Przejdź do stopki

XIV Koncert Noworoczny „Najpiękniejsze melodie świata”

DATA I GODZINA
Piątek, 13 stycznia 2017
godz. 0:00  -  23:59

Treść

Tradycyjnie w styczniu, już po raz XIV w Sali Rycerskiej suskiego zamku odbędzie się Koncert Noworoczny, pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.

 

 
Tematem przewodnim XIV Koncertu Noworocznego będą „Najpiękniejsze melodie świata”. Na scenie suskiego zamku wysłuchamy utworów w wykonaniu Bogusława Morki (tenor), Wiesława Bednarka (baryton), Iwony Kaczmarek (sopran) oraz Mariusza Ruty (tenor) przy akompaniamencie orkiestry kameralnej Alla Viena pod dyrekcją Adama Manijaka.
 
Wydarzenie odbędzie się w Sali Rycerskiej suskiego zamku, 13 stycznia 2017 roku o godz. 18. Sprzedaż zarezerwowanych biletów od 2 stycznia 2017 r. w Miejskim Ośrodku Kultury – Zamek. Rezerwacje pod numerem telefonu 33 874 1303 lub 515 134 720.
 
Bogusław Morka - solista Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie i Teatru Muzycznego "ROMA" jest obecnie najmodniejszym śpiewakiem operowym i operetkowym w Polsce. Obdarzony niezwykle pięknym głosem o wyjątkowo ciepłej, aksamitnej barwie i szlachetnym, pełnym blasku brzmieniu - uważany jest przez znawców tej sztuki za najlepszego tenora śpiewającego w tradycji włoskiego bel canta. Bogaty repertuar artysty: arie operowe, operetkowe i pieśni popularne, pozwala na zaprezentowanie w pełni talentu wokalno-aktorskiego, a świetne warunki sceniczne sprawiają, że z powodzeniem kreuje największe role romantycznych amantów w spektaklach muzycznych.
 
Iwona Kaczmarek - absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi wydziału Wokalno-Aktorskiego. Solistka Teatru Wielkiego w Łodzi .Debiutowała partią Aidy G.Verdii. Obdarzona wyjątkowo pięknym głosem o ciemnej barwie i ciepłym brzmieniu.
 
Wiesław Bednarek - przez niemal ćwierć wieku był pierwszoplanowym barytonem w gronie solistów Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, a w latach 1979 - 1985 również Teatru Wielkiego w Łodzi. Podczas swej wieloletniej kariery wystąpił w około 1000 przedstawień na deskach macierzystego teatru, śpiewając największe role barytonowe światowego repertuaru operowego, jak chociażby tytułowe role w operach Verdiego: Nabucco, Makbet, Rigoletto, wielokrotnie uczestnicząc w premierowych spektaklach.Jest pierwszym odtwórcą roli Nabucco w Polsce (Opera Śląska – 1983). Podczas licznych wojaży zaśpiewał w niemal wszystkich krajach Europy, w tym na deskach tak znakomitych teatrów jak Teatr Bolszoj w Moskwie, Staatsoper w Wiedniu, Komische i Staatsoper w Berlinie, Palais des Congres, Champs Elysees w Paryżu, Semperoper w Dreźnie, National Opera i Amfiteatr pod Akropolem w Atenach oraz w wielu innych miejscach jak: Jerozolima, Londyn, Bruksela, Helsinki, Haga, Amsterdam, Wilno itd.(w sumie około 700 występów zagranicznych).
 
Mariusz Ruta - absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. K. Bednarka. Uczestnik wielu kursów wokalnych zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju, m.in. u U. Reinemanna, O. Pasiecznik, T. Żylis-Gary, K. Kałudowa. Laureat „Bursztynowej Struny” Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto Per Sempre” we Włocławku (2012). Od 2011 roku solista Teatru Muzycznego w Łodzi, na którego deskach wykreował role takie, jak: Alfred z „Zemsty nietoperza” J. Straussa, Padre z „Człowieka z La Manchy” M. Leigha, krawiec Motł z musicalu „Skrzypek na dachu” J. Bocka, Bernardo z musicalu „Zorro” czy Camille de Rosillon z „Wesołej wdówki” F. Lehára. Artysta współpracuje również z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie grał hrabiego Gastona de Letorieres w „Traviacie” G. Verdiego oraz Monostatosa w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta.