Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy VI, a VII sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Suchej Beskidzkiej oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 29 marca 2019 r. 09 i 10  kwietnia 2019 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2019 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
    • Plan dochodów po zmianie wyniósł         - 48.796.469,61 zł
    • Plan wydatków po zmianie wyniósł         - 56.443.382,67 zł
       
  2. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził na terenie miasta w dniach od 27 do 29 marca 2019 r. pierwszą z trzech planowanych  w bieżącym roku zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów niebezpiecznych. Łącznie zebrano 95,68 ton odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 52 978,02 zł. Dla porównania w podobnym okresie roku 2018 zebranych zostało 37,93 ton odpadów wielkogabarytowych, a w roku 2017 - 55,96 ton.
     
  3. W dniach od 29 do 31 marca 2019 r. miasto Sucha Beskidzka wspólnie z innymi gminami powiatu suskiego oraz Starostwem Powiatowym prezentowało się na Międzynarodowych Targach Turystycznych "GLOBalnie” w Katowicach, które  popularyzują wyjątkowe miejsca i obiekty w Polsce, promując atrakcje i walory turystyczne naszego regionu.
     
  4. Burmistrz Miasta ogłosił przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę lokalu użytkowego znajdującego się w bloku nr 14 na os. Beskidzkim w Suchej Beskidzkiej. Umowa z dotychczasowym dzierżawcą została rozwiązana na jego wniosek za porozumieniem stron. Lokal o powierzchni 64 m2 przeznaczony jest na prowadzenie działalności handlowej lub usługowej.  Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24 maja 2019 r.
     
  5. Z inicjatywy strony rządowej w dniu 1 kwietnia br. w Suchej Beskidzkiej została zorganizowana konferencja prasowa dotycząca m.in. inauguracji rządowego programu „STOP SMOG”. W spotkaniu wzięli udział  wicepremier Jarosław Gowin, minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, wicemarszałek województwa małopolskiego Tomasz Urynowicz oraz przedstawiciele lokalnego samorządu w tym Starosta Suski i Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka. Z pilotażowego programu „Stop Smog”, który przewiduje sfinansowanie termomodernizacji budynku oraz wymianę systemów grzewczych   wraz z przebudową instalacji, będą mogli skorzystać mieszkańcy Suchej Beskidzkiej o najniższych dochodach i spełniający inne warunki określone w ustawie termomodernizacyjnej. Realizatorem programu ma być gmina, która musi zapewnić wkład finansowy w wysokości 30% wartości inwestycji. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem wniosku o dotacje z budżetu państwa, który niebawem zostanie złożony do Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. W ciągu najbliższych trzech lat planowane jest przeprowadzenie termomodernizacji 50 budynków na terenie miasta, a na dzień 26 kwietnia 2019 r.  25 właścicieli nieruchomości już wyraziło zainteresowanie udziałem w programie.
     
  6. Zarządzeniem z dnia 3 kwietnia 2019 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację Kołu Pszczelarzy „Mioduszyna” z siedzibą w Suchej Beskidzkiej w kwocie 2.000 zł na realizację zadania publicznego z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego. Natomiast Zarządzeniem z dnia 23 kwietnia br. udzielił dotacji Miejskiemu Klubowi Sportowemu „Babia Góra” w kwocie 4.500 zł na zorganizowanie Amatorskiego Rajdu Rowerowego Ziemi Suskiej dla dzieci i młodzieży, który zostanie przeprowadzony w ramach Suskiej Majówki. Oferty na realizację przedmiotowych zadań publicznych zostały rozpatrzone w trybie pozakonkursowym.
     
  7. W dniu 08 kwietnia br. został rozstrzygnięty przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę nieruchomości gruntowej położonej w Suchej Beskidzkiej przy ulicy Mickiewicza (obok Sądu Rejonowego), stanowiącej część działki ewidencyjnej nr 9869/18 o powierzchni 500 m2 przeznaczonej na prowadzenie parkingu. Wybrano ofertę złożoną przez Agencję Ochrony Legion Spółka z o. o., ul. Grunwaldzka 4 z Andrychowa (dotychczasowego dzierżawcę), która zaoferowała czynsz z tytułu dzierżawy w wysokości 1.100,00 zł netto miesięcznie. Zawarta umowa dzierżawy będzie obowiązywała do dnia 31 marca 2022.
     
  8. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka rozstrzygnął przetarg nieograniczony na budowę Centrum Kultury i Filmu im. Billy′ego Wildera. Spośród pięciu wykonawców biorących udział w przetargu, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma WODPOL Sp. z o.o. z Żywca, która zobowiązała się do wykonania zamówienia za kwotę 23 135 110,65 zł brutto (po uwzględnieniu dokonanych przez Zamawiającego poprawek w kosztorysie). Zgodnie z warunkami przetargu inwestycja ma być ukończona do 30 października 2020 r. Umowa z wybranym wykonawcą została podpisana 10 kwietnia 2019 r.
    Przypomnę, że w ramach tej, jak dotąd największej inwestycji suskiego samorządu, przy ulicy Mickiewicza, powstanie okazały obiekt użyteczności publicznej z parkingiem podziemnym, o łącznej kubaturze ok. 21 000 m3 i powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 3500 m2. W budynku będzie się sala widowiskowo-kinowa na 300 miejsc siedzących oraz pomieszczenia dla Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki suskiej. Inwestycja jest dofinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 oraz z budżetu państwa.
     
  9. Burmistrz Miasta zlecił firmie APIM z Mucharza wykonanie remontu i konserwacji  konstrukcji stalowej mostu  na potoku Stryszawka w ciągu drogi wewnętrznej prowadzącej do ulicy Dębowej w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmuje oczyszczenie z korozji przez piaskowanie stalowej konstrukcji nośnej oraz barier mostu, uzupełnienie elementów balustrad i ponownie zakonserwowanie całej konstrukcji. Koszt przeprowadzenia prac wyniesie 35.000,00 zł brutto, a termin wykonania robót objętych umową ustalono do dnia 31 maja 2019r.  
     
  10.  W dniu 12 kwietnia 2019 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą AVIS Ekologiczne Place Zabaw S. C. z Lublina, na zakup urządzeń zabawowych wraz z ich dostawą i montażem na placach zabaw przy ulicach Gospodarczej i Handlowej (obok Świetlicy Profilaktycznej). W ramach tego zadania place zostaną doposażone w urządzenia zabawowe oraz sprawnościowe. Montaż nowych elementów ma nastąpić w terminie do dnia 30 czerwca br. Koszt zamówienia stanowi kwotę 21.531,15 zł brutto. Dodatkowo na placach zabaw zostaną zamontowane nowe ławki zakupione za kwotę  6.669,06 zł brutto.
     
  11.  W dniu 15 kwietnia 2019 r. Minister Infrastruktury przekazał Wojewodzie Małopolskiemu zatwierdzoną przez Prezesa Rady Ministrów listę zadań gminnych oraz zadań powiatowych województwa małopolskiego do dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Tym samym złożony przez Burmistrza Miasta w miesiącu wrześniu 2018 roku wniosek o dofinansowanie projektu budowy odcinka drogi gminnej klasy L o długości 138m wraz z konieczną infrastrukturą, stanowiący łącznik pomiędzy ul. Szpitalną, a drogą wewnętrzną prowadzącą do siedziby Starostwa Powiatowego,  otrzymał dofinansowanie w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych zadania. Całkowity koszt prac wynosi 1.096.939,71 zł i zakłada, również udział finansowy Starostwa Powiatowego w wysokości 25% kosztów zadania. Pozostałe 25% wartości inwestycji zostało zabezpieczone w budżecie gminy Sucha Beskidzka na rok 2019.
     
  12.  Złożony przez Burmistrza Miasta w miesiącu marcu 2019 roku wniosek o dofinansowanie prac budowlano-remontowych w remizach strażackich w ramach konkursu „Małopolskie Remizy 2019”, otrzymał wsparcie finansowe w wysokości 50% kosztów zadania. Całkowity koszt prac w kwocie 29.890,00 zł zakłada wykonanie systemu odciągu spalin dla samochodu pożarniczego GBARt oraz remont garażu nr 2 w remizie OSP Sucha Beskidzka – Miasto.
     
  13.  Firma Ekosystem Krzysztof Żurek z Suchej Beskidzkiej na zlecenie Burmistrza Miasta przeprowadziła prace związane z utwardzeniem kruszywem kamiennym nawierzchni parkingu zlokalizowanego przy ulicy Piłsudskiego w Suchej Beskidzkiej. Powierzchnia utwardzonego terenu to blisko 2000 m2, a koszty przeprowadzonych prac wynoszą 16.468,50 zł brutto
     
  14.  Dobiega końca proces regulacji stanu prawnego gruntów pod ul. Kolejową poprzedzony kilkuletnimi negocjacjami Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z władzami Polskich Kolei Państwowych w sprawie przekazania gminie nieruchomości zajętych pod drogę. W związku z powyższym  Burmistrz Miasta zlecił firmie projektowej KRESKA z Wadowic opracowanie projektu przebudowy ww. drogi oraz uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń w tym zakresie. Dokumentacja projektowa obejmuje konstrukcję drogi wraz z odwodnieniem. Termin opracowania projektu upływa  w dniu 30 września 2019 r., a koszt kompletnej dokumentacji stanowi kwotę 32.000,00 zł brutto. 
     
  15.  Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił Zakładowi Komunalnemu wykonanie gruntownej przebudowy i modernizacji drogi bocznej od ulicy Beniowskiego w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje rozbiórkę zdeformowanej nawierzchni z trylinki betonowej, wykonanie nowej podbudowy i nawierzchni asfaltowej. W ciągu drogi wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa, a także ułożone nowe krawężniki. Koszt zleconych prac to kwota 149.968,71 zł. a termin zakończenia robót upływa z dniem 17 maja 2019 r.
     
  16.  Firma PRDM Wadowice na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka realizuje prace związane z modernizacją parkingu oraz postoju TAXI przy ulicy Mickiewicza w sąsiedztwie Sądu Rejonowego. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni asfaltowej na powierzchni ok 670m2. Zgodnie z zawartą umową, prace mają zostać wykonane do 6 maja 2019r., a koszt ich przeprowadzenia to kwota 43.339,05 zł brutto.
     
  17.  Na podstawie umowy zawartej z firma FRAXMO z Kobiernic, na terenie miasta prowadzone są prace związane z malowaniem oznakowania poziomego na drogach gminnych. W ramach zadania zostaną oznakowane miejsca dla osób niepełnosprawnych, ścieżki rowerowe oraz linie separacyjne na drogach gminnych. Zakończenie robót planowane jest do dnia 10 maja 2019r., a ich koszt wyniesie 16.471,55zł brutto. 
     
  18.  Zarządzeniem z dnia 24 kwietnia 2019r. Burmistrz Miasta podjął decyzję o ponownym ogłoszeniu konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej. Ze względu na brak kandydatów poprzedni konkurs nie został rozstrzygnięty. Termin składania ofert w drugim konkursie upływa w dniu 13 maja 2019r. o godz. 13.00.
     
  19.  Złożony przez Burmistrza Miasta w miesiącu marcu 2019 roku wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla jednostek samorządu terytorialnego z terenu województwa małopolskiego podejmujących prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkowych kapliczkach położonych na obszarze województwa małopolskiego, otrzymał wsparcie finansowe w wysokości 10 tyś zł, co stanowić ma 60% kosztów prac renowacyjnych. Wnioskowane zadanie dotyczy prac renowacyjno-konserwatorskich przy kamiennej kapliczce z figurą św. Antoniego Padewskiego z 1918 roku zlokalizowanej w Suchej Beskidzkiej przy ul. Role.