przewiń do góry

Sprzedaż mieszkań komunalnych

Gdzie załatwić
Urząd Miejski w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 19
Referat Gospodarki Nieruchomościami
I piętro pokój. Nr 28
nr telefonu (0-33) 874-95-38 , 874 95 39

Godziny przyjęć:

poniedziałek - środa: 7:30 - 15:30
czwartek : 9:00 - 17:00
piątek: 7:30 - 15:30



Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomosciami (Dz. U. Nr 261, poz.2603 z 2004 r. z późniejszymi zmianami) oraz Uchwała Nr XXII / 206 / 04 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 30 września 2004 r. w sprawie: ustalenia kryteriów i zasad sprzedaży lokali mieszkalnych, w budownictwie komunalnym, położonych na osiedlach Na Stawach, Beskidzkim i ul. Mickiewicza 17.

Wymagane dokumenty

 

  • wniosek o wykup lokalu,
  • oświadczenie najemcy o pokryciu kosztów wyceny zgodnie z § 6 w/w uchwały Rady Miejskiej,
  • kserokopia decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego.
  • wniosek o ewentualne zastosowanie bonifikaty od ceny rynkowej lokalu

Opłaty
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej.

Termin odpowiedzi

  1. po złożeniu wniosku o wykup lokalu na koszt nabywcy zostaje zlecona wycena.
  2. po ustaleniu wartości mieszkania, do publicznej wiadomości na okres 6 tygodni podany jest wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży
  3. Jeżeli w wyżej podanym terminie nie zostanie wykonane prawo pierwszeństwa nabycia nieruchomości, następuje spisanie protokołu uzgodnień i zawarcie umowy w formie aktu notarialnego.
Termin załatwienia sprawy to około 60 dni od daty złożenia wniosku

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Uwagi
Sprzedaż lokali następuje wyłącznie na rzecz dotychczasowych najemców

 

REGULACJE DOTYCZĄCE PLIKÓW COOKIES

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego działania oraz spełniania indywidualnego zapotrzebowania użytkowników.
Zapisywanie plików cookies można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie dotyczącej polityki prywatności.

akceptuję