Przejdź do stopki

Korzystaj z e-usług - załóż konto na portalu e-Urząd

Treść

Informujemy, że w ramach projektu pn. „Wdrażanie elektronicznych usług i administracji w Gminie Sucha Beskidzka” został uruchomiony portal e-Urząd, służący do kontaktu mieszkańców oraz przedsiębiorców z Urzędem Miasta.

Dostęp do portalu odbywa się ze strony internetowej sucha-beskidzka.pl – ikona   e-Urząd, lub bezpośrednio poprzez wejście  na   stronę  eurzad.sucha-beskidzka.pl. Platforma zbudowana jest z dwóch części. Do pierwszej  mają dostęp wszyscy zainteresowani  a do drugiej dostęp jest możliwy tylko po zalogowaniu (po uzyskaniu konta na portalu  e-Urząd).

Posiadając konto na portalu e-Urząd masz możliwość:
  1. dostępu do  wykazu swoich płatności na rzecz Gminy Sucha Beskidzka
    (wpłaty, należności dotyczące  podatków i opłat lokalnych)
  2. regulowania płatności drogą internetową. Płatność dokonywana jest bez dodatkowych opłat ( pokrywane są przez  gminę)
  3. śledzenia stanu  swoich spraw  załatwianych w Urzędzie Miasta. 
Jak założyć konto na portalu e-Urząd?
 
 W celu uzyskania dostępu  do tej  części portalu należy złożyć wniosek o dostęp do portalu
(e-Urząd → zakładka Rejestracja →Wniosek o konto na platformie e-Urząd).  Złożenie wniosku wymaga posiadania podpisu kwalifikowalnego lub profilu zaufanego. Udzielanie dostępu do portalu e-Urząd odbywa się poprzez złożenie wniosku przy pomocy platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to nowoczesna platforma, która umożliwia załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Dzięki niej można kontaktować się z urzędem przez 24 godziny na dobę, bez względu na to gdzie się przebywa.
Dla osób nie posiadających profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowalnego zostały udostępnione druki wniosków dotyczące utworzenia konta na portalu e-urząd ( druk wniosku został przesłany mieszkańcom wraz z decyzjami podatkowymi ), wnioski dostępne są również w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Mieszańców. Wniosek po wypełnieniu należy osobiście złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca wraz z okazaniem dowodu osobistego. Na  jego podstawie utworzone zostanie indywidualne konto.
 
Zapraszamy do korzystania z e-usług!