Dostęp do portalu odbywa się ze strony internetowej sucha-beskidzka.pl – ikona e-Urząd, lub bezpośrednio poprzez wejście na stronę eurzad.sucha-beskidzka.pl. Platforma zbudowana jest z dwóch części. Do pierwszej mają dostęp wszyscy zainteresowani a do drugiej dostęp jest możliwy tylko po zalogowaniu (po uzyskaniu konta na portalu e-Urząd).
Posiadając konto na portalu e-Urząd masz możliwość:
-
dostępu do wykazu swoich płatności na rzecz Gminy Sucha Beskidzka
(wpłaty, należności dotyczące podatków i opłat lokalnych) -
regulowania płatności drogą internetową. Płatność dokonywana jest bez dodatkowych opłat ( pokrywane są przez gminę)
-
śledzenia stanu swoich spraw załatwianych w Urzędzie Miasta.
Jak założyć konto na portalu e-Urząd?
W celu uzyskania dostępu do tej części portalu należy złożyć wniosek o dostęp do portalu
(e-Urząd → zakładka Rejestracja →Wniosek o konto na platformie e-Urząd). Złożenie wniosku wymaga posiadania podpisu kwalifikowalnego lub profilu zaufanego. Udzielanie dostępu do portalu e-Urząd odbywa się poprzez złożenie wniosku przy pomocy platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to nowoczesna platforma, która umożliwia załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Dzięki niej można kontaktować się z urzędem przez 24 godziny na dobę, bez względu na to gdzie się przebywa.
(e-Urząd → zakładka Rejestracja →Wniosek o konto na platformie e-Urząd). Złożenie wniosku wymaga posiadania podpisu kwalifikowalnego lub profilu zaufanego. Udzielanie dostępu do portalu e-Urząd odbywa się poprzez złożenie wniosku przy pomocy platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to nowoczesna platforma, która umożliwia załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Dzięki niej można kontaktować się z urzędem przez 24 godziny na dobę, bez względu na to gdzie się przebywa.
Dla osób nie posiadających profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowalnego zostały udostępnione druki wniosków dotyczące utworzenia konta na portalu e-urząd ( druk wniosku został przesłany mieszkańcom wraz z decyzjami podatkowymi ), wnioski dostępne są również w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Mieszańców. Wniosek po wypełnieniu należy osobiście złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca wraz z okazaniem dowodu osobistego. Na jego podstawie utworzone zostanie indywidualne konto.
Zapraszamy do korzystania z e-usług!