przewiń do góry

Portal e-Urząd Miasta Sucha Beskidzka

Strefa usług elektronicznych jest portalem (portal eUrząd), którego celem jest stworzenie spójnego systemu dostępu do wszystkich zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez Urząd Miasta Sucha Beskidzka. Portal umożliwia również dostęp do zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez inne jednostki administracji publicznej różnych szczebli, które mogą być przydatne dla mieszkańców i przedsiębiorców.

 



Usługi świadczone poprzez portal można podzielić na dostępne publicznie nie wymagające rejestracji w portalu oraz na wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby korzystającej z usługi.

Usługi wymagające rejestracji w portalu obejmują:
 

  • Dostęp do informacji o Twoich:
    • zobowiązaniach podatkowych (składniki podatku, raty, zrealizowane płatności),
    • opłatach (za psa, za odpady, za dzierżawy)
    • prowadzonych sprawach i wymienianej korespondencji
       
  • Możliwość realizacji płatności zobowiązań podatkowych na dwa sposoby.
    • poprzez bankowość elktroniczną gdzie po naciśnięciu przycisku przelew sam sie uzupełni
    • lub samemu wypełnić dane z wydruku

W portalu eUrząd możesz uzyskać dostęp do własnych danych ale również do danych osób prawnych i fizycznych, które reprezentujesz. Możesz również w ich imieniu realizować płatności. Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych innych niż Twoje, musisz złożyć stosowne upoważnienie w momencie rejestracji.

Rejestracja na portalu eUrząd wymaga posiadania konta na platformie ePUAP (instrukacja zakładania konta na platformie ePUAP) i wypełnienia formularza wniosku o dostęp. Portal eUrząd jest zintegrowany z ogólnopolską elektroniczną platformą usług administracji publicznej ePUAP. Platforma ePUAP umożliwia obywatelom i przedsiębiorcom zakładanie na niej własnych kont i prowadzenie z nich korespondencji z urzędami administracji publicznej. Urzędy administracji publicznej z kolei, publikują na platformie ePUAP elektroniczne formularze umożliwiające załatwianie spraw bez konieczności wizyty w urzędzie. Po wypełnieniu formularza wniosku o dostęp i podpisaniu go podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym możesz przesłać go elektronicznie do urzędu. 

Potwierdzeniem przesłania będzie Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które otrzymasz na Twoje konto na platformie ePUAP. Następnie niezwłocznie (jednak w terminie nie później niż do 10 dni) otrzymasz informację z Urzędu o rejestracji na portalu eUrząd. Do logowania do systemu eUrząd będziesz używał swojego konta z platformy ePUAP. Jeżeli nie masz jeszcze konta, a chciałbyś zapoznać się z funkcjonowaniem systemu, to zaloguj się używając konta: demo z hasłem: demo.

Aby wejść na portal e-urzad wejdz na strone : eurzad.sucha-beskidzka.pl

lub odwiedź naszą stronę sucha-beskidzka.pl i kliknij w przycisk w prawym górnym rogu e-URZĄD


W Katalogu usług systemu eUrząd znajdują się odwołania do innych formularzy elektronicznych opublikowanych przez Urząd. Możesz korzystać z nich analogicznie, jak z formularza wniosku o dostęp. Coraz więcej różnych instytucji administracji publicznej udostępnia usługi elektroniczne. W Katalogu usług będą sukcesywnie pojawiać się odsyłacze do innych, przydatnych dla naszych mieszkańców i przedsiębiorców usług, świadczonych przez różne jednostki administracji publicznej.

 

W celu uzyskania pomocy oraz odpowiedzi na temat funkcjonowania platformy eUrząd prosimy o kontakt pod numerem telefonu:

33 874 95 55

REGULACJE DOTYCZĄCE PLIKÓW COOKIES

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego działania oraz spełniania indywidualnego zapotrzebowania użytkowników.
Zapisywanie plików cookies można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie dotyczącej polityki prywatności.

akceptuję