Wydanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
Treść
Gdzie załatwić
Urząd Miasta Sucha Beskidzka
ul. Mickiewicza 19
Biuro Obsługi Mieszkańców
Biuro Obsługi Mieszkańców
parter: pokój nr 7
tel: 33 874 95 00
lub
Referat Gospodarki Nieruchomościami
I piętro: pokój nr 28 oraz nr 29
nr telefonu: 33 874-95-38 , 874 95 39
Godziny przyjęć
poniedziałek - środa: 7:30 - 15:30
czwartek : 9:00 - 17:00
piątek: 7:30 - 15:30
Podstawa prawna
art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2019 r., poz. 916 tekst jednolity)
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie zaświadczenia lub wniosek o wydanie zaświadczenia w związku
z potrzebą dokonania czynności prawnej - dowód wniesienia opłaty w wysokości: 50,00 zł
Termin odpowiedzi
- 30 dni – w przypadku zaświadczenia wydawanego w związku z potrzebą dokonania czynności prawnej
- 4 miesiące – w pozostałych przypadkach
Tryb odwoławczy
Jeżeli właściciel/współwłaściciel nieruchomości nie zgadza się z zawartą w zaświadczeniu informacją o wysokości i okresie wnoszenia opłaty, może złożyć do Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia zaświadczenia wniosek o ustalenie wysokości lub okresu wnoszenia tej opłaty w drodze decyzji
Uwagi
Zaświadczenia potwierdzające przekształcenie będą wydawane z urzędu, bez konieczności składania wniosków i dokonywania opłat w terminie do dnia 31 grudnia 2019 r.