ZUS - Zwolnienie ze składek a tarcza antykryzysowa
Treść
ZUS - Zwolnienie ze składek a tarcza antykryzysowa
1 kwietnia 2020 r. weszła w życie Tarcza Antykryzysowa, która wprowadza w obecnej, trudnej sytuacji szereg ulg m.in. dla przedsiębiorców. Ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Samozatrudniony (nie zatrudnia pracowników)
-
Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
-
Świadczenie postojowe
-
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Zleceniobiorca + wykonawca dzieła
-
Świadczenie postojowe
Płatnik składek, który zgłosił do ubezpieczeń społecznych mniej niż 10 ubezpieczonych
-
Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
-
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Każda firma
-
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Aby otrzymać wsparcie z ZUS, w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek. Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i na stronie www.zus.pl. Wnioski można złożyć drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, osobiście w placówce ZUS - do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Po szczegóły zapraszamy na zus.pl
-
Zwolnienie małych firm, zgłaszających do 9 osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 r.
-
Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia, agencyjne, o dzieło)
-
Świadczenie postojowe dla samozatrudnionych
-
Ulga w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej – odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek
Kontakt telefoniczny z ZUS
-
specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
-
22 290 87 01
-
obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
-
obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
-
-
22 290 87 02; 22 290 87 03
-
obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
-
-