby władz gminy, z dniem 1 stycznia 2025 r. ustalona została nowa granica miasta Sucha Beskidzka i Gminy Zembrzyce. Rada Miasta przychyliła się do prośby mieszkańców osiedla Wójciki w Tarnawie Dolnej, gmina Zembrzyce, którzy jednomyślnie zawnioskowali o przyłączenie ww. osiedla do Suchej Beskidzkiej, w związku z tym została przeprowadzona wymagana prawem procedura zmierzająca do korekty granic. Na mocy ww. rozporządzenia Rady Ministrów, do miasta Sucha Beskidzka dołączone zostaną 122 działki ewidencyjne o łącznej powierzchni 23,6962 ha.
     
  24. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej od dnia 1 sierpnia br. przyjmuje wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych na nowy okres zasiłkowy, który będzie trwał od 1 listopada 2024 r. do 31 października 2025 r. W celu kontynuacji wypłaty świadczeń należy złożyć wnioski na okres 2024/2025 na podstawie dochodów członków rodziny za rok 2023, z uwzględnieniem zmian w roku bieżącym. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Działu Świadczeń Rodzinnych pod numerem telefonu 33 874 95 23.
     
  25. Od dnia 1 sierpnia br. na zlecenie Burmistrza Miasta Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej rozpoczął przyjmowanie wniosków o wypłatę tzw. bonu energetycznego. Świadczenie przysługuje każdemu gospodarstwu domowemu, jeżeli próg dochodowy nie przekracza:
    - 2500 zł dla gospodarstw 1-osobowych;
    - 1700 zł na osobę dla gospodarstw wieloosobowych.
    Wysokość bonu zależy od liczby osób w gospodarstwie domowym:
    - 300 zł dla gospodarstw 1-osobowych;
    - 400 zł dla 2-3 osobowych;
    - 500 zł dla 4-5 osobowych;
    - 600 zł dla 6 osobowych i większych.
    Jeśli w gospodarstwie domowym wykorzystywane są źródła ogrzewania zasilane energią elektryczną, wartość bonu energetycznego wzrasta o 100%. Wnioski przyjmowane będą do końca września bieżącego roku. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy MOPS pod numerem telefonu 33 874 95 56.
     
  26. Sucha Beskidzka jest jednym z dziewięciu miast, w którym dziennikarze Radia Kraków w  sierpniu br. nagrywali program z cyklu „Wakacje z duchami”. Celem programu, obok przybliżenia historii, tradycji i uroków małopolskich zamków oraz miejscowości, w których te obiekty się znajdują, jest wskazanie turystom przydatnych informacji związanych z danym miejscem m.in. walory turystyczne,atrakcje, rozwiązania komunikacyjne, koszty i czas dojazdu, baza noclegowa i gastronomiczna, gdzie przenocować i co zjeść.Poza tym mnóstwo innych, istotnych informacji, w tym atrakcje dla dzieci, udogodnienia dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami, pobyt ze zwierzakiem, parkingi itp. Cykl programów „Wakacje z duchami” emitowany jest na antenie Radia Kraków w weekendy i dostępny jest na stronie internetowej: radiokrakow.pl. Warto dodać, że w rankingu prowadzonym przy okazji powstawania programu, nasze miasto zostało bardzo wysoko ocenione, uzyskując niemal maksymalną ilość punktów. Ta niezależna opinia stanowi najlepszy dowód na to, że Sucha Beskidzka jest nie tylko miastem dobrym do życia, ale i wartym odwiedzania oraz odkrywania jego bogatej historii i walorów przyrodniczych.
     
  27. Trwa proces regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi gminne i wewnętrzne. W lipcu i sierpniubr. Gmina Sucha Beskidzka otrzymała kolejnych 13 decyzji Wojewody Małopolskiego, stwierdzających nabycie prawa własności 28 działek położnych w rejonie ulic: Role, Dębowej, Za Wodą, Granicznej, Lawendowej, Polnej, Ziołowej i Radosnej. Na ich podstawie do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Suchej Beskidzkiej zostaną złożone wnioski o wpisanie własności działek na rzecz Gminy. Powierzchnia gruntów wynosi 1.007 ha, a długość dróg to ok. 3000 mb. Postępowania komunalizacyjne prowadzone są przez WojewodęMałopolskiego na podstawie złożonych przez Gminę odpowiednio przygotowanych wniosków.
     
  28. Zamówienia publiczne na zakup samochodu dostawczego dla grupy porządkowej Urzędu Miasta prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu terminu składania ofert tj. do 26 sierpnia br. nie złożono żadnej oferty. W związku z tym jeszcze tego samego dnia postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
     
  29. Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej przeprowadził remonty cząstkowe nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych tj. uzupełnienie ubytków i drobne naprawy nawierzchni przy użyciu masyasfaltowej oraz ręczne czyszczenie odwadniających koryt betonowych i koszenie poboczy dróg. Roboty zostały wykonane w miesiącu sierpniu, a ich koszt wyniósł 33 499,50 zł.
     
  30. Zamówienie publiczne na wymianę pokrycia dachowego z naprawą więźby dachowej „Domku Ogrodnika” przy zespole zamkowo-parkowym w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 14 sierpnia br. wpłynęły 4 oferty. Cena najtańszej wynosi 348 666,30 zł, a najdroższej 781 788,00 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 20 sierpnia br. została wybrana oferta złożona przez WM Renowacje Jarosław Woźniak, Sławomir Woźniak s.c. z Krakowa. Cena wybranej oferty po uwzględnieniu poprawek wprowadzonych przez Zamawiającego w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wyniosła 349 110,88 zł. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 27 sierpnia br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje naprawę więźby dachowej drewnianej wraz z konserwacją środkami grzybobójczymi i owadobójczymi oraz wymianę pokrycia z gontu drewnianego wraz z elementami wykończeniowymi. Umowa z wykonawcą została zawarta i jest on zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 3 miesięcy.
    Zamówienie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w kwocie 250 000 zł, pozostała kwota została zabezpieczona w budżecie ze środków własnych gminy Sucha Beskidzka.
     
  31. Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Zakład Komunalny przeprowadził modernizację i przebudowę drogi stanowiącej alternatywny dojazd do posesji na os. Pikieta. Na odcinku ok. 30 mb tzw. starodroża ułożona została nawierzchnia z płyt betonowych typu IOMB oraz wykonano odwodnienie. Przeprowadzone prace usprawnią komunikację osiedlową oraz zapewnią dodatkowe połączenie w przypadku zdarzeń losowych. Koszt wykonanych robót wyniósł 33 979,35 zł.
     
  32. W dniu 27 sierpnia br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na budowę tężni solankowej na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego w Suchej Beskidzkiej. Termin składania ofert upływa 11 września br. Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót w terminie do 2 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zaplanowana inwestycja jest dofinansowana z budżetu Województwa Małopolskiego w ramach zadania pn. „Małopolskie tężnie solankowe” w kwocie 105 341,00 zł.