Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXII a XXIV sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 30 listopada, 14 i 16 grudnia 2020 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
    •      Plan dochodów po zmianie wyniósł  -  56 458 604,97 zł.
    •      Plan wydatków po zmianie wyniósł  -  65 866 669,78 zł.
       
  2. W dniu 27.11.2020 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę zakupu samochodu dostawczego marki Ford transit rok produkcji 2017 za kwotę 76 000 zł , który zastąpił dotychczas użytkowany przez miejską grupę porządkową kilkunastoletni samochód tej samej marki. Decyzja o zakupie innego środka transportu była konieczna ze względu na wysokie koszty napraw starego samochodu i częste awarie wymuszające postoje, które zakłócały  mobilność i sprawność grupy porządkowej.  
     
  3. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na dostawę projektora kinowego do Centrum Kultury i Filmu im. Billy’ego Wildera w Suchej Beskidzkiej, w dniu 30 listopada 2020 r. została wybrana oferta złożona przez Cine Project Polska Sp. z o.o. z Poznania. Cena wybranej oferty wynosi 384 867,00 brutto zł. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 1 grudnia 2020 r.
     
  4. Dwukrotnie organizowany konkurs na  stanowisko dyrektora Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej nie przyniósł oczekiwanych rezultatów z powodu braku kandydatów. W związku z tym, od dnia 1 grudnia 2020 roku do czasu wyboru dyrektora w drodze konkursu, Burmistrz Miasta powierzył pełnienie obowiązków Dyrektora Muzeum Miejskiego Pani Monice Spyrka zatrudnionej w muzeum jako edukator muzealny.
     
  5. Zarządzeniem z dnia 3 grudnia br. Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne  III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w sezonie 2019/2020 trzem zawodnikom Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień" w pływaniu oraz mieszkance Suchej Beskidzkiej zgłoszonej przez Powiatowy Szkolny Związek Sportowy w Suchej Beskidzkiej w kolarstwie górskim. Kwota przyznanych nagród wynosi 2.300 zł. Z uwagi na sytuację epidemiczną wręczenie nagród nie mogło odbyć się w sposób dotychczas praktykowany, więc zostały przekazane na konta bankowe poszczególnych zawodników. Nagrody Burmistrza Miasta za osiągnięcia sportowe są przyznawane zawodnikom i trenerom reprezentującym kluby sportowe lub stowarzyszenia sportowe prowadzące działalność na terenie miasta Sucha Beskidzka oraz mieszkańcom naszego miasta wyróżniającym się osiągnięciami w działalności sportowej. Łączna kwota przyznanych nagród w roku 2020 wynosi 6.100 zł brutto.
     
  6. W dniu 10 grudnia 2020 r. Burmistrz Miasta zawarł porozumienie z Holding KG Group Spółka z o.o., spółką komandytową w Krakowie, w sprawie zaległych zobowiązań w zakresie podatku od nieruchomości i użytkowania wieczystego obciążających nieruchomość po Handlowej Spółdzielni Pracy nabytej przez nowego inwestora wraz innymi nieruchomościami przy ul Mickiewicza i Beniowskiego. W wyniku porozumienia gmina Sucha Beskidzka odzyskała zaległe należności w kwocie 347 451,77 zł, które wpłynęły na konto naszego samorządu 21 grudnia 2020 roku.  W zamian za to Burmistrz Miasta działając w imieniu Gminy  wykreśli z hipoteki obciążenia tej nieruchomości. 
     
  7. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka, w dniu 14 grudnia 2020 r. została wybrana oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. z Suchej Beskidzkiej. Cena brutto wybranej oferty wynosi 807 408,00 zł. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 28 grudnia 2020 r. Zamówienie będzie realizowane w okresie od 01.01 do 31.12.2021 r.
     
  8. W dniu 16 grudnia 2020 r. Burmistrz Miasta zawarł akt notarialny dotyczący sprzedaży przez Gminę Sucha Beskidzka pomieszczenia o przeznaczeniu mieszkalnym, wydzielonego z lokalu użytkowego znajdującego się w części parterowej bloku nr 14, os. Beskidzkie w Suchej Beskidzkiej. Zbycie przedmiotowego pomieszczenia o powierzchni użytkowej 12,52 m2 wraz z ułamkową częścią wspólną bloku oraz gruntu, stanowiącego działkę ewidencyjną nr 9673/2 nastąpiło na rzecz dotychczasowego najemcy mieszkania nr 13 zlokalizowanego w ww. bloku. Kwota uzyskana ze sprzedaży wynosi 30.000,00 zł.
     
  9. Na zlecenie Burmistrza Miasta firma RAB – FOL z Rabki wykonała i dostarczyła worki polietylenowe do segregacji odpadów komunalnych. Odpowiednio oznakowane worki w łącznej ilości 82 000 szt. zostaną rozdysponowane wśród właścicieli nieruchomości na terenie miasta Sucha Beskidzka, którzy złożyli deklaracje w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi.  Koszt zakupu i dostawy wyniósł 46 340,25 zł brutto.
     
  10.  Gmina Sucha Beskidzka wydała publikację pt. „Billy Wilder – Pół Żartem, pół serio” , której autorem jest Pan Edward Sochacki. Wydawnictwo o nakładzie 3 tys. egz. prezentuje postać urodzonego w Suchej w 1906 roku Billy’ego Wildera, jego życie prywatne, drogę do Hollywood oraz karierę zawodową wraz z krótką charakterystyką filmów reżysera. Całość wzbogacona została fotografiami, na które Gmina pozyskała stosowne licencje. Książka zostanie zaprezentowana podczas otwarcia Centrum Kultury i Filmu im. słynnego reżysera, które planowane jest w I kwartale 2021 r.
     
  11. W celu poszerzenia oferty turystycznej i promocyjnej miasta, z myślą o kliencie zagranicznym, Gmina Sucha Beskidzka wydała w języku angielskim folder turystyczny pt. „Sucha Beskidzka – przewodnik po mieście i jego historii”. Przewodnik został wydrukowany w nakładzie 1 tys. egz. i zawiera informacje o naszym mieście ujęte tematycznie w poszczególnych rozdziałach oraz dane niezbędne dla turystów. Całość wzbogacona została pięknymi fotografiami najciekawszych miejsc w Suchej Beskidzkiej.
     
  12.  Od poniedziałku, 28 grudnia br., przez okres trzech tygodni tj. do niedzieli 17 stycznia 2021 roku, sztuczne lodowisko w Suchej Beskidzkiej będzie nieczynne. To efekt wprowadzenia w życie nowych obostrzeń sanitarnych, wynikających z ogłoszenia tzw. kwarantanny narodowej. Zgodnie z nowymi wytycznymi, infrastruktura sportowa może być dostępna tylko dla uprawiających sport zawodowo. W związku z tym, ze naszym mieście lodowisko nie jest wykorzystywane przez zawodowych sportowców, ponowne mrożenie i wznowienie działalności będzie możliwe po zakończeniu kwarantanny.
     
  13.  Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka, Firma „JULKAR” Kompleksowe Usługi Budowlane z Bieńkówki zrealizowała prace polegające na przebudowie części budynku użytkowego znajdującego się w sąsiedztwie kompleksu sportowego „Babia Góra” w Suchej Beskidzkiej. Pomieszczenia, które dotychczas przeznaczone były na cele handlowe i usługowe zaadoptowane zostały na 3 stanowiska garażowe dla pojazdów stanowiących własność Gminy. Koszt prac modernizacyjnych wyniósł 129.146,31 zł brutto.
     
  14.  Burmistrz miasta Sucha Beskidzka zlecił firmie Ekosystem z Suchej Beskidzkiej przeprowadzenie prac związanych z remontem ul. Wrzosowej w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje wykonanie odwodnienia drogi, podbudowy z kruszyw kamiennych oraz nawierzchni asfaltowej na odcinku ok 120mb. Koszt zleconych prac to kwota 65.338,57 zł brutto.
     
  15.  W celu poprawy bezpieczeństwa, na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej wykonał roboty związane z montażem 32 mb. barier energochłonnych przy drodze prowadzącej do os. Garce w Suchej Beskidzkiej. Koszt zleconych robót wynosi 8.320 zł.
     
  16.  Zakończono prace związane z wymianą źródeł ciepła oraz termomodernizacją budynków mieszkalnych jednorodzinnych w ramach programu Stop Smog. Pierwszy etap zadania obejmował modernizacje 4  budynków. Łączny koszt robót budowlanych wykonanych w roku bieżącym to kwota 239.761,20 zł brutto.  Koszty realizacji przedsięwzięcia pokrywane są ze środków Ministerstwa Rozwoju oraz Gminy Sucha Beskidzka, natomiast wkład własny właściciela nieruchomości wynosi zaledwie 10 % wartości zadania.
     
  17.  W miesiącu grudniu br. przeprowadzono prace odbiorowe związane z budową Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej. Powołany zarządzeniem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zespół przeprowadził czynności odbiorowe wszystkich wykonanych prac, tj. kilkunastu branż budowlanych, w tym zaawansowanych technologii. Wskazane drobne usterki zostały przez wykonawcę usunięte w wyznaczonym terminie. Stosowne pozwolenie na użytkowanie nowego Centrum Kultury wydał Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Całkowity koszt robót budowlanych wynosi 23.582.983,39 zł brutto. Budowa Centrum Kultury została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu Państwa w kwocie 5.980 850,02 zł. Pozostała kwota czyli 17 602 133,37 zł stanowią środki własne Gminy Sucha Beskidzka. Obecnie trwają czynności organizacyjne oraz prace związane z  meblowaniem pomieszczeń. W pierwszym kwartale 2021 r. planowane jest oficjalne otwarcie budynku, w którym swoje siedziby będą miały dwie miejskie instytucje kultury : Miejski Ośrodek Kultury i Biblioteka Suska.
     
  18.  Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka zakupiony został fortepian marki YAMAHA C3, do sali widowiskowej Centrum Kultury i Filmu. Nowy instrument wysokiej klasy, umożliwi organizację koncertów, recitali i wydarzeń muzycznych, w tym występy suskich zespołów oraz uczniów Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. W wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego, który przeprowadził Miejski Ośrodek Kultury, najkorzystniejszą ofertę za cenę 125 000 zł brutto, złożył  Salon Pianin i Fortepianów "Pasja Jolanta Zalewska" z Warszawy. W dniu 28 grudnia br. instrument wraz z ławą hydrauliczną został dostarczony do sali widowiskowej Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej.