Przejdź do stopki

ZMIANY W URZĘDZIE MIEJSKIM

Treść

Gmina Sucha Beskidzka przystąpiła do koordynowanego przez Urząd Marszałkowski projektu „Rozbudowa elektronicznej administracji w Małopolsce”. Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnienie obsługi mieszkańców.
W ramach projektu w Urzędzie Miejskim zostanie wprowadzony elektroniczny system obiegu dokumentów, głównym jego założeniem jest poprawa efektywności obsługi klientów Urzędu poprzez wdrożenie systemów wsparcia zarządzania i organizacji pracy urzędów.
Następnym elementem projektu wprowadzanym przez Urząd Miejski w Suchej są publiczne punkty dostępu do Internetu, będą to dwa kioski multimedialne i powstaną głównie z myślą o osobach, które nie mają do niego dostępu. Takie punkty pozwolą klientom Urzędu na korzystanie z informacji zawartych w zasobach internetowych. Wstępnie kioski multimedialne planuje się uruchomić na suskim zamku oraz w budynku Urzędu Miejskiego.
Koszt realizacji projektu w Gminie Sucha Beskidzka wynosi około 100 tysięcy zł, ze środków własnych gminy planuje się wydać nieco ponad 24 tyś, reszta, czyli około 75 tyś, zostanie pokryta z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
Kolejnymi zmianami mającymi na celu usprawnienie obsługi klientów Urzędu są trwające na parterze Urzędu Miejskiego intensywne prace modernizacyjne. Po zakończeniu prac remontowych na parter budynku zostanie przeniesiony Urząd Stanu Cywilnego, który obecnie znajduje się na ul. Piłsudskiego. Obok Urzędu Stanu Cywilnego, umieszczony zostanie punkt ewidencji ludności, w którym m. in można odbierać dowody osobiste. Na parterze znajdować się będą również: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Straż Miejska, Referat Finansowy Urzędu Miejskiego oraz Biuro Obsługi Mieszkańców, które zostanie rozbudowane, a zakres jego działalności zostanie rozszerzony o sprawy związane z rejestracją działalności gospodarczej.