Przejdź do stopki

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracownika socjalnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej

Treść

p.o. Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownika socjalnego

1. Miejsce wykonywania pracy:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34 – 200 Sucha Beskidzka

2. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej, bądź obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych,
  3. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
    • posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
    • ukończenie studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
    • ukończenie studiów wyższych do dnia 31 grudnia 2013 r. o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
    • posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu pracownika socjalnego na podstawie odrębnych przepisów.
  5. nieposzlakowana opinia,
  6. dobra znajomość obsługi komputera,
  7. znajomość przepisów prawnych z zakresu;
    • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
    • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    • ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
    • ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  8. uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientami,
  9. umiejętność poprawnego formułowania pism i decyzji administracyjnych,
  10. samodzielność, dokładność, zaangażowanie w pracę, systematyczność, odpowiedzialność, punktualność, wysoka kultura osobista.

3. Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,
  2. umiejętność organizacji pracy własnej,
  3. umiejętność pracy w zespole,
  4. łatwość przekazywania informacji,
  5. umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
  6. łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
  7. umiejętność związana ze sprawną obsługą osoby znajdującej się w trudnej sytuacji życiowej i przejawiającej trudne zachowania.

4. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Praca socjalna.
  2. Rozpoznawanie, ocena i analiza potrzeb mieszkańców w zakresie pomocy społecznej.
  3. Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych oraz kwalifikowanie do uzyskania świadczeń.
  4. Prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego oraz obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowychosobom, które wskutek tej pomocy uzyskują zdolność do samodzielnego rozwiązywaniaproblemów będących przyczyną trudnej sytuacji życiowej oraz skuteczne posługiwanie sięprzepisami prawa w realizacji tych zadań.
  6. Wsparcie w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i pomocy właściwych instytucji państwowych, samorządowych i organizacji pozarządowych.
  7. Współdziałanie z klientami pomocy społecznej w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych poprzez zawieranie kontraktów socjalnych i motywowanie do dotrzymywania zawartychw nich postanowień.
  8. Sporządzanie niezbędnej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami Kierownika MOPS.
  9. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
  10. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu łagodzenia skutków ubóstwa oraz w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i negatywnych zjawisk społecznych.
  11. Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin.
  12. Współudział w planowaniu oraz określaniu kierunków działań i zadań pomocy społecznej w gminie.
  13. Rozeznawanie problemów społecznych miasta oraz współuczestniczenie w opracowywaniu, wdrażaniu i rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej.
  14. Prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom powodującym konieczność udzielenia pomocy społecznej.

 

5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • Rodzaj umowy: umowa o pracę.
  • Wymiar czasu pracy: 1 etat  tj. 40 godzin tygodniowo / 8 godzin dziennie
  • Praca administracyjno-biurowa oraz w terenie.
  • Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, skaner, kserokopiarka).
  • Kontakt z interesantami: bezpośredni i telefoniczny, pocztą elektroniczną.
  • Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6%.

 

6. Wymagane dokumenty:

  1. podpisany życiorys (CV) zinformacjami o wykształceniu z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, zawierający adres korespondencyjny, adres e-mail i nr telefonu kontaktowego,
  2. podpisany list motywacyjny,
  3. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego),
  4. świadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku,
  5. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie)
  6. kopie świadectw pracy,
  7. kopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
  8. wymagane dokumenty aplikacyjne, w tym list motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) dodatkowo powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z RODO” i podpisem kandydata.
  9. do wymaganych dokumentów należy dodatkowo dołączyć Klauzulę informacyjną RODO (załącznik nr 1), opatrzoną podpisem kandydata oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji (załącznik nr 2).

7. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:

  1. osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, pok. nr 6
  2. pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, 34-200 Sucha Beskidzka ul. Mickiewicza 19,
  3. za pośrednictwem usługi e -PUAP- dokumenty przesłane elektronicznie muszą być podpisane Profilem Zaufanym lub Kwalifikowanym Podpisem Elektronicznym.

Wymagane dokumenty należy opatrzyć dopiskiem: „Dotyczy oferty pracy na stanowisko pracownika socjalnego”.

Składanie dokumentów:

  1. termin składania dokumentów do dnia 31 maja 2021 r. do godz. 15:30, liczy się data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej,
  2. aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

8. Dodatkowe informacje:

  1. dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 33 874-95-24
  2. osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji,
  3. osoby, które nie spełniają wymagańformalnych nie będą informowane,
  4. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej,
  5. dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w MOPS zostaną dołączone do jego akt osobowych,
  6. dokumenty kandydatów, których oferty zostały odrzucone nie będą odsyłane, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru dokumentów osobiście, za potwierdzeniem,
  7. planowane zatrudnienie od czerwca 2021 r.