Przejdź do stopki

Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” POSTĘPOWANIE NR 2

Treść

UWAGA: Zmiana treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu w dniu 31.08.2017 r. - ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT!

UWAGA: Zmiana treści SIWZ w dniu 01.09.2017 r.!

UWAGA: Zmiana treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu w dniu 05.09.2017 r. - II ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT!

UWAGA: Zmiana treści SIWZ w dniu 06.09.2017 r.

UWAGA: Zmiana treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu w dniu 07.09.2017 r. - III ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT!


 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-95-50, faks (33) 874-95-48, ogłasza przetarg nieograniczony - na realizację zadania pn.:

 

„Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2”

 

Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
30213100-6, 30213300-8, 30213000-5, 32322000-6, 38652100-1, 30232110-8, 48771000-3, 48190000-6, 48000000-8, 44421000-7, 38651600-9, 30200000-1, 30231300-0


Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i instalacja pomocy dydaktycznych w celu realizacji zajęć dodatkowych dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjum w Suchej Beskidzkiej w ramach projektu: „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa. Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałania 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.


Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:

a. Dostawa i instalacja komputera stacjonarnego z systemem operacyjnym i oprogramowaniem biurowym. szt. 1
b. Dostawa monitora komputerowego szt. 1
c. Dostawa komputerów przenośnych typu laptop szt. 68
d. Dostawa komputerów przenośnych typu laptop 2 szt.
e. Dostawa projektorów krótkoogniskowych 4 szt.
f. Dostawa urządzeń wielofunkcyjnych 4 szt.
g. Dostawa urządzeń wielofunkcyjnych 1 szt.
h. Dostawa wizualizerów 4 szt.
i. Dostawa oprogramowania do pracy z uczniami podczas zajęć indywidualnych w szkołach podstawowych 3 szt.
j. Dostawa szaf na laptopy 4 szt.
k. Dostawa oprogramowania do programowania dla uczniów klas 1-3, 1 szt.
l. Dostawa oprogramowania do programowania dla uczniów klas 4-8, 1 szt.

 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia: zgodnie z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 4 dni i nie dłuższy niż do 21 dni od daty zawarcia umowy.

Termin i sposób składania ofert
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Oferty należy składać w pokoju nr 55 w Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka. Termin składania ofert upływa dnia 01.09.2017 r. o godz. 09:30.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 01.09.2017 r. o godz. 10:00 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna). Oferty należy sporządzić w języku polskim.

 

Dostęp do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) została udostępniona wykonawcom na stronie internetowej Zamawiającego: www.sucha-beskidzka.pl (zakładka „Zamówienia publiczne”) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego prowadzonym na stronie www.wrotamalopolski.pl. SIWZ w wersji „papierowej” nie będzie przekazywana wykonawcom.

Warunki udziału w postępowaniu
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w tym zakresie.

Podstawy wykluczenia z postępowania
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
1) Przesłanek obligatoryjnych z art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 ustawy,
2) Przesłanki fakultatywnej z art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy tzn. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, ze zm.).

 

Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, sporządzone wg wzoru stanowiącego załączniki nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu.
2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.
3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt. 1 i 3, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Na wezwanie Zamawiającego wykonawca dostarczy dokument, potwierdzający brak podstaw wykluczenia tj. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.


Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
- cena brutto – 60%
- termin realizacji zamówienia – 20%
- gwarancja – 20%

Pozostałe informacje dotyczące postępowania
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 24.08.2017 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.

W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)

3. Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ

4. Załącznik nr 4 do SIWZ

5. Załącznik nr 5 do SIWZ

 

 

                                                                                          Kierownik
                                                                             Centrum Usług Wspólnych

                                                                                     Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 31.08.2017 r.



ZMIANA TREŚCI SIWZ


Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka-Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie określonym w załączniku do niniejszego ogłoszenia.

 

 

ZAŁĄCZNIK:

Zmiana treśći SIWZ

 

 

                                                                                      Kierownik 
                                                                          Centrum Usług Wspólnych

                                                                                  Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 31.08.2017 r.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie terminów składania i otwarcia ofert.

 

TERMIN SKŁADANIA OFERT: 06.09.2017 r. godz. 09:30

 

TERMIN OTWARCIA OFERT: 06.09.2017 r. godz. 10:00


 

 

 

                                                                                      Kierownik
                                                                        Centrum Usług Wspólnych

                                                                                  Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 01.09.2017 r.


ZMIANA TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka-Centrum Usług Wspólnych w Suchej Beskidzkiej – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie wzoru formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem do niniejszego ogłoszenia.

 


ZAŁĄCZNIK:

Aktualny formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ

 

 

 


                                                                                       Kierownik
                                                                           Centrum Usług Wspólnych

                                                                                   Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 05.09.2017 r.



ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w następującym zakresie:

1. zmianie ulega załącznik nr 5 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia, w zakresie określonym w załączniku do niniejszego ogłoszenia,

 

2. zmienie ulegają terminy składania i otwarcia ofert:


                                   TERMIN SKŁADANIA OFERT: 08.09.2017 r. godz. 09:30

                                   TERMIN OTWARCIA OFERT: 08.09.2017 r. godz. 10:00

 

 

ZAŁĄCZNIK:

Zmiana treści załącznika nr 5 do SIWZ - Opisu przedmiotu zamówienia

 

 



                                                                                      Kierownik
                                                                        Centrum Usług Wspólnych

                                                                                 Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 06.09.2017 r.


ZMIANA TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w zakresie załącznika nr 5 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia. Szczegółowy opis wprowadzonej zmiany zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia,



ZAŁĄCZNIK:
Zmiana treści załącznika nr 5 do SIWZ - Opisu przedmiotu zamówienia

 


                                                                                         Kierownik
                                                                           Centrum Usług Wspólnych

                                                                                     Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 07.09.2017 r.


ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gmina Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w następującym zakresie:


1. zmianie ulega załącznik nr 5 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia, w zakresie określonym w załączniku do niniejszego ogłoszenia,


2. zmienie ulegają terminy składania i otwarcia ofert:

                                        TERMIN SKŁADANIA OFERT: 12.09.2017 r. godz. 09:30

                                         TERMIN OTWARCIA OFERT: 12.09.2017 r. godz. 10:00


ZAŁĄCZNIK:

Zmiana treści załącznika nr 5 do SIWZ - Opisu przedmiotu zamówienia

 


                                                                                          Kierownik
                                                                             Centrum Usług Wspólnych

                                                                                     Beata Gołuszka

 

 


 

Sucha Beskidzka 13.09.2017 r.

 

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

W imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka - Centrum Usług Wspólnych – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęło 5 ofert.
Szczegółowe informacje o złożonych ofertach zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.


ZAŁĄCZNIK:

Informacja z otwarcia ofert


                                                                        Kierownik Centrum Usług Wspólnych
                                                                                    w Suchej Beskidzkiej


                                                                                          Beata Gołuszka

 


 

Sucha Beskidzka 25.09.2017 r.

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 - dalej: ustawa Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – Centrum Usług wspólnych w Suchej Beskidzkiej – informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2”.


Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp oraz rozdziałem VII pkt. 17 SIWZ Zamawiający przeprowadził tzw. procedurę odwróconą – tj. najpierw dokonał oceny złożonych ofert, a następnie zbadał, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.
Zgodnie z zapisami SIWZ (rozdz. XI pkt 22) cyt. „oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Niepodanie wszystkich wymaganych informacji może skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią niniejszej specyfikacji”.

Z treści formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) jednoznacznie wynika, że wykonawcy byli zobowiązani do określenia producenta oraz typu, modelu i nazwy sprzętu i oprogramowania objętego ofertą. Należy podkreślić, że dane te stanowią istotną treść zobowiązania wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia, ponieważ zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy zgodnie z art. 140 ust. 1 ustawy Pzp musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.

W wyniku analizy oferty nr 1 złożonej przez Wykonawcę – P.W.H. WIP Małgorzata Szczepanik-Grzywocz ustalono :

W złożonej ofercie w pkt 5 Wykonawca w kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-III I sztuka” nie podał nazwy producenta oprogramowania. Wykonawca podał jedynie cyt.: Magiczny dywan – Pakiet do nauki kodowania I-III.
W kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas IV-VII I sztuka” Wykonawca wskazał jedynie cyt.: Magiczny dywan – Pakiet do nauki kodowania IV-VIII.
W kategorii „Szafa na laptopy 4 sztuki” wykonawca podał jedynie nazwę produktu cyt.: Wózek na 16 laptopów- WNL 208. Wykonawca nie podał nazwy producenta wózka.
W wyniku analizy zaoferowanych urządzeń w kategorii Urządzenia wielofunkcyjne 1 sztuka, powzięto wątpliwości, czy zaoferowany przez Wykonawcę model SP 3600SF firmy RICOH spełnia wymagania SIWZ w zakresie: funkcja fax, automatyczne skanowanie i kopiowanie dwustronne oraz minimalnej rozdzielczości skanowania. Na podstawie danych ze strony producenta firmy RICOH uznano, że oferowany sprzęt w powyższych zakresach nie spełnia Wymagań zawartych w SIWZ. Wykonawca odpowiadając na przesłane zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy Pzp zapytanie wzywające do wyjaśnienia treści oferty zaproponował w zamian urządzenie firmy RICOH model SP3610SF. W związku z tym, że proponowane rozwiązanie powoduje istotne zmiany w treści oferty Zamawiający nie może dokonać proponowanej zmiany zgodnie z art. 87 ust. 2. (por wyrok KIO z dn. 13.01.2012, KIO2810/11).

W wyniku analizy oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę – CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o., ustalono, iż Wykonawcy biorący udział w postępowaniu byli zobowiązani do sporządzenia oferty dokładnie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, gdzie w pkt. 5 zawarto oświadczenie że w ramach realizacji zamówienia zostanie dostarczony następujący sprzęt oraz oprogramowanie – w tym miejscu należało podać producenta oraz typ, model i nazwę - co zostało zapisane wprost w formularzu.
W ofercie złożonej przez CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o., w pkt 5 Wykonawca w kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-III I sztuka” nie podał nazwy producenta oprogramowania, podając jedynie informacje o następującej treści : Pakiet do nauki kodowania I-III.
W kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-VII I sztuka” Wykonawca również nie podał nazwy producenta , podając jedynie informacje o następującej treści: Pakiet do nauki kodowania IV-VIII.
W kategorii „Szafa na laptopy 4 sztuki” wykonawca podał jedynie nazwę i model produktu cyt.: Szafka mobilna CZR MPU -16.
W kategorii „Monitor komputerowy” Wykonawca podał nazwę producenta Dell oraz oznaczenie modelu E2418. W wyniku analizy zaoferowanych urządzeń w kategorii monitor, powzięto wątpliwości, czy podany model występuję w ofercie firmy Dell. Wykonawca odpowiadając na przesłane zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy Pzp zapytanie wzywające do wyjaśnienia treści oferty w zakresie oferowanego modelu monitora dokonał uzupełnienia oferty podając model monitora: E2418HN. W związku z tym, że proponowane rozwiązanie powoduje istotne zmiany w treści oferty, Zamawiający nie może dokonać proponowanej zmiany zgodnie z art. 87 ust. 2. (por wyrok KIO z dn. 13.01.2012, KIO2810/11, z dn. 29.06.2011, KIO1292/11).


W wyniku analizy oferty nr 3 złożonej przez Wykonawcę - WEB-PROFIT MACIEJ KUŹLIK Wykonawca w pkt 5 w kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-III I sztuka” nie podał nazwy producenta oprogramowania, podając jedynie informacje o następującej treści : Pakiet do nauki programowania I-III Kod produktu: 821027.
W kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-VII I sztuka” Wykonawca również nie podał nazwy producenta , podając jedynie informację o następującej treści: Pakiet do nauki programowania IV-VII Kod produktu: 821028.
W kategorii „Szafa na laptopy 4 sztuki” wykonawca podał jedynie nazwę i model produktu cyt.: Wózek na 16 laptopów –WNL 208 nie podał w tej kategorii nazwy producenta.
W kategorii „Pakiet oprogramowania do pracy z uczniem podczas zajęć indywidualnych 3 sztuki” Wykonawca nie podał nazwy producenta, podając jedynie informację o następującej treści: Pakiet do oprogramowania podczas zajęć indywidualnych.
Wykonawca w pozycji monitor komputerowy zaoferowano model E2470SWHE firmy AOC. Zamawiający po analizie dokumentacji technicznej urządzenia na stronie firmy AOC powziął wątpliwość czy ofertowany monitor spełnia parametry pochylenie monitora min. 25 stopni oraz czy posiada wbudowane głośniki zgodnie z SIWZ (na stronie producenta AOC w specyfikacji technicznej E2470SWHE pochylenie oferowanego modelu jest w zakresie -5/+15 stopni, monitor nie posiada wbudowanych głośników). Wykonawca nie odpowiedział na przesłane zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy Pzp zapytanie wzywające do wyjaśnienia treści oferty. Zamawiający przyjmuje, ze oferowany monitor jest niezgodny z SIWZ.

W wyniku analizy oferty nr 4 złożonej przez Wykonawcę - Centrum Komputerowe Planeta
Marcin Dejas, ul. Piwna 32, 43-100 Tychy ustalono: W złożonej ofercie w pkt 5 Wykonawca w kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas I-III I sztuka” nie podał nazwy producenta oprogramowania. Wykonawca podał jedynie nazwę pakietu cyt.: Pakiet do nauki kodowania I-III.
W kategorii „Pakiet oprogramowania nauki programowania dla klas IV-VII I sztuka” Wykonawca wskazał jedynie nazwę oferowanego w tej kategorii pakietu cyt.: Pakiet do nauki kodowania IV-VIII. W kategorii „Monitor komputerowy” Wykonawca zaoferował model P2417H firmy Dell, po analizie specyfikacji technicznej monitora otrzymano informację od ze strony firmy Dell, że proponowany model monitora nie posiada wbudowanych głośników przez co jest niezgodny z SIWZ (por. wyrok z dn. 27.03.2012 r, KIO 487/12).

Niesprecyzowanie przedmiotu oferowanego świadczenia przesądza o wadliwości ww. ofert. Brak podania producenta oraz typu, modelu i nazwy oferowanego sprzętu i oprogramowania nie tylko uniemożliwia Zamawiającemu weryfikację treści złożonych ofert pod względem ich zgodności z wymaganiami szczegółowego opisu SIWZ, ale przede wszystkim uniemożliwia identyfikację zaoferowanych produktów, co stanowi jednoznaczny i nieusuwalny w żadnym trybie dopuszczonym ustawą Pzp brak oferty i wystarczającą podstawę do odrzucenia oferty wykonawcy (por. KIO 399/17, KIO 438/17, KIO 439/17).

W wyniku analizy oferty nr 5 złożonej przez Wykonawcę- F.H.U. „Horyzont” Krzysztof Lech ul. 11 Listopada 21 38-300 Gorlice powzięto wątpliwość, czy zaoferowane laptopy w kategorii Komputery przenośne typu laptop szt. 2 firmy Lenovo model V310-15 spełniają wymagania SIWZ w zakresie: min. 8 RAM pamięci z możliwością rozbudowy do min. 16 przy czym 1 slot wolny. Na podstawie danych ze strony producenta firmy Lenovo uznano, że oferowany sprzęt w powyższych zakresach nie spełnia Wymagań zawartych w SIWZ. Wykonawca odpowiadając na przesłane zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy Pzp zapytanie wzywające do wyjaśnienia treści oferty zaproponował urządzenie Lenovo model V310-15 z pamięcią operacyjną 20 gb, w tej konfiguracji komputer nie posiada wolnego slotu. W związku z powyższym oferta wykonawcy jest niezgodna z treścią SIWZ.

Stwierdzone wady ww. ofert nie stanowią omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, tym samym nie jest możliwe ich poprawienie przez Zamawiającego. Poprawienie omyłki, o której mowa w przywołanym przepisie jest dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, w której zamawiający może samodzielnie dokonać poprawy oferty. W przedmiotowej sprawie Zamawiający nie posiada wiedzy na temat sposobu poprawienia stwierdzonych błędów, a nawet gdyby taką wiedzę posiadał, to wprowadzenie brakujących danych sprzętu i oprogramowania byłoby równoznaczne z wytworzeniem nowej treści oferty, co nie jest dopuszczalne.
W związku z powyższym należy stwierdzić, że treść ofert ww. Wykonawców nie odpowiadają treści SIWZ. Zgodnie z nakazem zawartym w art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający jest zobowiązany do odrzucenia ofert złożonych przez P.W.H. WIP Małgorzata Szczepanik-Grzywocz, CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o., WEB-PROFIT Maciej Kuźlik, Centrum Komputerowe PLANETA Marcin Dejas, F.H.U. „Horyzont” Krzysztof Lech.


Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, wyposażenia, oprogramowania w ramach projektu „Inwestycja w edukację - bramą do sukcesu w Gminie Sucha Beskidzka” nr umowy o dofinansowanie: RPMP.10.01.03-12- 0396/16-00 postępowanie nr 2” zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia.

 

 

                                                                                               Kierownik
                                                                                  Centrum Usług Wspólnych

                                                                                            Beata Gołuszka