przewiń do góry

Zimowe obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości

Na zewnątrz zrobiło się biało i wszystko na to wskazuje, że zima zostanie z nami na dłużej. W związku z opadami śniegu przypominamy o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości. Są wśród nich uprzątnięcie błota, śniegu i lodu z chodników, a także usuwanie sopli i nawisów śnieżnych z budynków.

Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości:

  • niezwłoczne uprzątnięcie błota, śniegu, lodu z wydzielonej części drogi publicznej przeznaczonej dla ruchu pieszego – chodnika – położonej bezpośrednio przy granicy nieruchomości,
  • niezwłoczne usuwanie sopli i nawisów śniegu, stwarzających zagrożenie dla przechodniów, z budynków i ich części oraz urządzeń infrastruktury technicznej,
  • pryzmowanie błota, śniegu, lodu na chodniku przy krawędzi jezdni z zachowaniem minimum 1 metra od pnia drzewa, w sposób nieutrudniający ruchu pieszych i pojazdów.

Zwracamy właścicielom i zarządcom nieruchomości uwagę na obowiązek prawidłowego odśnieżania chodnika i stosowania się do powyższych przepisów. Obserwuje się, że niekiedy usuwany z chodników śnieg jest odgarniany lub wyrzucany na ulice, a nie pryzmowany.

Za nieuprzątnięcie błota, śniegu czy lodu z chodników położonych wzdłuż nieruchomości można otrzymać mandat karny.

REGULACJE DOTYCZĄCE PLIKÓW COOKIES

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego działania oraz spełniania indywidualnego zapotrzebowania użytkowników.
Zapisywanie plików cookies można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie dotyczącej polityki prywatności.

akceptuję