Ogloszenie o trzecim naborze na stanowisko głównego księgowego w Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej, Bibliotece Suskiej im. dra M. Żmigrodzkiego, Muzeum Miejskim Suchej Beskidzkiej
Treść
Dyrektor Centrum Kultury i Filmu z siedzibą w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 27 ogłasza trzeci nabór na stanowisko - Główny księgowy
I. Stanowisko pracy:
1. Główny księgowy w instytucjach kultury tj. :
Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej; Bibliotece Suskiej im. dra M. Żmigrodzkiego; Muzeum Miejskim Suchej Beskidzkiej;
2. wymiar czasu pracy: łącznie 1/1 etatu,
3. rodzaj umowy - umowa o pracę
II. Wymagania niezbędne:
1. Zgodnie z art. 54, ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz.U. 2021 poz. 305; ze zm.) o stanowisko głównego księgowego może ubiegać się osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
a/ ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b/ ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c/ jest wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d/ posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Biegła znajomość następujących przepisów prawa:
• Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
• Ustawy o finansach publicznych.
• Ustawy o rachunkowości.
• Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
• Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych.
• Ustawy VAT.
3. Znajomość podstawowej obsługi komputera oraz programów pakietu MS OFFICE.
4. Umiejętność przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
5. Umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność.
6. Terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań.
7. Komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole,
III. Wymagania preferowane:
1. Doświadczenie w pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w księgowości w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, w szczególności w instytucji kultury.
2. Znajomość przepisów szczególnych dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej.
3. Znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie, rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa zamówień publicznych, prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Umiejętność obsługi PUE platforma ZUS, PŁATNIK, bankowości internetowej.
5. Znajomość przepisów dotyczących zasad rozliczania dotacji ze środków unijnych.
IV. Zakres obowiązków:
- Prowadzenie rachunkowości jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych oraz analiz i planów finansowych jak również monitorowania ich realizacji.
- Czuwanie nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu płacowo – kadrowego i finansowo-księgowego, uzupełnianie bazy danych w systemach kadrowych i płacowych.
- Zapewnienie prawidłowości rozliczeń w tym m.in. dotacji podmiotowej oraz celowych od organizatora.
- Sporządzanie i rozliczanie miesięcznych wniosków o dotację od organizatora.
- Prowadzenie i nadzorowanie rozliczeń do ZUS i US.
- Sporządzanie deklaracji do US – PIT 11, PIT - 4, CIT.
- Prowadzenie rejestru ewidencji zakupu i sprzedaży VAT, rozliczenia VAT, wysyłka JPK;
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych, obsługa e-PUAP.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, sporządzanie przelewów bankowych.
- Sprawowanie kontroli nad rozliczeniem sprzedaży ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej, terminala płatniczego i systemu sprzedaży biletów.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, wydawanych przez Dyrektora (Polityka rachunkowości).
- Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania, sporządzanie korekt planów finansowych.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej.
- Przestrzeganie zapisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej.
- Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówieniach publicznych.
- Sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa.
- Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów.
- Przygotowywanie i rozliczenie inwentaryzacji.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji.
- Zapewnienie terminowego ściągania należności.
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
- Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki.
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności, zasiłków, dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń itp., prowadzenie list płac i innej dokumentacji płacowej.
- Nadzorowanie nad zawieranymi umowami cywilnoprawnymi i prowadzenie ich obsługi księgowej.
- Przygotowywanie sprawozdań do GUS, Urzędu Zamówień Publicznych itp.
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora instytucji należą do kompetencji Głównego księgowego.
V. Wymagane dokumenty:
1. Życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu z opisem dotychczasowego doświadczenia zawodowego, zawierający adres korespondencyjny, adres e-mail i nr telefonu kontaktowego;
2. List motywacyjny;
3. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, osiągnięcia;
4. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada);
5. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
c) posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
(druk do pobrania ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej).
d) o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku.
6. Własnoręcznie podpisaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji (druk do pobrania ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej).
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty można składać:
- Osobiście w Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 27, 34-200 Sucha Beskidzka w recepcji CKiF z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego”.
- Pocztą na adres: Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 27, 34-200 Sucha Beskidzka z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego”.
- Pocztą elektroniczną na adres: administracja@centrum-kultury.com z tytułem „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego”.
VII. Informacje dodatkowe:
- Termin składania dokumentów od dnia 07.01.2022 r. do 14.01.2022 r. do godz. 16:00 (liczy się data wpływu do Centrum Kultury i Filmu).
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Osoby, które spełnią wymagania formalne i poprawnie wypełnią dokumenty, zostaną poinformowane telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.
- Planowane zatrudnienie od dnia 1 luty 2022 r.
- Dodatkowe informacje uzyskać można telefonicznie pod numerem 33 8120 888.
Sucha Beskidzka, dnia 07.01.2022