Przejdź do stopki

Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” - POSTĘPOWANIE NR 3

Treść

UWAGA: zmiana treści SIWZ oraz terminu składania i otwarcia ofert!

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU


Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-95-50, faks (33) 874-95-48, ogłasza przetarg nieograniczony - na realizację zadania pn.:


„Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3”



Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
39162000-5, 39162110-9, 48190000-6, 39160000-1, 37520000-9


Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i instalacja pomocy dydaktycznych w celu realizacji zajęć dodatkowych dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjum w Suchej Beskidzkiej w ramach projektu: „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa. Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałania 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.

Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Doposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczej zestaw nr 1
2. Magnetyczna piramida żywienia
3. Mapa świata – makatka z ruchomymi elementami
4. Mikroskop trójokularowy
5. Mikroskop optyczny
6. Królestwo roślin, grzybów i protista
7. Królestwo zwierząt - kolekcja okazów
8. Wyposażenia laboratorium
9. Moduł doświadczalny NTZ-Chemia
10. Aparat do destylacji
11. Odczynniki i chemikalia
12. Klosz próżniowy z dzwonkiem elektrycznym
13. Zestaw do doświadczeń z elektrostatyki
14. Model technicznej prasy hydraulicznej
15. Siatki brył składane
16. Mikroskop optyczny
17. Cykl wody. Model demonstracyjny
18. Probówka szklana 16 ml / 125 mm x 16 mm / szkło borokrzemowe
19. Mały palnik Bunsena na gaz
20. Statyw z łącznikiem, łapą uniwersalną oraz dwoma pierścieniami o różnych średnicach
21. Globus dzień i noc
22. Tellurium
23. Narządy zmysłów. Plansza
24. Szkielet człowieka 170 cm. Model
25. Przyrząd do demonstracji powstawania brył obrotowych
26. Ułamki na magnesie
27. Magiczny dywan
28. Doposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczej zestaw nr 2
29. Zestaw mebli do pracowni
30. Pakiet czujników z oprogramowaniem

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

 

Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia: nie dłuższy niż 28 dni od daty zawarcia umowy. Dostawy mogą być podzielone na maksymalnie 3 części, przy czym pierwsza część musi być dostarczona do 16 dni od podpisania umowy i stanowić minimum 60 procent wartości brutto całości zamówienia.

 

Termin i sposób składania ofert
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Oferty należy składać w pokoju nr 55 w Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka. Termin składania ofert upływa dnia 21.09.2017 r. o godz. 09:30.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 21.09.2017 r. o godz. 10:00 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna). Oferty należy sporządzić w języku polskim.

Dostęp do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) została udostępniona wykonawcom na stronie internetowej Zamawiającego: www.sucha-beskidzka.pl (zakładka „Zamówienia publiczne”) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego prowadzonym na stronie www.wrotamalopolski.pl. SIWZ w wersji „papierowej” nie będzie przekazywana wykonawcom.

 

Warunki udziału w postępowaniu
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w tym zakresie.

 

Podstawy wykluczenia z postępowania
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
1) Przesłanek obligatoryjnych z art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 ustawy,
2) Przesłanki fakultatywnej z art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy tzn. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, ze zm.).

Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, sporządzone wg wzoru stanowiącego załączniki nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu.
2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.
3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt. 1 i 3, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Na wezwanie Zamawiającego wykonawca dostarczy dokument, potwierdzający brak podstaw wykluczenia tj. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.


Kryteria oceny ofert i ich znaczenie

- cena brutto – 60%
- gwarancja – 40%

 

Pozostałe informacje dotyczące postępowania
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 13.09.2017 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu zamieszczone w BZP

3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)

4. Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ

5. Załącznik nr 4 do SIWZ

6. Załącznik nr 5 do SIWZ

 

 

                                                                                           Kierownik
                                                                             Centrum Usług Wspólnych

                                                                                       Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 20.09.2017 r.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie terminów składania i otwarcia ofert.

 

TERMIN SKŁADANIA OFERT: 22.09.2017 r. godz. 10:30

 

TERMIN OTWARCIA OFERT: 22.09.2017 r. godz. 11:00

 

 

Załącznik:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu zamieszczone w BZP

 

 

                                                                                            Kierownik
                                                                               Centrum Usług Wspólnych


                                                                                        Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 21.09.2017 r.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka-Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie wzoru formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem do niniejszego ogłoszenia.

 

 

ZAŁĄCZNIK:

Aktualny wzór formularza oferty - załącznik nr 1 do SIWZ

 

 

 

                                                                                             Kierownik
                                                                                Centrum Usług Wspólnych

                                                                                          Beata Gołuszka

 



Sucha Beskidzka 21.09.2017 r.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie terminów składania i otwarcia ofert.

 

TERMIN SKŁADANIA OFERT: 25.09.2017 r. godz. 10:30

 

TERMIN OTWARCIA OFERT: 25.09.2017 r. godz. 11:00

 

 

ZAŁĄCZNIK:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu zamieszczone w BZP

 

 

                                                                                              Kierownik
                                                                                 Centrum Usług Wspólnych

                                                                                          Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 26.09.2017 r.

 

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT


W imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęły 2 oferty.


Szczegółowe informacje o złożonych ofertach zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.

 

 

ZAŁĄCZNIK:

Informacja z otwarcia ofert

 

                                                                              Kierownik Centrum Usług Wspólnych
                                                                                          w Suchej Beskidzkiej

                                                                                              Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 28.09.2017 r.

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawa Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – Centrum Usług wspólnych w Suchej Beskidzkiej – informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3”.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 3” zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 Pkt 1. W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia.

 

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp oraz rozdziałem VII pkt. 17 SIWZ Zamawiający przeprowadził tzw. procedurę odwróconą – tj. najpierw dokonał oceny złożonych ofert, a następnie zbadał.
Zgodnie z zapisami SIWZ (rozdz. XI pkt 22) cyt. „oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Niepodanie wszystkich wymaganych informacji może skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią niniejszej specyfikacji”.

Z treści formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) jednoznacznie wynika, że wykonawcy byli zobowiązani do określenia producenta oraz typu, modelu i nazwy sprzętu i oprogramowania objętego ofertą. Należy podkreślić, że dane te stanowią istotną treść zobowiązania wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia, ponieważ zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy zgodnie z art. 140 ust. 1 ustawy Pzp musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.

W wyniku analizy oferty nr 1 złożonej przez Wykonawcę – Nowa Szkoła sp. z o.o. ul. POW 24, 90-248 Łódź ustalono: w formularzu ofertowym, w każdej pozycji podano jedynie określenie Dystrybutor Nowa Szkoła sp. z o.o. Nie podano: nazw produktów, producentów, ani modeli. W tym zakresie oferta jest niezgodna z SIWZ.
W związku z tym, że Wykonawca składając ofertę, zastrzegł tajność określonych informacji, ale nie wykazał iż stanowią one tajemnicę przedsiębiorstwa, zamawiający poddał analizie sposób realizacji wykazywania (udowodniania) przez wykonawcę, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w świetle art. 8 ust. 3 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy nie zawiera konkretnych produktów, zawiera jedynie ceny. Ustawodawca pozostawił Wykonawcy dowolność w doborze środków służących realizacji powyższego obowiązku, przy czym, zawarte w treści art. 8 ust. 3 ustawy Pzp, pojęcia „zastrzeżenie” i „wykazanie” oznaczają, iż w ramach wykazywania istnienia przesłanek określonych w art. 11 ust. 4 u.z.n.k., w odniesieniu do zastrzeganych informacji, Wykonawca powinien przedłożyć określone dowody, nie zaś ograniczyć się do samego zastrzeżenia określonych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa. Orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej w tym zakresie wskazuje, iż wykazanie tajemnicy przedsiębiorstwa powinno mieć miejsce w szczególności, w odniesieniu do przesłanek określających charakter zastrzeganych informacji (techniczny, technologiczny, organizacyjny etc.), które powinny być uprawdopodobnione poprzez ustalenie obiektywnych (nawet jeżeli tylko swoistych i odnoszących się tylko do danego wykonawcy) faktów przesądzających o tego typu charakterze zastrzeżonych danych (por. wyrok KIO z dnia 12 września 2012 r., sygn. akt 1921/12). Wykazanie przez wykonawcę, że zastrzegane informacje posiadają walor tajemnicy przedsiębiorstwa, powinno polegać na złożeniu dowodów mających postać np. oświadczenia uzasadniającego, dlaczego określone informacje mają przymiot tajemnicy przedsiębiorstwa, np. wyciągu z umów z kontrahentami zawierających postanowienia o zachowaniu określonych okoliczności w poufności. W zakresie wykazania przesłanki podjęcia działań niezbędnych dla zachowania poufności zastrzeganej informacji, Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 23 kwietnia 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 528/10, stwierdziła, że „wykonawca powinien wskazać konkretne okoliczności, czy chociażby działania które zostały podjęte przez wykonawcę, tj. np. wykazanie się wewnętrznymi regulaminami, wskazującymi iż powyższa (zastrzeżona – przyp. wł.) informacja nie może zostać w żaden sposób upubliczniona.” W związku z zastrzeżeniem przez Wykonawcę określonych informacji (pełnej treści oferty) jako tajemnicy przedsiębiorstwa zamawiający ma obowiązek dokonania oceny zasadności powyższego zastrzeżenia w oparciu o przepisy ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm) dalej u.z.n.k. Przepis art. 8 ust. 3 ustawy Pzp nakłada na zamawiającego obowiązek utajnienia informacji zastrzeżonych przez Wykonawcę jako poufne, jeżeli wykonawca wykazał, że informacje te stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Ocena zamawiającego w powyższym przedmiocie odbywa się w oparciu o dowody, jakie wykonawca przedłożył do upływu składania ofert. Jeżeli jednak Wykonawca poprzestanie na zastrzeżeniu w ofercie danych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa, bez wykazania skuteczności ich utajnienia w świetle przepisów u.z.n.k., Zamawiający nie jest związany zakazem ujawniania tych informacji, wynikającym z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp. W wyroku z dnia 2 marca 2015 r., sygn. akt KIO 291/15, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła wręcz, iż „brak takich wyjaśnień (wykazujących zasadność zastrzeżenia – przyp. wł.) lub złożenie wyjaśnień ogólnikowych, równoznaczne wyłącznie z formalnym dopełnieniem tego obowiązku, powinno być traktowane jako rezygnacja z przewidzianej przepisem art. 8 ust. 3 Pzp ochrony, co aktualizuje po stronie Zamawiającego obowiązek ujawnienia nieskutecznie utajnionych informacji” (analogiczne stanowisko Izba zajęła w wyrokach: z dnia 26 lutego 2015, sygn. akt KIO 306/15 oraz z dnia 2 marca 2015 r. sygn akt. KIO 279/15). Zamawiający ma uzasadnione, ze względu na charakter zastrzeżonych informacji, wątpliwości, co do ich ujawnienia. W odniesieniu złożonej przez Wykonawcę oferty i zastrzeżenia jej pełnej treści w wyniku powziętych wątpliwości, gdyż Składając powyższą ofertę Wykonawca nie wykazał skuteczności utajnienia informacji zawartych w ofercie, w tej okoliczności Zamawiający nie jest związany zakazem ujawniania tych informacji, wynikającym z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp.

W wyniku analizy oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę ITJ Jacek Choiński, ul Podkomorzego 2C, 05-270 Marki ustalono, że w formularzu ofertowym, nie podano nazw produktów, producentów, jak także nie podano konkretnych modeli.


Niesprecyzowanie przedmiotu oferowanego świadczenia przesądza o wadliwości ww. ofert. Brak podania producenta oraz typu, modelu i nazw oferowanego sprzętu, pomocy dydaktycznych nie tylko uniemożliwia Zamawiającemu weryfikację treści złożonych ofert pod względem ich zgodności z wymaganiami szczegółowego opisu SIWZ, ale przede wszystkim uniemożliwia identyfikację zaoferowanych produktów, co stanowi jednoznaczny i nieusuwalny w żadnym trybie dopuszczonym ustawą Pzp brak oferty i wystarczającą podstawę do odrzucenia oferty wykonawcy (por. KIO 399/17, KIO 438/17, KIO 439/17).

Stwierdzone wady ww. ofert nie stanowią omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, tym samym nie jest możliwe ich poprawienie przez Zamawiającego. Poprawienie omyłki, o której mowa w przywołanym przepisie jest dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, w której zamawiający może samodzielnie dokonać poprawy oferty. W przedmiotowej sprawie Zamawiający nie posiada wiedzy na temat sposobu poprawienia stwierdzonych błędów, a nawet gdyby taką wiedzę posiadał, to wprowadzenie brakujących danych dot. sprzętu i pomocy dydaktycznych byłoby równoznaczne z wytworzeniem nowej treści oferty, co nie jest dopuszczalne.
W związku z powyższym należy stwierdzić, że treść ofert ww. Wykonawców nie odpowiadają treści SIWZ. Zgodnie z nakazem zawartym w art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający jest zobowiązany do odrzucenia ofert złożonych przez Nowa Szkoła sp. z o.o. ul. POW 24, 90-248 Łódź oraz ITJ Jacek Choiński, ul Podkomorzego 2C, 05-270 Marki.

 

 

 

 

                                                                      Kierownik Centrum Usług Wspólnych
                                                                                  w Suchej Beskidzkiej

                                                                                      Beata Gołuszka