Przejdź do stopki

Zakończenie programu Erasmus +

Treść

W drugiej połowie maja grupa uczniów i nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej uczestniczyła w finałowym spotkaniu na hiszpańskiej Ibizie, które było zakończeniem dwuletniego projektu Erasmus+ School Radio Waves - „Na falach szkolnego radia”. Oprócz delegacji z Polski na spotkaniu pojawiły się reprezentacje z krajów biorących udział w programie tj. z Portugalii, Bułgarii i Węgier. Gospodarzem tego spotkania była szkoła z Sant Agusti des Vedra, koordynująca cały projekt.

Warto wspomnieć, że Szkoła Podstawowa nr 1 w Suchej Beskidzkiej jako jedna z pięciu europejskich szkół brała udział w projekcie „School Radio Waves - Na falach szkolnego radia” w ramach programu Erasmus+. W każdym kraju członkowskim odbyło się już spotkanie integracyjne, w tym nasze miasto pełniło rolę gospodarza tego międzynarodowego przedsięwzięcia. Na ostatnim spotkaniu uczniowie z Suchej Beskidzkiej wraz z nauczycielami odwiedzili Sant Agustí des Vedrà, gdzie reprezentowali nasze miasto. W trakcie pobytu grupa miała okazję zapoznać się z  kulturą, historią i obyczajami Hiszpanii oraz przybliżyć europejskim kolegom naszą tradycję i kulturę. Podczas tej wizyty uczniowie i nauczyciele przeprowadzali i nagrywali wywiady z uczestnikami projektu, niektórzy uczestniczyli w nagraniu audycji podsumowującej 2 lata pracy z projektem. Zakończeniem programu było otrzymanie pamiątkowego certyfikatu uczestnictwa, z rąk hiszpańskiego koordynatora projektu Nieves Garcia Mari.

 

Dzięki wyjazdom do państw europejskich uczniowie i nauczyciele zapoznają się z różnorodnością kultur krajów biorących udział w programie Erasmus+ oraz poznają ich system edukacji. Dodatkowy aspekt to doskonalenie swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz jego praktyczne wykorzystanie. Głównym celem projektu jest zdobycie doświadczenia w nowoczesnych, innowacyjnych technikach nauczania, które umożliwią uczniom osiągnięcie lepszych wyników w nauce.  Doskonalenie wszechstronnych zdolności wśród młodzieży poprzez wykorzystanie radia i nowych technologii informacyjnych oraz nawiązanie trwałych przyjaźni i kontaktów pomiędzy szkołami uczestniczącymi w projekcie.

S. Stopka