Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XI a XII sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 1 do 25 kwietnia 2025 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 marca i 14 kwietnia dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2025 r. i w planie finansowym budżetu Gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
- Plan dochodów po zmianie wyniósł - 70 464 155,64 zł
- Plan wydatków po zmianie wyniósł - 71 984 114,44 zł
- W dniu 31 marca 2025 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę na przewóz osób z Firmą X – Bus Sp. z o.o. – Sp. k. z Suchej Beskidzkiej. Przedmiotowa umowa obejmuje usługę przewozu osób na terenie miasta od poniedziałku do piątku, na linii Zasypnica – Rynek – Błądzonka Lipie. Kursy realizowane są dwa razy dziennie. Umowa obowiązuje w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2025 roku z przerwą wakacyjną. Za wykonaną usługę Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie w kwocie 100,00 złotych netto za jeden wykonany kurs.
- Na wniosek złożony przez Burmistrza Miasta, gmina Sucha Beskidzka otrzymała (po raz drugi) dofinansowanie z budżetu Województwa Małopolskiego na realizację programu zaopatrzenia właścicieli budynków mieszkalnych jednorodzinnych w kompostowniki. Całkowita wartość dofinansowania wynosi 22 000,00 zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na zakup kompostowników, które następnie będą przekazane do użytkowania zainteresowanym mieszkańcom naszego miasta. Termin naboru wniosków zostanie opublikowany na stronie internetowej miasta oraz na miejskich tablicach ogłoszeniowych.
- Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zawarł w dniu 1 kwietnia 2025 r. umowę z pracownią projektową Architekt Dominika Spyrka z Wadowic na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Przebudowa budynku przy ul. Role 52 w Suchej Beskidzkiej” (stara drukarnia). Koszt opracowania dokumentacji projektowej stanowi kwotę 43 050,00 zł brutto, a umowny termin jej wykonania upływa 30 maja 2025 r. Na obecnym etapie, dokumentacja jest niezbędna jako element wniosku o dofinansowanie zadania z Funduszy Europejskich przeznaczonych w województwie małopolskim na rewitalizację miast powiatowych.
- W dniach od 2 do 4 kwietnia 2025 r. w ramach kolejnej akcji „Sprzątania Miasta” we wspólnym wiosennym porządkowaniu wyznaczonych terenów uczestniczyły dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, przedszkoli, świetlicy profilaktycznej oraz szkół średnich. Organizowane corocznie przez Burmistrza Suchej Beskidzkiej sprzątanie miasta ma na celu ochronę środowiska naturalnego oraz budowanie świadomości ekologicznej, uczy dbania o porządek, przyrodę i własne otoczenie, a także uświadamia konsekwencje degradujących działań człowieka, które powodują, że w dalszym ciągu konieczne jest organizowanie podobnych akcji.
- Na zlecenie Burmistrza Miasta w dniach od 8 do 10 kwietnia 2025 roku Zakład Komunalny przeprowadził na terenie Suchej Beskidzkiej pierwszą w roku bieżącym zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Łącznie zebrano 84,80 tony odpadów, a koszt przeprowadzonej zbiórki wynosi 132 701,82 zł. Dla porównania podczas pierwszej zbiórki w kwietniu 2024 roku zebranych zostało 81,14 tony odpadów wielkogabarytowych, a koszt odbioru i zagospodarowania wyniósł 115 841,96 zł.
- W dniu 10 kwietnia 2025 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Firmą Fraxmo z Kobiernic na odnowienie oznakowania poziomego dróg zarządzanych przez Gminę Sucha Beskidzka. Zakres robót obejmuje malowanie przejść dla pieszych, progów zwalniających, stanowisk postojowych w tym stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych, ścieżek rowerowych oraz linii segregacyjnych o łącznej powierzchni ok. 1 430 m2. Koszt wykonanych prac to kwota 35 891,15 zł brutto.
- Zarządzeniem z dnia 11 kwietnia 2025 roku Burmistrz Miasta przyznał dotacje w kwocie 4 000 zł dla Stowarzyszenia Pszczelarzy „Mioduszyna” w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego pn. „Poprawa pogłowia pszczoły miodnej oraz zapobieganie chorobom pszczół na terenie Miasta Sucha Beskidzka poprzez odnowę gniazd pszczelich". Oferta na realizację przedmiotowego zadania publicznego została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
- W dniu 11 kwietnia 2025 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę w formie aktu notarialnego dotyczącą zakupu przez Gminę Sucha Beskidzka nieruchomości stanowiącej działkę ewidencyjną nr 9453/6 o powierzchni 922 m2 przy ul. Wadowickiej w Suchej Beskidzkiej. Zakupiony grunt będzie przeznaczony na cele związane z infrastrukturą drogową, w tym pod budowę ronda. Cena nieruchomości ustalona w wyniku przeprowadzonych negocjacji wynosi 50 000,00 zł.
- Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił Zakładowi Komunalnemu zadanie letniego utrzymania odcinka drogi wojewódzkiej nr 946 w granicach miasta Sucha Beskidzka. Zakres przedmiotu zlecenia obejmuje mechaniczne oczyszczanie nawierzchni odcinka drogi wojewódzkiej nr 946 i przyległych chodników oraz prace związane z utrzymaniem niskiej zieleni w pasie drogowym. Całkowity koszt zlecenia wynosi 41 647,20 złotych i pokrywany będzie z dotacji przekazanej z budżetu województwa małopolskiego na podstawie zawartego w 2022 r. porozumienia.
- W kwietniu br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na wymianę pokrycia dachowego na budynku Filii Szkoły Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej. Termin składania ofert upływa 30 kwietnia br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje rozebranie pokrycia dachowego z blachy, demontaż rynien i rur spustowych, impregnację drewnianej konstrukcji dachu, przebudowę kominów ponad dachem, wykonanie nowego pokrycia dachu z blachodachówki, wymianę elementów instalacji odgromowej, wykonanie obróbek blacharskich oraz montaż rynien, rur spustowych i wyłazów dachowych. Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w okresie wakacji tj. od 1 lipca do końca sierpnia br.
- Zamówienie publiczne na modernizację i rozbudowę gospodarki wodno-ściekowej w Suchej Beskidzkiej, prowadzone było w trybie podstawowym z możliwością negocjacji. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części. Pierwsza z nich obejmowała modernizację i rozbudowę systemu do uzdatniania wody Pall Aria zamontowanego w Stacji Uzdatniania Wody, a druga - pozostały zakres zamówienia tj. budowę dwóch zbiorników wyrównawczych wody pitnej przy ul. Źródlanej, rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Podksięże oraz rozbudowę sieci wodociągowej wraz z budową zbiornika wyrównawczego przy ul. Błądzonka. Do upływu wyznaczonego terminu wpłynęło 7 ofert z czego 3 dotyczyły części pierwszej, a 4 części drugiej zamówienia. W odniesieniu do części pierwszej zamówienia cena najtańszej oferty wynosiła 4 598 207,54 zł a najdroższej 6 551 785,65 zł. Natomiast w przypadku drugiej części zamówienia kwoty te wynosiły odpowiednio 4 988 653,74 i 7 257 000,00 zł. W toku postępowania Burmistrz Miasta podjął decyzję o przeprowadzeniu negocjacji, do których zostali zaproszeni wszyscy wykonawcy. Zgodnie z art. 278 ustawy Prawo zamówień publicznych negocjacje nie mogą prowadzić do zmiany treści specyfikacji warunków zamówienia i obejmują wyłącznie te elementy treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny. Należy również podkreślić, że negocjacje mają charakter poufny i żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami. W związku z tym, że w kryterium oceny ofert dot. okresu gwarancji i rękojmi wszyscy wykonawcy zaoferowali najwyższą dopuszczalną wartość tj. 84 miesiące, to negocjacje dotyczyły wyłącznie ceny ofertowej. Po zakończeniu negocjacji wszyscy wykonawcy zostali zaproszeni do złożenia ofert dodatkowych zawierających nowe, niższe ceny za realizację zamówienia.
Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 2 kwietnia br. wpłynęło 7 ofert dodatkowych z czego 3 dotyczyły części pierwszej, a 4 części drugiej zamówienia. W odniesieniu do części pierwszej zamówienia cena najtańszej oferty wynosiła 3 948 103,20 zł a najdroższej 5 150 000,00 zł. Natomiast w przypadku drugiej części zamówienia kwoty te wynosiły odpowiednio 4 930 807,80 i 7 047 900,00 zł. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 15 kwietnia br. w zakresie części pierwszej zamówienia została wybrana oferta złożona przez firmę Blanca Plus sp. z o.o. z Woli Mrokowskiej (województwo mazowieckie) zawierająca cenę 3 948 103,20 zł. Natomiast w drugiej części zamówienia została wybrana oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Budowlane Produkcja Handel BUD-MARIO Mariusz Gumienny z Jasła zawierająca cenę 4 930 807,80 zł. Łączna wartość robót związanych z modernizacją i rozbudową gospodarki wodno-ściekowej, osiągnięta w wyniku przetargu wynosi 8 878 911 zł brutto.Planowany termin zawarcia umów z wybranymi wykonawcami to 28 kwietnia br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia wykonawcy będą zobowiązani do wykonania robót w terminie do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy. Na realizację przedmiotowego zamówienia Gmina Sucha Beskidzka otrzymała promesę wstępną z Rządowego Funduszu: Program Inwestycji Strategicznych na kwotę 6 900 000 zł.
- W dniu 8 kwietnia 2025 r. Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą Projektowo Wykonawczą MIKEL z Suchej Beskidzkiej na opracowanie dokumentacji projektowej inwestycji pn. „Budowa sieci elektroenergetycznej oświetleniowej napowietrznej ul. Kubasy w Suchej Beskidzkiej”. Koszt opracowania dokumentacji projektowej stanowi kwotę 6 150,00 zł brutto, a umowny termin jej wykonania upływa z dniem 29 sierpnia 2025 r.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na modernizację ul. Leśnej w Suchej Beskidzkiej zostało wszczęte w dniu 15 kwietnia br., a termin składania ofert upływa 30 kwietnia br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zakres robót obejmuje wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej na początkowym i końcowym odcinku drogi o łącznej długości 350 m, utwardzenie poboczy oraz uzupełnienie wykonanie odwodnienia liniowego z koryt betonowych. Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie do 2 miesięcy od daty zawarcia umowy.
- Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zawarł w dniu 15 kwietnia 2025 r. umowę z pracownią projektową KBN Projekt Arkadiusz Krzesak z Żywca na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn. „Przebudowa budynku dworca autobusowego w Suchej Beskidzkiej wraz z infrastrukturą przyległą”. Koszt opracowania dokumentacji projektowej stanowi kwotę 62 361,00 zł brutto, a umowny termin jej wykonania upływa w dniu 30 maja 2025 r. Program stanowi niezbędny element wniosku o dofinansowanie zadania z Funduszy Europejskich przeznaczonych w województwie małopolskim na rewitalizację miast powiatowych.
- Zamówienie publiczne na dostawę solanki inhalacyjnej do tężni w parku zamkowym w Suchej Beskidzkiej w 2025 r. prowadzone było w trybie zapytania ofertowego. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 28 marca 2025 r. wpłynęły dwie oferty, zawierające ceny brutto od 18 016,06 zł do 27 675,00 zł. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania została wybrana oferta złożona przez firmę Kopalnia i Warzelnia Solanek dr Zabłocka Sp. z o. o. z Katowic za cenę w wysokości 18 016,06 zł. W ramach zawartej umowy zaplanowane są cztery dostawy solanki, a pierwsza z nich zrealizowana 16 kwietnia br. pozwoliła na uruchomienie tężni, która od początku funkcjonowania cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno mieszkańców, jak również odwiedzających nasze miasto gości. Zakładamy, że tężnia będzie czynna do końca października 2025 r.
- Na podstawie porozumienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie, w ramach tzw. inicjatyw samorządowych, Burmistrz Miasta zlecił Zakładowi Komunalnemu w Suchej Beskidzkiej wykonanie robót związanych z przebudową i modernizacją chodnika dla pieszych przy drodze wojewódzkiej nr 946 - ul. Mickiewicza na odcinku od budynku Poczty do budynku Komendy Powiatowej Policji. Koszt zleconych robót wynosi 204 137,24 zł, z czego kwota 110 947,00 zł stanowi dofinansowanie z budżetu województwa. Termin wykonania robót zgodnie ze zleceniem upływa w dniu 29 sierpnia 2025 r.