Przejdź do stopki

Punkt Potwierdzający Profil Zaufany w Urzędzie Miasta

Treść

Z inicjatywy Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w suskim magistracie został uruchomiony Punkt Potwierdzający Profil Zaufany. Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) w systemach e-administracji. Dzięki niemu możemy załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu i to przez 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stronie www.epuap.gov.pl, wybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo), wypełnia wniosek, podpisuje go Profilem Zaufanym, a następnie wysyła wniosek  np. do Urzędu Miasta. Posiadając taki profil można też mieć podgląd stanu swojego konta w ZUS, US, lub np.  sprawdzić terminy wizyt u lekarza itd.

W 2019 roku Urząd Miasta Sucha Beskidzka zakończył realizację projektu, który umożliwia załatwienie niemalże wszystkich spraw drogą elektroniczną. Można w ten sposób nie tylko wysłać podanie podpisane profilem zaufanym, ale również (po założeniu konta na platformie eUrząd) sprawdzić na jakim etapie jest załatwiana sprawa, sprawdzić stan naszych płatności, regulować zobowiązania, pobierać faktury itd.,  wszystko to bez potrzeby wychodzenia z domu. Warunkiem podstawowym jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Suchej Beskidzkiej, które ze względu na ograniczenia w przemieszczaniu się w okresie epidemii są szczególnie ważne, Burmistrz Suchej Beskidzkiej wystąpił do Ministerstwa Cyfryzacji o wyrażenie zgody na uruchomienie punktu potwierdzającego Profil Zaufany bliżej klienta czyli w Urzędzie Miasta.

W jaki sposób można uzyskać profil zaufany?

W pierwszej kolejności należy założyć konto użytkownika na portalu Profil Zaufany, z którego automatycznie wysyłany jest wniosek o potwierdzenie profilu. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Wymaga to osobistej wizyty w Urzędzie Miasta Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19  w Biurze Obsługi Mieszkańców w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku (po telefonicznym umówieniu terminu dzwoniąc pod nr 33 874 95 46), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed uprawnionym do tego pracownikiem Urzędu.  Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, możemy posługiwać się profilem zaufanym do kontaktów z administracją w sposób podobny jak podpisem elektronicznym.
W razie dodatkowych pytań lub potrzeby pomocy przy wypełnianiu wniosku prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Mieszkańców tel. 33 874 95 46

Link do informacji o usługach elektronicznych Urzędu Miasta Sucha Beskidzka.

 

 

Zachęcamy do założenia profilu zaufanego i korzystania z e-usług!